ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM poate fi sesizată de persoanele fizice sau juridice cu privire la nerespectarea Regulamentului privind serviciile digitale

09 Iulie 2024   |   Agerpres

Principala responsabilitate în tratarea şi soluţionarea iniţială a plângerilor revine furnizorilor de servicii intermediare, care au fost obligaţi să instituie o serie de măsuri organizatorice pentru a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale.

 
 
Orice persoană fizică sau juridică, precum şi orice organizaţie sau asociaţie care are motive să creadă că furnizorul unui serviciu intermediar nu îşi îndeplineşte obligaţiile ce-i revin conform Regulamentului privind serviciile digitale (DSA) poate face o plângere la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

"În baza procedurii stabilite prin decizie, ANCOM primeşte, analizează, transmite răspunsuri şi, după caz, redirecţionează către coordonatorii serviciilor digitale din alte state, plângerile admisibile primite, întemeiate pe dispoziţiile art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale. În urma primirii unei plângeri care îndeplineşte cerinţele minime de admisibilitate stabilite prin decizie, ANCOM poate dispune declanşarea unei investigaţii dacă furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire sau reşedinţa în România sau dacă reprezentantul legal al acestuia este stabilit în România. Termenul pentru soluţionarea acestor plângeri este de 90 de zile, cu posibilitatea prelungirii cu 90 de zile în cazul unor situaţii complexe. În cazul în care furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire/reşedinţa în alt stat din Uniunea Europeană sau dacă reprezentantul legal al acestuia nu este stabilit în România, plângerea va fi gestionată de către coordonatorul serviciilor digitale din ţara de stabilire, comunicarea dintre părţi fiind intermediată de ANCOM", se arată într-un comunicat de presă al autorităţii de reglementare, transmis marţi AGERPRES.


Potrivit sursei citate, principala responsabilitate în tratarea şi soluţionarea iniţială a plângerilor revine furnizorilor de servicii intermediare, care au fost obligaţi să instituie o serie de măsuri organizatorice pentru a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale. În acelaşi timp, coordonatorii serviciilor digitale trebuie să ia măsuri atunci când le sunt semnalate încălcări sistemice ale Regulamentului.

În ceea ce priveşte posibilele reclamaţii/plângeri referitoare la eliminarea conţinutului ilegal din mediul online, fie că este vorba de produse, servicii, site-uri, diverse informaţii, este de reţinut faptul că ANCOM nu se pronunţă cu privire la calificarea unui conţinut din mediul online ca fiind ilegal (cu excepţia situaţiilor în care este ea însăşi autoritate relevantă pentru un anumit domeniu).

"Soluţionarea plângerilor cu acest obiect - conţinutul ilegal - este de competenţa autorităţilor sau instituţiilor publice ce deţin atribuţii cu privire la supravegherea unui anumit sector sau domeniu de activitate în conformitate cu normele legale ce reglementează activitatea acestora (autorităţi relevante, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit a) din Legea nr. 50/2024). Astfel, în ipoteza în care ANCOM va înregistra plângerile primite referitoare la conţinut ilegal în mediul online, prelucrarea acestora se va face exclusiv în scopuri statistice, inclusiv pentru identificarea anumitor tendinţe. Totodată, Autoritatea va oferi petenţilor îndrumarea de a se adresa furnizorului de servicii intermediare, precum şi explicaţii privind obligaţiile acestuia conform Regulamentului privind serviciile digitale, indicând şi autoritatea sau instituţia publică care ar putea avea atribuţii în domeniul vizat de conţinutul ilegal reclamat, în măsura în aceasta poate fi identificată", notează sursa citată.

Pentru a veni în sprijinul celor interesaţi, Autoritatea a detaliat, într-un limbaj accesibil, toate informaţiile relevante pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale în România în cadrul unei secţiuni dedicate pe InfoCentrul ANCOM, precizează sursa citată.

Scopul Regulamentului privind serviciile digitale este de a asigura un mediu online sigur şi transparent în care minorii sunt mai bine protejaţi, în care există interdicţii privind comunicările cu caracter publicitar bazate pe crearea de profiluri, în care platformele online au termeni şi condiţii transparente şi oferă mai multă siguranţă prin cunoaşterea identităţii reale a comercianţilor cu activitate online.

În plus, legislaţia privind serviciile digitale instituie modalităţi simple şi clare de a semnala conţinuturi, produse sau servicii ilegale pe platformele online.

Regulamentul european asigură, printre altele, o modalitate uşoară de a raporta conţinuturi, bunuri sau servicii ilegale, transparenţa în ceea ce priveşte publicitatea, interzicerea anumitor tipuri de publicitate direcţionată, cum ar fi cele care utilizează date sensibile sau datele minorilor, obligaţia platformelor online de a îşi proiecta serviciile într-un mod care să nu înşele, manipuleze sau denatureze ori să afecteze în alt mod capacitatea utilizatorilor de a lua decizii libere şi în cunoştinţă de cauză, termeni şi condiţii simplificate de utilizare a serviciilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 133 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...