Şefa PAID: Fonduri de 1,3 miliarde de euro pot fi aduse, în orice moment, în ţară pentru despăgubiri
14 Octombrie 2024 Agerpres
Digitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) are fonduri proprii suficiente şi poate aduce în ţară, în orice moment, prin cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est, 1,3 miliarde de euro, garanţia că aceia afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi, a declarat, luni, la conferinţa "Banking Forum", Nicoleta Radu, directoare generală a PAID România.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
"Ne-am preocupat să avem şi o sustenabilitate operaţională suficientă, astfel încât să putem să despăgubim un număr foarte mare de asiguraţi în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment foarte mare. Vreau să vă spun că, în cazul în care s-ar întâmpla un eveniment de anvergura celui din 1977, ar fi vorba, la portofoliul pe care îl avem noi acum, de 200.000 - 250.000 de dosare de daună, lucru care nu este foarte uşor de gestionat acum. Din punct de vedere financiar, pot să vă spun că PAID stă foarte bine în momentul de faţă. Are fonduri proprii suficiente, dar mai ales are un program de reasigurare de 1,3 miliarde de euro, care stă drept garanţie că, în orice moment, cei care sunt afectaţi de evenimente naturale ar putea fi despăgubiţi. Deci, banii pot fi aduşi în orice moment în ţară şi fac parte din cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est", a afirmat Radu, la evenimentul organizat de Financial Intelligence.
Aceasta a adăugat că digitalizarea facilitează o procesare mai eficientă şi mai rapidă a dosarelor de daună.
"Din punct de vedere operaţional, suntem preocupaţi în permanenţă să îmbunătăţim procesele, astfel încât oamenii să beneficieze de o procesare eficientă, promptă şi rapidă a dosarelor de daună, iar asta se poate face numai prin digitalizare. Încă de la începutul activităţii am fost primii care am acordat o atenţie absolut de maximă importanţă digitalizării. Avem procese digitalizate, inclusiv relaţia cu primăriile, care pot să-şi obţină bazele de date instant din site-ul nostru. Avem aplicaţii "end-to-end", de la emiterea poliţei notificare-constatare, auto-constatare până la calculul de deviz, care se face automat, astfel încât procesele noastre sunt foarte rapide. Odată cu evenimentele din această toamnă care s-au produs în Vaslui şi Galaţi, am reuşit să plătim primele dosare de daună în 48 de ore de la data notificării, ceea ce este un succes, fără doar şi poate.(...) din păcate, oamenii nu sunt atât de asiguraţi. Chiar dacă este vorba de evenimente care au avut 6.000 - 7.000, de locuinţe afectate, noi avem doar 400 şi ceva de dosare notificate, ceea ce este foarte puţin deşi poliţele sunt obligatorii", a punctat Nicoleta Radu.
Potrivit sursei citate, prin modificările legislative aduse în noiembrie 2023, primăriile vor trebuie să informeze locuitorii, de două ori pe an, în legătură cu obligaţia de a avea o asigurare obligatorie pentru locuinţă.
"(...) partea publică, reprezentată de autorităţile publice locale, conform legii, trebuie să pună în aplicare legea prin informarea cetăţenilor şi în cazul în care aceştia nu sunt asiguraţi, să-i şi amendeze. Desigur, nu ştiu dacă amenda a funcţionat vreodată, ca să fiu foarte exactă, şi nici n-o să funcţioneze prea curând. De aceea, noi milităm mai mult pentru informare. Odată cu modificările legislative, în noiembrie 2023, una dintre dintre modificări se referă strict la obligarea primarilor de informa cetăţenii de două ori pe an cu privire la obligaţia de a avea sau de a deţine o asemenea poliţă de asigurare. Să vedem dacă acest lucru se va întâmpla", a susţinut şefa PAID.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1273 / 10226 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





