Director Evidenţa Persoanelor: Începând cu 3 august 2021, se va călători în UE doar cu noile buletine electronice
15 Ianuarie 2020
MEDIAFAXMAI a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează implementarea carţilor electronice de identitate, acestea urmând să conţină date precum un certificat digital pentru semnătură electronică, datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi impresiunile papilare a două degete.
Buletinele propuse de MAI vor avea dimensiunea unui card bancar, iar documentul va putea scuti cetăţeanul de drumurile la diferite instituţii ale statului, precizează, pentru MEDIAFAX, directorul de la Evidenţa Persoanelor. Din august 2021, se va călători în UE doar cu aceste cărţi electronice.
„Noua carte electronică de identitate va cuprinde un cip, care va avea imaginea persoanei şi imaginea a două amprente, condiţii fiind impuse de regulamentul Uniunii Europene 1857/2019 - intrat în vigoare 2 august 2019 şi se va aplica direct începând cu 3 august 2021. (...) La momentul respectiv, statul român, ca orice stat membru în UE care emite documente de identitate propriilor cetăţeni va fi obligat să emită acte de identitate în noul format”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), Cătălin Giulescu.
„Noua carte electronică de identitate va cuprinde un cip, care va avea imaginea persoanei şi imaginea a două amprente, condiţii fiind impuse de regulamentul Uniunii Europene 1857/2019 - intrat în vigoare 2 august 2019 şi se va aplica direct începând cu 3 august 2021. (...) La momentul respectiv, statul român, ca orice stat membru în UE care emite documente de identitate propriilor cetăţeni va fi obligat să emită acte de identitate în noul format”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), Cătălin Giulescu.
Potrivit acestuia, noua carte electronică le va permite cetăţenilor să se autentifice, de la distanţă, în sistemele informatice ale administraţiei publice, pentru a accesa toate serviciile. Buletinul va fi de dimensiunile unui card bancar.
„Nu contează că soliciţi eliberarea unei autorizaţii, soliciţi eliberarea unui certificat, a unei adeverinţe, vrei să inmatriculezi o maşină, vrei să te înscrii la şcoală, la un curs, să-ţi înscrii copilul la şcoală. Acestea pot fi făcute de la distanţă, de acasă. De la calculatorul tău. Te loghezi în sistem, iar sistemul informatic de evidenţa persoanelor îţi va certifica identitatea”, mai precizează Giulescu.
Documentul nu este obligatoriu, potrivit proiectului Ministerului de Interne, însă în viitor fără ele nu se va mai putea călători în afara României.
„Există o parte a societăţii româneşti care nu îşi doreşte document cu cip. Pentru această parte, proiectul stabileşte faptul că se poate admite această carte de identitate simplă, adică fără cip electronic. Totuşi, această carte de identitate simplă nu îţi va permite să mai călătoreşti în afara României. Începând cu 3 august 2021, cetăţeanul român va putea călători în UE doar în baza noilor documente de identitate emise pe noul format sau în baza unei cărţi emise până la data de 2 august 2021. Adică cele care sunt emise vor putea fi utilizate până la expirarea lor”, mai explică directorul DEPABD.
Chiar dacă acest card va funcţiona şi ca un card de sănătate, acesta nu va conţine grupa sanguină sau alte detalii privind istoricul bolilor deţinătorului. Cu noul buletin cetăţenii se vor putea autentifica exact aşa cum o fac în cabinetele medicale cu cardurile de sănătate.
„În mare măsură, (buletinul, n.r.) va cuprinde datele de identitate ale persoanelor, numele, prenumele, luăm în calcul şi numele părinţilor. Semnătura olografă va fi înscrisă pe document întrucât este cerută de cetăţenii care locuiesc sau călătoresc în afara României. În spaţiul estic, este utilizată această semnătură olografă. Va fi pe document”, mai spune sursa citată.
În România, liniile de producţie deja există de aceea, la nivel de principiu, nu vor fi implicate instituţii private.
„În momentul acesta, documentul nostru de identitate este confecţionat după tehnologia anilor 90, adică este considerat a fi cel printre cele mai vulnerabile document din UE. Vom avea o securitate sporită a informaţiilor, vom utiliza tehnologii de ultimă oră astfel încât să avem acelaşi nivel precum statele din UE. (...) Compania naţională Imprimeria Naţională va produce blanchetele, adică acel material cu cip inserat. Personalizarea, adică înscrierea datelor pe document şi în cip, se va realiza la Centrul Naţional Unic de personalizare a paşapoartelor din cadrul Direcţiei generale a Paşapoartelor”, mai explică specialistul.
La rândul său Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, a spus că nu vor fi trimise poziţii către Ministerul de Interne, în cadrul dezbaterii publice.
„Au fost voci din anumite cercuri monahale, dar niciodată poziţia Bisericii nu a fost contrară unor asemenea lucruri. Răspunsul meu este că nu există o poziţie contrară a Bisericii faţă de această problemă. Nu avem în vedere să trimitem (n.r. puncte de vedere la MAI). Pentru că e aceiaşi problema că şi în cazul paşapoartelor. Nu se pune nicio problemă. Problema cipurilor nu e o problemă cu relevanţă spirituală, religioasă, deci din această perspectivă nu există o poziţie negativă a Bisericii. Adică nu am cunoştinţă ca vreo biserică din cele prezente să aibă vreo poziţie critică”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Vasile Bănescu.
MAI a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează implementarea carţilor electronice de identitate, acestea urmând să conţină date precum un certificat digital pentru semnătură electronică, datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi impresiunile papilare a două degete.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3935 / 5304 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q3 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primele nouă luni și a înregistrat creșteri de 18,8% la nivel global și de 23% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
UniCredit Bank a încheiat cu succes cea mai mare emisiune a sa pe piaţa locală de obligațiuni corporative negarantate, în valoare de 750 mil. lei. Clifford Chance Badea a asigurat consultanța juridică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...