ANCOM poate fi sesizată de persoanele fizice sau juridice cu privire la nerespectarea Regulamentului privind serviciile digitale
09 Iulie 2024 Agerpres
Principala responsabilitate în tratarea şi soluţionarea iniţială a plângerilor revine furnizorilor de servicii intermediare, care au fost obligaţi să instituie o serie de măsuri organizatorice pentru a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale.
Orice persoană fizică sau juridică, precum şi orice organizaţie sau asociaţie care are motive să creadă că furnizorul unui serviciu intermediar nu îşi îndeplineşte obligaţiile ce-i revin conform Regulamentului privind serviciile digitale (DSA) poate face o plângere la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"În baza procedurii stabilite prin decizie, ANCOM primeşte, analizează, transmite răspunsuri şi, după caz, redirecţionează către coordonatorii serviciilor digitale din alte state, plângerile admisibile primite, întemeiate pe dispoziţiile art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale. În urma primirii unei plângeri care îndeplineşte cerinţele minime de admisibilitate stabilite prin decizie, ANCOM poate dispune declanşarea unei investigaţii dacă furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire sau reşedinţa în România sau dacă reprezentantul legal al acestuia este stabilit în România. Termenul pentru soluţionarea acestor plângeri este de 90 de zile, cu posibilitatea prelungirii cu 90 de zile în cazul unor situaţii complexe. În cazul în care furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire/reşedinţa în alt stat din Uniunea Europeană sau dacă reprezentantul legal al acestuia nu este stabilit în România, plângerea va fi gestionată de către coordonatorul serviciilor digitale din ţara de stabilire, comunicarea dintre părţi fiind intermediată de ANCOM", se arată într-un comunicat de presă al autorităţii de reglementare, transmis marţi AGERPRES.
"În baza procedurii stabilite prin decizie, ANCOM primeşte, analizează, transmite răspunsuri şi, după caz, redirecţionează către coordonatorii serviciilor digitale din alte state, plângerile admisibile primite, întemeiate pe dispoziţiile art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale. În urma primirii unei plângeri care îndeplineşte cerinţele minime de admisibilitate stabilite prin decizie, ANCOM poate dispune declanşarea unei investigaţii dacă furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire sau reşedinţa în România sau dacă reprezentantul legal al acestuia este stabilit în România. Termenul pentru soluţionarea acestor plângeri este de 90 de zile, cu posibilitatea prelungirii cu 90 de zile în cazul unor situaţii complexe. În cazul în care furnizorul de servicii intermediare reclamat îşi are locul principal de stabilire/reşedinţa în alt stat din Uniunea Europeană sau dacă reprezentantul legal al acestuia nu este stabilit în România, plângerea va fi gestionată de către coordonatorul serviciilor digitale din ţara de stabilire, comunicarea dintre părţi fiind intermediată de ANCOM", se arată într-un comunicat de presă al autorităţii de reglementare, transmis marţi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, principala responsabilitate în tratarea şi soluţionarea iniţială a plângerilor revine furnizorilor de servicii intermediare, care au fost obligaţi să instituie o serie de măsuri organizatorice pentru a asigura respectarea Regulamentului privind serviciile digitale. În acelaşi timp, coordonatorii serviciilor digitale trebuie să ia măsuri atunci când le sunt semnalate încălcări sistemice ale Regulamentului.
În ceea ce priveşte posibilele reclamaţii/plângeri referitoare la eliminarea conţinutului ilegal din mediul online, fie că este vorba de produse, servicii, site-uri, diverse informaţii, este de reţinut faptul că ANCOM nu se pronunţă cu privire la calificarea unui conţinut din mediul online ca fiind ilegal (cu excepţia situaţiilor în care este ea însăşi autoritate relevantă pentru un anumit domeniu).
"Soluţionarea plângerilor cu acest obiect - conţinutul ilegal - este de competenţa autorităţilor sau instituţiilor publice ce deţin atribuţii cu privire la supravegherea unui anumit sector sau domeniu de activitate în conformitate cu normele legale ce reglementează activitatea acestora (autorităţi relevante, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit a) din Legea nr. 50/2024). Astfel, în ipoteza în care ANCOM va înregistra plângerile primite referitoare la conţinut ilegal în mediul online, prelucrarea acestora se va face exclusiv în scopuri statistice, inclusiv pentru identificarea anumitor tendinţe. Totodată, Autoritatea va oferi petenţilor îndrumarea de a se adresa furnizorului de servicii intermediare, precum şi explicaţii privind obligaţiile acestuia conform Regulamentului privind serviciile digitale, indicând şi autoritatea sau instituţia publică care ar putea avea atribuţii în domeniul vizat de conţinutul ilegal reclamat, în măsura în aceasta poate fi identificată", notează sursa citată.
Pentru a veni în sprijinul celor interesaţi, Autoritatea a detaliat, într-un limbaj accesibil, toate informaţiile relevante pentru aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale în România în cadrul unei secţiuni dedicate pe InfoCentrul ANCOM, precizează sursa citată.
Scopul Regulamentului privind serviciile digitale este de a asigura un mediu online sigur şi transparent în care minorii sunt mai bine protejaţi, în care există interdicţii privind comunicările cu caracter publicitar bazate pe crearea de profiluri, în care platformele online au termeni şi condiţii transparente şi oferă mai multă siguranţă prin cunoaşterea identităţii reale a comercianţilor cu activitate online.
În plus, legislaţia privind serviciile digitale instituie modalităţi simple şi clare de a semnala conţinuturi, produse sau servicii ilegale pe platformele online.
Regulamentul european asigură, printre altele, o modalitate uşoară de a raporta conţinuturi, bunuri sau servicii ilegale, transparenţa în ceea ce priveşte publicitatea, interzicerea anumitor tipuri de publicitate direcţionată, cum ar fi cele care utilizează date sensibile sau datele minorilor, obligaţia platformelor online de a îşi proiecta serviciile într-un mod care să nu înşele, manipuleze sau denatureze ori să afecteze în alt mod capacitatea utilizatorilor de a lua decizii libere şi în cunoştinţă de cauză, termeni şi condiţii simplificate de utilizare a serviciilor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 402 / 5607 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





