ASF: Proiectul de modificare a prevederilor Normei 20|2017, în consultare publică 10 zile
13 August 2020
AGERPRESConform proiectului de modificare şi completare a normei, aflat în consultare publică pe site-ul Autorităţii, conducătorii auto vor putea prezenta agenţilor de poliţie, la un eventual control, şi varianta electronică a poliţei RCA.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) supune consultării publice, începând de miercuri, un proiect de modificare şi completare a prevederilor din cadrul Normei nr. 20/2017 referitoare la dovada încheierii asigurării RCA în cazul controalelor efectuate de către autorităţile abilitate.
Potrivit unui comunicat al ASF transmis AGERPRES, digitalizarea reprezintă un obiectiv foarte important pentru ASF, iar propunerile de modificare a Normei nr. 20/2017 sunt menite să vină în sprijinul asiguratului RCA, în sensul simplificării procedurii de verificare a existenţei unui contract de asigurare civilă obligatorie auto valabil.
Astfel, conform proiectului de modificare şi completare a normei, aflat în consultare publică pe site-ul Autorităţii, conducătorii auto vor putea prezenta agenţilor de poliţie, la un eventual control, şi varianta electronică a poliţei RCA. Prin urmare, nu va mai fi necesar ca şoferii să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie.
De asemenea, valabilitatea poliţei RCA va putea fi verificată şi prin interogarea bazei de date AIDA, dezvoltată şi administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ce conţine informaţii cu privire la asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României şi prin care se certifică existenţa unui contract RCA valabil la data verificării.
Proiectul de modificare a Normei nr. 20/2017 este suspus consultării publice pentru o perioadă de 10 zile.
Potrivit unui comunicat al ASF transmis AGERPRES, digitalizarea reprezintă un obiectiv foarte important pentru ASF, iar propunerile de modificare a Normei nr. 20/2017 sunt menite să vină în sprijinul asiguratului RCA, în sensul simplificării procedurii de verificare a existenţei unui contract de asigurare civilă obligatorie auto valabil.
Astfel, conform proiectului de modificare şi completare a normei, aflat în consultare publică pe site-ul Autorităţii, conducătorii auto vor putea prezenta agenţilor de poliţie, la un eventual control, şi varianta electronică a poliţei RCA. Prin urmare, nu va mai fi necesar ca şoferii să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie.
De asemenea, valabilitatea poliţei RCA va putea fi verificată şi prin interogarea bazei de date AIDA, dezvoltată şi administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ce conţine informaţii cu privire la asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României şi prin care se certifică existenţa unui contract RCA valabil la data verificării.
Proiectul de modificare a Normei nr. 20/2017 este suspus consultării publice pentru o perioadă de 10 zile.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3141 / 5335 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...