Proiect normativ privind măsurile de stimulare în vederea angajării victimelor violenței domestice
02 Iulie 2025 Claudia Sofianu (Partener) și Dorina Marcu (Manager) - People Advisory Services, EY România,
Proiectul introduce noutăți și în ceea ce privește documentația necesară pentru angajarea victimelor violenței domestice.
| |
|
Claudia Sofianu, Partener, People Advisory Services Leader, EY România |
În contextul complexității problemelor sociale, statul român își reafirmă angajamentul de a sprijini persoanele vulnerabile, în special victimele violenței domestice. Recent, Ministerul Muncii a publicat un proiect de act normativ care vizează modificarea și completarea legislației referitoare la sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, conform prevederilor Legii nr. 45/2025. Proiectul are ca obiectiv principal actualizarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 și corelarea acestora cu alte acte normative relevante, pentru a îmbunătăți accesul la măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă.
Angajatorii care decid să angajeze victime ale violenței domestice sau ale traficului de persoane pot beneficia de o subvenție fixă de 2.250 lei lunar, timp de 12 luni. Această sumă contribuie la acoperirea parțială a costurilor salariale, reducând astfel povara financiară asupra companiilor. De exemplu, pentru a respecta salariul minim brut pe economie, angajatorul ar trebui să completeze doar 1.800 lei lunar, ceea ce face angajarea acestor persoane mai accesibilă.
Angajatorii care decid să angajeze victime ale violenței domestice sau ale traficului de persoane pot beneficia de o subvenție fixă de 2.250 lei lunar, timp de 12 luni. Această sumă contribuie la acoperirea parțială a costurilor salariale, reducând astfel povara financiară asupra companiilor. De exemplu, pentru a respecta salariul minim brut pe economie, angajatorul ar trebui să completeze doar 1.800 lei lunar, ceea ce face angajarea acestor persoane mai accesibilă.
Proiectul introduce noutăți și în ceea ce privește documentația necesară pentru angajarea victimelor violenței domestice. Astfel, angajatorii trebuie să prezinte dovada statutului de victimă, care poate include un ordin de protecție (definitiv sau provizoriu) și/sau o adeverință de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) sau de la un ONG acreditat. Cererea adresată Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) va include informații despre angajator și angajat, utilizând un model standard. Printre documentele necesare se numără: o copie a actului de identitate al angajatului, documentele care atestă încadrarea în muncă (contractul individual de muncă) și o declarație pe propria răspundere din partea angajatului, care să confirme că, la data angajării, nu avea un loc de muncă și că este protejat prin ordin de protecție.
AJOFM va verifica documentele prezentate pentru a se asigura că toate cerințele sunt îndeplinite și că statutul de victimă este validat. Odată ce documentația este aprobată, angajatorul va primi confirmarea subvenției pentru angajarea victimei violenței domestice. Procedura poate părea birocratică, deoarece nu se știe cât va dura până când angajatorul va primi subvenția după ce a suportat costul integral inițial. Dacă dorim ca acest sistem să funcționeze în practică, trebuie găsită o variantă de eficientizare din punct de vedere al documentației cerute și al timpului de procesare.
Angajatorul are obligația de a menține contractul de muncă timp de 18 luni, conform cerințelor legale și de a se asigura că toate obligațiile fiscale și legale sunt respectate. De asemenea, angajatorul poate fi obligat să raporteze periodic despre angajat și să prezinte dovezi că acesta continuă să fie angajat în cadrul companiei.
Aceste noutăți și pași noi de urmat sunt menite să simplifice procesul de angajare a victimelor violenței domestice și să asigure o înțelegere clară a cerințelor și responsabilităților pentru toate părțile implicate.
În plus, proiectul de hotărâre prevede că agențiile pentru ocuparea forței de muncă vor avea acces la informații despre ordinele de protecție, facilitând astfel procesul de verificare și acordare a subvențiilor. Aceasta poate reduce birocrația și poate accelera integrarea acestor persoane pe piața muncii.
În concluzie, proiectul de act normativ urmărește să îmbunătățească cadrul legislativ existent, facilitând accesul la măsuri de ocupare pentru diverse categorii de persoane vulnerabile și asigurând o mai bună corelare între normele existente.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 435 / 10139 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





