ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ruxandra Târlescu (PwC): Costul vieţii rămâne principalul risc perceput de români, în perspectiva unor măsuri fiscale nepopulare

11 Iunie 2025   |   BizLawyer

Presiunile legate de costul vieţii continuă să afecteze încrederea consumatorilor, mai mult de jumătate dintre respondenţi declarând că "se descurcă financiar" sau se confruntă cu provocări financiare, cum ar fi imposibilitatea de a plăti o parte sau toate facturile lunare ale gospodăriei.

 
 
Consumatorii îşi doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort şi sustenabilitate, dar creşterea preţurilor şi provocările legate de costul vieţii le limitează posibilitatea de a-şi realiza aceste intenţii, potrivit celui mai recent raport PwC Voice of Consumer, realizat în 28 de state la nivel global, inclusiv în România. 

"Ultimii ani au fost marcaţi de inflaţie, iar comportamentele de cumpărare ale consumatorilor atât la nivel global, cât şi în România, se orientează către gestionarea atentă a cheltuielilor şi prioritizarea strictă a nevoilor esenţiale, ceea ce înseamnă că preţul continuă să fie cel mai important criteriu de cumpărare. De altfel, costul vieţii rămâne şi în acest an principalul risc perceput de români în următoarele 12 luni, având în vedere perspectiva unor măsuri fiscale nepopulare, care ar putea fi luate pentru a reduce deficitul bugetar record şi care se vor reflecta imediat în preţurile de la raft. Raportul PwC Voice of Consumer pentru România va fi lansat în curând şi va oferi mai multe detalii despre ce preferă şi la ce se aşteaptă consumatorii în următorul an", a declarat Ruxandra Târlescu, partener şi lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC Romania, citată într-un comunicat al companiei.


Presiunile legate de costul vieţii continuă să afecteze încrederea consumatorilor, mai mult de jumătate dintre respondenţi declarând că "se descurcă financiar" sau se confruntă cu provocări financiare, cum ar fi imposibilitatea de a plăti o parte sau toate facturile lunare ale gospodăriei. Ca urmare, consumatorii încearcă să economisească, jumătate (51%) considerând "raportul calitate-preţ mai bun" drept principalul motiv pentru schimbarea mărcilor de alimente, iar un număr similar reutilizează mâncarea rămasă (49%) sau căută promoţii (48%). De asemenea, două treimi (66%) dintre consumatori cumpără doar ceea ce au nevoie pentru a reduce risipa de alimente.

Preocupările legate de alimentele ultraprocesate sau de utilizarea pesticidelor se intensifică în rândul a aproximativ 60% dintre consumatorii chestionaţi, iar peste 50% dintre respondenţi intenţionează să crească consumul de produse proaspete în următoarele luni.

Deşi consumatorii conştientizează impactul schimbărilor climatice, aceste îngrijorări nu se reflectă mereu în comportamentul de cumpărare, comentează consultanţii. Peste 80% dintre respondenţi îşi exprimă îngrijorarea faţă de schimbările climatice, însă doar 44% dintre aceştia spun că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimente care susţin protejarea mediului, precum îmbunătăţirea calităţii solului şi biodiversitatea.

"Sondajul a evidenţiat, de asemenea, o deschidere în creştere a consumatorilor faţă de adoptarea de noi tehnologii şi cumpărături prin canale netradiţionale. Aproape patru din zece (38%) au testat serviciile de abonament şi livrarea de kituri de alimente. Bunăstarea personală bazată pe tehnologie este, de asemenea, în creştere, 70% dintre respondenţi utilizând aplicaţii de sănătate sau dispozitive portabile. Aproximativ jumătate dintre respondenţi sunt de acord cu integrarea AI generativă în planificarea meselor", se precizează în comunicatul PwC.

De altfel, cercetările recente ale companiei sugerează că în următorul deceniu industriile se vor reconfigura pentru a răspunde nevoilor oamenilor în moduri noi, conducând la formarea unor "domenii" care depăşesc liniile sectoriale tradiţionale. Pentru sistemul alimentar global - pe care PwC îl denumeşte "How we Feed", acest lucru ar putea însemna o colaborare mai mare între sectoare: retail, sănătate, tehnologie. Până în 2035, acest ecosistem de afaceri ar putea atinge o valoare de 9,88 trilioane dolari, cu potenţialul de a ajunge la 10,35 trilioane dolari.

În ianuarie şi februarie 2025, PwC Research, centrul global de excelenţă al PwC pentru cercetare de piaţă şi informaţii, a realizat un sondaj cu 21.075 de consumatori din 28 de ţări, printre care şi România. Respondenţii au fost întrebaţi despre o gamă de subiecte legate de consumul alimentar şi tendinţele consumatorilor, inclusiv cumpărăturile de alimente şi alegerile alimentare, viitorul sănătăţii, tehnologiile emergente şi climatul şi sustenabilitatea. Interviurile cu executivi din industrie au avut loc în mai 2025.

PwC dispune de 370.000 de oameni în 149 de ţări şi oferă servicii de audit şi asigurare, taxe şi servicii juridice, tranzacţii şi consultanţă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 298 / 9907
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...