
Şefa PAID: Fonduri de 1,3 miliarde de euro pot fi aduse, în orice moment, în ţară pentru despăgubiri
14 Octombrie 2024
AgerpresDigitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) are fonduri proprii suficiente şi poate aduce în ţară, în orice moment, prin cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est, 1,3 miliarde de euro, garanţia că aceia afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi, a declarat, luni, la conferinţa "Banking Forum", Nicoleta Radu, directoare generală a PAID România.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
Aceasta a adăugat că digitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
"Din punct de vedere operaţional, suntem preocupaţi în permanenţă să îmbunătăţim procesele, astfel încât oamenii să beneficieze de o procesare eficientă, promptă şi rapidă a dosarelor de daună, iar asta se poate face numai prin digitalizare. Încă de la începutul activităţii am fost primii care am acordat o atenţie absolut de maximă importanţă digitalizării. Avem procese digitalizate, inclusiv relaţia cu primăriile, care pot să-şi obţină bazele de date instant din site-ul nostru. Avem aplicaţii "end-to-end", de la emiterea poliţei notificare-constatare, auto-constatare până la calculul de deviz, care se face automat, astfel încât procesele noastre sunt foarte rapide. Odată cu evenimentele din această toamnă care s-au produs în Vaslui şi Galaţi, am reuşit să plătim primele dosare de daună în 48 de ore de la data notificării, ceea ce este un succes, fără doar şi poate.(...) din păcate, oamenii nu sunt atât de asiguraţi. Chiar dacă este vorba de evenimente care au avut 6.000 - 7.000, de locuinţe afectate, noi avem doar 400 şi ceva de dosare notificate, ceea ce este foarte puţin deşi poliţele sunt obligatorii", a punctat Nicoleta Radu.
Potrivit sursei citate, prin modificările legislative aduse în noiembrie 2023, primăriile vor trebuie să informeze locuitorii, de două ori pe an, în legătură cu obligaţia de a avea o asigurare obligatorie pentru locuinţă.
"(...) partea publică, reprezentată de autorităţile publice locale, conform legii, trebuie să pună în aplicare legea prin informarea cetăţenilor şi în cazul în care aceştia nu sunt asiguraţi, să-i şi amendeze. Desigur, nu ştiu dacă amenda a funcţionat vreodată, ca să fiu foarte exactă, şi nici n-o să funcţioneze prea curând. De aceea, noi milităm mai mult pentru informare. Odată cu modificările legislative, în noiembrie 2023, una dintre dintre modificări se referă strict la obligarea primarilor de informa cetăţenii de două ori pe an cu privire la obligaţia de a avea sau de a deţine o asemenea poliţă de asigurare. Să vedem dacă acest lucru se va întâmpla", a susţinut şefa PAID.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 798 / 9751 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...