Camera Deputaţilor: Proiectul privind căutarea persoanelor dispărute - adoptat
08 Martie 2022
AgerpresS-au înregistrat 284 voturi pentru
Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, proiectul de lege privind căutarea persoanelor dispărute, care prevede constituirea în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române a Unităţii centrale pentru persoane dispărute.
S-au înregistrat 284 voturi pentru.
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare stabilirea cadrului organizatoric, a procedurilor administrative, metodelor şi evidenţelor specifice activităţii de căutare a persoanelor dispărute. Potrivit proiectului, căutarea persoanelor dispărute se desfăşoară în mod coordonat la nivelul unităţilor Poliţiei Române, ca activitate de prevenire a infracţiunilor şi de menţinere şi asigurare a ordinii şi siguranţei publice, realizată în scopul găsirii persoanelor dispărute şi prevenirii unui pericol asupra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii acestora.
Actul normativ prevede că autoritatea competentă privind căutarea persoanelor dispărute este Poliţia Română. În cadrul Poliţiei Române se constituie, în condiţiile legii, structuri specializate pentru căutarea persoanelor dispărute, la nivel central şi la nivel teritorial.
În acest sens, se va constitui, în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, o unitate centrală pentru coordonarea şi sprijinirea activităţii de căutare a persoanelor dispărute, denumită Unitatea centrală pentru persoane dispărute. De asemenea, la nivelul inspectoratelor judeţene de poliţie, respectiv al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, se constituie structuri specializate pentru căutarea persoanelor dispărute, denumite unităţi teritoriale pentru persoane dispărute.
Procedurile administrative şi metodele specifice activităţii de căutare a persoanelor dispărute se desfăşoară potrivit principiilor: rolul activ al autorităţilor - obţinerea datelor şi informaţiilor necesare stabilirii faptului că o persoană este sau nu dispărută şi realizării activităţilor de căutare a persoanelor dispărute este în sarcina autorităţilor publice; publicitatea cazurilor de dispariţie - autorităţile publice care desfăşoară activităţi de căutare a unei persoane dispărute fac publice informaţii referitoare la dispariţia acesteia; confidenţialitatea datelor privind viaţa privată; nediscriminarea; neîntreruperea căutării persoanei dispărute - căutarea persoanelor dispărute se realizează în mod continuu, fără întreruperi, prin menţinerea măsurilor dispuse şi a activităţilor întreprinse, prin exploatarea cursivă a informaţiilor disponibile, antrenarea în proceduri a forţelor, mijloacelor şi măsurilor noi în funcţie de tipicul fiecărui caz în parte.
Unităţile teritoriale pentru persoane dispărute îndeplinesc, în principal, următoarele atribuţii: a) organizează şi coordonează întreaga activitate de căutare a unei persoane dispărute; b) efectuează sau, după caz, solicită personalului de ordine publică să efectueze activităţi de căutare a unei persoane dispărute; c) constituie şi gestionează dosarele de dispariţie a persoanelor; d) organizează şi coordonează întreaga activitate de identificare a persoanelor cu identitate necunoscută şi a rămăşiţelor umane neidentificate; e) cooperează cu structuri similare din străinătate; f) colaborează, în domeniul lor de competenţă, cu persoane fizice şi persoane juridice, române sau străine.
În cazul în care persoana nu a fost găsită, şeful unităţii teritoriale competente are obligaţia de a evalua periodic, lunar în primele 6 luni de la momentul sesizării dispariţiei şi, ulterior, cel puţin o dată la 3 luni sau ori de câte ori este necesar, datele şi informaţiile din dosarul dispariţiei şi de a stabili activităţile ce urmează a fi desfăşurate în continuare.
Dosarul dispariţiei se clasează atunci când: a) a fost găsită persoana dispărută; b) a fost găsit cadavrul persoanei dispărute sau rămăşiţe ale acestuia; c) persoana a fost dată în urmărire potrivit Codului de procedură penală; d) există o cerere sau o informare în sensul încetării activităţilor de căutare a persoanei dispărute, transmisă de autorităţile competente ale unui stat străin, în cazul în care dosarul dispariţiei a fost deschis la solicitarea acestora; e) au trecut 20 de ani de la trecerea dosarului în evidenţa pasivă.
Proiectul mai prevede că, în vederea găsirii unei persoane dispărute, pot fi utilizate următoarele metode specifice activităţii de căutare a persoanelor dispărute: a) activităţi investigative pentru obţinerea de date şi informaţii; b) căutarea persoanei în teren; c) metode speciale de căutare a unei persoane dispărute; d) solicitarea şi valorificarea sprijinului populaţiei; e) mecanismul "Alertă dispariţie copil".
Camera Deputaţilor este prima cameră sesizată, Senatul este for decizional.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1675 / 5308 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal500 au lansat ediția 2024 a GC Powerlist Romania
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează o nouă ediție a proiectului educațional „Law Is Awesome!”, dedicat studenților care vor să devină avocați de business
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...