Şefa PAID: Fonduri de 1,3 miliarde de euro pot fi aduse, în orice moment, în ţară pentru despăgubiri
14 Octombrie 2024 Agerpres
Digitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) are fonduri proprii suficiente şi poate aduce în ţară, în orice moment, prin cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est, 1,3 miliarde de euro, garanţia că aceia afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi, a declarat, luni, la conferinţa "Banking Forum", Nicoleta Radu, directoare generală a PAID România.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
Aceasta a adăugat că digitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
"Din punct de vedere operaţional, suntem preocupaţi în permanenţă să îmbunătăţim procesele, astfel încât oamenii să beneficieze de o procesare eficientă, promptă şi rapidă a dosarelor de daună, iar asta se poate face numai prin digitalizare. Încă de la începutul activităţii am fost primii care am acordat o atenţie absolut de maximă importanţă digitalizării. Avem procese digitalizate, inclusiv relaţia cu primăriile, care pot să-şi obţină bazele de date instant din site-ul nostru. Avem aplicaţii "end-to-end", de la emiterea poliţei notificare-constatare, auto-constatare până la calculul de deviz, care se face automat, astfel încât procesele noastre sunt foarte rapide. Odată cu evenimentele din această toamnă care s-au produs în Vaslui şi Galaţi, am reuşit să plătim primele dosare de daună în 48 de ore de la data notificării, ceea ce este un succes, fără doar şi poate.(...) din păcate, oamenii nu sunt atât de asiguraţi. Chiar dacă este vorba de evenimente care au avut 6.000 - 7.000, de locuinţe afectate, noi avem doar 400 şi ceva de dosare notificate, ceea ce este foarte puţin deşi poliţele sunt obligatorii", a punctat Nicoleta Radu.
Potrivit sursei citate, prin modificările legislative aduse în noiembrie 2023, primăriile vor trebuie să informeze locuitorii, de două ori pe an, în legătură cu obligaţia de a avea o asigurare obligatorie pentru locuinţă.
"(...) partea publică, reprezentată de autorităţile publice locale, conform legii, trebuie să pună în aplicare legea prin informarea cetăţenilor şi în cazul în care aceştia nu sunt asiguraţi, să-i şi amendeze. Desigur, nu ştiu dacă amenda a funcţionat vreodată, ca să fiu foarte exactă, şi nici n-o să funcţioneze prea curând. De aceea, noi milităm mai mult pentru informare. Odată cu modificările legislative, în noiembrie 2023, una dintre dintre modificări se referă strict la obligarea primarilor de informa cetăţenii de două ori pe an cu privire la obligaţia de a avea sau de a deţine o asemenea poliţă de asigurare. Să vedem dacă acest lucru se va întâmpla", a susţinut şefa PAID.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1343 / 10296 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





