ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noile măsuri ASF privind desfășurarea adunărilor generale ale emitenților pe durata stării de urgență

14 Aprilie 2020   |   Roxana Bratosin, Senior Associate la Reff & Asociații

Noile măsuri se aplică emitenților cu sediul social în România ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată (operată de Bursa de Valori București) sau în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare, respectiv AeRO. Prin urmare, ele nu se aplică și emitenților altor tipuri de instrumente financiare admise la tranzacționare, cum ar fi obligațiunile.

Roxana Bratosin, Senior Associate la Reff & Asociatii

 
 
Noile măsuri privind desfășurarea adunărilor generale ale emitenților pe perioada stării de urgență generate de COVID-19, emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), au intrat în vigoare la 10 aprilie 2020. Conform noului Regulament ASF nr. 5/2020, emitenții trebuie să recurgă la metode alternative de comunicare la distanță pentru organizarea adunărilor generale ale acționarilor (AGA) programate în perioada următoare pentru aprobarea situațiilor financiare, precum și a celor care nu suferă amânare.

Noile măsuri se aplică emitenților cu sediul social în România ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată (operată de  Bursa de Valori București) sau în cadrul unui sistem multilateral de tranzacționare, respectiv AeRO. Prin urmare, ele nu se aplică și emitenților altor tipuri de instrumente financiare admise la tranzacționare, cum ar fi obligațiunile.


De asemenea, regulamentul se aplică doar în cazul AGA pentru care formularele de vot prin corespondență și împuternicirile aveau termen de transmitere către emitent cu cel puțin patru zile lucrătoare ulterior datei de 10 aprilie 2020.

Ce obligații impune noul regulament

Emitenții au obligația să ia măsuri care să asigure desfășurarea corespunzătoare AGA pe toată durata stării de urgență, precum publicarea pe site a unor rapoarte curente care se transmit și  către BVB și ASF, prin care vor recomanda acționarilor să utilizeze mijloace electronice/de interacțiune la distanță și să evite poșta, serviciile de curierat sau deplasarea la sediul  emitentului. Această recomandare este valabilă pentru accesarea materialelor aferente AGA, pentru transmiterea propunerilor de completare a ordinii de zi, a proiectelor de hotărâre AGA, a întrebărilor și împuternicirilor pentru AGA, precum și pentru exercitarea votului în AGA.

De asemenea, emitenții trebuie să publice pe site rapoarte curente pe care le transmit și către BVB și ASF, prin care informează acționarii despre posibilitatea ca la data desfășurării AGA să aplice restricțiile în vigoare la acel moment privind limitarea numărului de participanți la evenimente desfășurate în spații închise și prin care avertizează acționarii că participarea la evenimente publice desfășurate în spații închise expune participanții la o posibilă contaminare cu coronavirusul SAR-CoV-2, iar emitenții și/sau conducerea emitenților nu pot fi răspunzători pentru un astfel de risc.

Dacă AGA nu se poate desfășura cu prezența fizică a acționarilor, ca urmare a deciziilor exprese adoptate de autorități, emitentul trebuie să asigure desfășurarea AGA prin utilizarea votului prin corespondență, precum și prin exprimarea votului prin utilizarea unor mijloace electronice de transmitere a datelor. În această situație, emitenții trebuie să publice pe site și să transmită către ASF și BVB, cu cel puțin trei zile lucrătoare înainte de data limită pentru transmiterea împuternicirilor/voturilor prin corespondență, un raport curent cu privire la imposibilitatea desfășurării AGA cu participarea fizică a acționarilor.

AGA care au fost deja convocate la data de 10 aprilie 2020 și care, în urma deciziilor adoptate de autorități, nu se pot desfășura cu prezența fizică a acționarilor, vor avea loc prin utilizarea votului prin corespondență și, după caz, prin utilizarea mijloacelor electronice de transmitere a datelor fără reluarea formalităților privind reconvocarea.

Aspecte practice și recomandări

Noile măsuri trebuie aplicate cu respectarea prevederilor din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind desfășurarea AGA prin utilizarea votului prin corespondență sau prin mijloace electronice de transmitere a datelor. Astfel, în vederea utilizării votului prin corespondență sau prin mijloace electronice, este recomandabil ca organele administrative ale emitentului să documenteze și să aprobe în prealabil procedurile interne privind desfășurarea AGA prin utilizarea unor astfel de mijloace sau să asigure respectarea procedurilor interne privind aceste aspecte deja existente.

În cazul utilizării mijloacelor electronice pentru desfășurarea AGA, emitentul va trebui să aducă la cunoștința acționarilor toate informațiile de natură tehnică necesare pentru a permite participarea acestora la adunare în mod corespunzător. În plus, organul administrativ al emitentului se va asigura că mijloacele electronice utilizate respectă condițiile prevăzute de Regulamentul ASF nr. 5/2018.

Regulamentul nu prevede în mod expres în ce măsură obligațiile legale privind participarea organelor de conducere la AGA sau numirea unui secretar al AGA din rândul acționarilor nu mai sunt aplicabile în cazul desfășurării adunării prin utilizarea votului prin corespondență sau prin mijloace electronice, prin urmare aceste obligații rămân aplicabile. Este însă neclar modul în care se vor îndeplini aceste obligații, în măsura în care AGA nu se va desfășura cu prezența fizică a acționarilor.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 8263 / 8797
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
    CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
    Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
    Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
    Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
    Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
    Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
    RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
    RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
    Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
    Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...