ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şucu (FPRC): Soluţia nu era amânarea ratelor, ci micşorarea substanţială a dobânzii la creditele populaţiei

14 Mai 2020   |   AGERPRES

Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.

 
 
Soluţia sistemului bancar pentru persoanele cu credite trebuia să fie micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturile populaţiei, şi nu amânarea plăţii ratelor, deoarece costul creditării este prea mare, a declarat, joi, reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ (FPRC), Dan Şucu, într-o conferinţă de presă organizată de Confederaţia Patronală Concordia.

"Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă - în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi", a afirmat Dan Şucu.


Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.

"Astăzi, veniturile sunt mai mici decât în martie, asta e evident. Iar noi, toţi retailerii şi fabricanţii, care ne aflăm, normal, într-o competiţie acerbă pentru banii clientului, vom încerca să ne repoziţionăm: vom încerca să renegociem cu furnizorii, micşorăm marje, vânzările vor fi în principal la oferte, iar preţurile vor scădea. Nu profitul este cuvântul de ordine, ci supravieţuirea. Din păcate, cu toţii în clipa de faţă ne gândim la supravieţuire. Din fericire, energia electrică a scăzut ca preţ, combustibilii scad şi ei, utilităţile probabil că vor urma", a menţionat Dan Şucu.

Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a opinat că o strategie comună a reţelelor comerciale este promovarea produselor fabricate în România.

"Când am plecat (când magazinele au fost închise, n.r.), clientul nostru era optimist şi încrezător. Astăzi întâlnim o mare masă de clienţi care îşi pun probleme în ce priveşte ziua de mâine, sau care preferă să economisească decât să cheltuie. Este de datoria noastră, fiind primii care intrăm în contact cu clientul, să reuşim să aducem optimismul înapoi. Fiecare dintre noi are mijloace proprii, dar ideile sunt cam aceleaşi. Prima dintre ele, cu aplicabilitate imediată, este accentul pe produse fabricate în România. Clienţii noştri caută din ce în ce mai mult produsele fabricate acasă, iar majoritatea magazinelor mari, care sunt acum deschise, insistă deja pe promovarea produselor româneşti. Cumpărând un produs românesc, vecinul tău care îl fabrică va avea un loc de muncă, iar celălalt vecin, care produce componente pentru fabricant, va avea şi el un loc de muncă. Amândoi vor cumpăra din magazinul tău, vor fi mai optimişti şi îţi vor crea şi ţie o porţiune de optimism", a adăugat Dan Şucu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8419 / 9091
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...