ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste jumătate din companiile globale își aliniază obiectivele de învățare cu rezultatele de business. Cum poate fi construită o cultură a toleranței zero față de fraudă și nereguli cu ajutorul cursurilor virtuale?

05 Aprilie 2023   |   Denisa Simion, Manager Servicii Corporate Forensics, Deloitte România, și Dilek Batmaz, fondator al platformei de e-learning DB Academy

Odată cu apariția internetului de mare viteză și cu accesul tot mai larg la tehnologie, tranziția de la cursuri cu prezență exclusiv fizică spre formule online sau hibride a devenit mai simplu de realizat.

 
 
Conceptul de e-learning, adică orice formă de transmitere și asimilare de cunoștințe care are loc în mediul virtual, este relativ nou, pătrunderea sa pe piață și apoi utilizarea la scară largă în diverse industrii având loc doar în ultimul deceniu. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a accelerat nevoia organizațiilor de a utiliza platforme tehnologice pentru a stimula inițiativele de învățare, astfel încât echipele să rămână la curent cu transformările profunde și fără precedent pe care trebuie să le îmbrățișeze drept „noua normalitate”. Studiile Deloitte arată că peste 95% dintre companiile globale au implementat și utilizat deja soluții de învățare virtuală ca răspuns la efectele pandemiei, în timp ce peste un sfert dintre acestea privesc furnizarea virtuală de traininguri și servicii ca prioritate de top pentru următorii trei-cinci ani, cu mențiunea că deficitul de competențe digitale ale angajaților este o provocare în acest sens.

Soluțiile de e-learning au devenit tot mai populare și în România, tendință care este probabil să se accelereze în anii următori, în special din nevoia de aliniere la standardele și metodologiile internaționale de învățare, aplicabile mai multor domenii de activitate și mai multor regiuni ale globului. Pe de altă parte, pe fondul ponderii în creștere a exponenților generațiilor Millennials, Y și Z în piața muncii, precum și dată fiind nevoia de a instrui oamenii pe subiecte noi, de mare actualitate într-o piață globală din ce în ce mai dinamică și „virtualizată”, cum ar fi integritatea și anti-frauda, instrumentele de învățare digitală devin o chestiune de necesitate și de responsabilitate.

Tranziția către o nouă eră a învățării și dezvoltării competențelor în paralel cu diminuarea riscurilor financiare și de reputație pentru business

Odată cu apariția internetului de mare viteză și cu accesul tot mai larg la tehnologie, tranziția de la cursuri cu prezență exclusiv fizică spre formule online sau hibride a devenit mai simplu de realizat. Este din ce în ce mai dificil pentru indivizi și echipe să își mențină atenția în timpul sesiunilor prelungite de formare on site, cu atât mai mult cu cât capacitatea de concentrare a cursanților s-a diminuat semnificativ în timp, iar cercetările arată că soluțiile de e-learning sunt mai eficiente în termeni de asimilare a cunoștințelor, pentru că reduc diferențele dintre nevoile de învățare și rutina jobului. Așadar, învățarea în mediul virtual este nu doar mai captivantă și mai eficientă, ci și mai comodă, permițând angajaților să-și îmbunătățească cunoștințele și să-și și exerseze abilitățile „la distanță”, în propriul ritm și atunci când aleg ei, cu ajutorul unui conținut adaptat nevoilor companiei și centrat pe cursant.

Pe de altă parte, organizarea simultană de cursuri virtuale pentru audiențe mari, în birouri aflate la distanță, pe fusuri orare diferite, ajută la crearea unei culturi de integritate și de aliniere la reglementările în vigoare uniforme în toate regiunile globului. Nu întâmplător, studiile Deloitte arată și că 53% dintre companii consideră alinierea obiectivelor de învățare cu rezultatele de business „prioritatea numărul unu”, crucială pentru dezvoltarea afacerii și a relației cu părțile interesate (stakeholders).

De exemplu, instruirea angajaților în chestiuni legate de înțelegerea și recunoașterea fraudei, împărtășind cadre conceptuale din diverse regiuni și jurisdicții, exemple, studii de caz și bune practici internaționale, totul în cadrul unor platforme de învățare integrate, este esențială pentru a proteja organizația de posibile daune financiare și de reputație, în țară și peste hotare. Angajații și liderii organizației învață cum să detecteze, să recunoască și să raporteze potențiale indicii și semnale de alarmă cu privire la fraudă și abateri, cum să înțeleagă tipurile de fraudă și consecințele acestora, cum să identifice un comportament suspect, dar, cel mai important, cum să respecte politicile și procedurile și să aibă o conduită etică, individual și ca echipă.

Soluțiile de e-learning pot contribui la construirea unei culturi a toleranței zero față de fraudă și nereguli

Unul dintre principalele atribute ale soluțiilor de e-learning este acela că oferă acces la informații care erau inaccesibile în trecut. Din punctul de vedere al investigării fraudelor în organizații, arii precum riscul operațional, spălarea banilor, frauda și corupția sunt tradițional recunoscute ca zone de risc sporit în țările est-europene, inclusiv în România. Cu toate acestea, sesiunile de formare pe aceste teme sunt rareori ușor accesibile companiilor și persoanelor fizice.

Numeroase state occidentale au adoptat legi și reglementări anti-corupție și anti-mită în jurisdicțiile lor, care obligă companiile nu doar să acționeze într-un anumit cadru în țara de origine, ci și în străinătate. De exemplu, dacă o companie multinațională germană care operează și în SUA ar oferi mită unui funcționar guvernamental în altă zonă a lumii, ea se expune unei sancțiuni sau penalizări pentru nerespectarea legii privind faptele de corupție (Foreign Corrupt Practices Act - FCPA) din SUA.

Astfel de măsuri au pus în centrul atenției companiile multinaționale din diverse regiuni ale lumii, deoarece riscurile operaționale „la distanță” pot avea consecințe importante asupra situației financiare și asupra reputației unei organizații, inclusiv pierderi financiare directe și costuri crescute cu investigarea și remedierea.  

Cunoașterea și înțelegerea riscurilor de fraudă, instruirea angajaților și părților interesate ale companiei cu privire la subiecte conexe, precum și familiarizarea acestora cu principiile altor jurisdicții și cu bunele practici internaționale, utilizarea unei game largi de modele de învățare, inclusiv digitale, sunt instrumente eficiente pentru diminuarea acestor riscuri, pentru crearea unei culturi interne de toleranță zero la nereguli și fraudă și pentru prevenirea prejudiciilor financiare și de reputație extrem de costisitoare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 2763 / 9865
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
    Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
    Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
    Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
    Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
    LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
    ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
    Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
    Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
    Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
    LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...