ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Popescu (Ministerul Economiei): Ne gândim la un pachet de sprijin al hotelierilor români; ne dorim terase deschise după 15 mai

28 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Ministrul a atras atenţia că sunt informaţii la Ministerul Turismului potrivit cărora există agenţii care ar avea datorii către hotelieri sau către alte agenţii din străinătate pentru pachete turistice de anul trecut şi astfel ar putea folosi criza actuală pentru a masca plăţile de anii trecuţi.

 
 
Hotelierii români ar putea beneficia de un pachet de sprijin din partea statului, a anunţat luni seara, la Realitatea Plus, ministrul Economiei, Virgil Popescu.

"Pe zona de turism lucrurile trebuie privite din două perspective. O perspectivă a agenţiilor de turism şi a turiştilor care au plătit avansuri (pentru vacanţe, n.r.) şi care, în momentul de faţă, din diverse motive nu se mai pot duce în aceste vacanţe. Agenţiile au plătit acei bani către hotelierii din afară şi către alte agenţii din afara României. Am dorit să avem o radiografie exactă, să vedem câţi turişti români au plătit avansuri la aceste agenţii iar acele agenţii, dacă au fost de bună credinţă, şi la rândul lor au plătit acele avansuri către hotelieri şi agenţii din afara României. Dorim să ştim valoarea acestor sume care au fost tranzacţionate. Dorim să ne implicăm ca stat în recuperarea sau reprogramarea vacanţelor turiştilor români. Altă parte a industriei turismului sunt hotelurile care au turiştii lor de sine stătători şi care trebuie ajutaţi separat. Sunt convins că hotelierii români îşi vor reveni mult mai repede. Ei ştiu ce au de făcut. Ne gândim la un pachet de sprijin al hotelierilor români", a anunţat ministrul Economiei.


Ministrul a atras atenţia că sunt informaţii la Ministerul Turismului potrivit cărora există agenţii care ar avea datorii către hotelieri sau către alte agenţii din străinătate pentru pachete turistice de anul trecut şi astfel ar putea folosi criza actuală pentru a masca plăţile de anii trecuţi.

"Agenţiile de turism. Aştept în continuare să văd în acea aplicaţie pe care am realizat-o la nivelul Ministerului Economiei, să vedem exact volumul financiar al banilor primiţi de către agenţii şi ce s-a transferat mai departe. Dorim să vedem cum putem ajuta atât agenţiile cât şi turiştii români. Îmi întăresc apelul ca turiştii români să nu se ducă peste agenţii şi să ceară banii repede înapoi şi să încerce o reprogramare în prima instanţă a acestor vacanţe prin vouchere acordate dar doresc de asemenea ca aceste agenţii să denote o bună credinţă şi să spună dacă banii aceştia i-au trimis mai departe sau dacă nu i-au trimis şi i-au folosit în interes propriu. Avem informaţii la nivelul Ministerului Turismului, prin alte raportări, că anumite agenţii au datorii către hotelierii din afară, către agenţiile din afară încă de anul trecut, pentru pachetele de turism de anul trecut, ori noi nu dorim să încurajăm acest lucru. Nu dorim ca banii turiştilor români să fie folosiţi de către agenţii, să fie rostogoliţi cu datorii şi acum să folosească criza ca un pretext pentru a masca acele neplăţi din anii trecuţi", a subliniat ministrul citat.

Pe de altă parte, el a precizat, totodată, că oficialii din turism intenţionează să discute cu reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii pentru a vedea dacă, după data de 15 mai, este posibil să se deschidă terasele în România.

"Ne dorim ca, după 15 mai, dar numai într-o discuţie cu Ministerul Sănătăţii, să putem avea cel puţin terase deschise în România. Cred că fiecare dintre noi îşi doreşte să iasă la o terasă, să bea o cafea, să se uite la natură, dar asta va trebui să discutăm cu Ministerul Sănătăţii să vedem dacă este posibil acest lucru. Vor trebui respectate anumite norme. Azi am primit un mesaj de la ministrul Boloş (ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, n.r.), fondurile pentru IMM-uri au crescut la un miliard de euro, erau 750 de milioane. Ne gândim să ajutăm hotelierii şi restaurantele din România să se adapteze acestor noi cerinţe prin granturi acordate acestora pentru că este o cheltuială în plus şi noi vrem ca ei să îşi revină foarte repede şi să asigure condiţiile de securitate şi de sănătate eventualilor clienţi", a subliniat Popescu.

Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a lansat săptămâna trecută aplicaţia dedicată operatorilor economici din turism, în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie şi serviciilor turistice independente încă neexecutate, informează miercuri instituţia.

Aplicaţia poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secţiunea Formulare (Formulare operatori economici din turism).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8506 / 9090
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...