ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul schimbă criteriile de selecţie pentru beneficiarii de granturi, astfel încât să se încadreze mai multe firme

11 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Astfel, se introduc noi domenii de activitate, noi coduri CAEN şi vor fi modificate criteriile de selecţie.

 
 
Guvernul urmăreşte modificarea criteriilor de selecţie pentru acordarea granturilor către IMM-uri, astfel încât mai multe firme să poată beneficia de aceşti bani, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă postat pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.
 
Astfel, se introduc noi domenii de activitate, noi coduri CAEN şi vor fi modificate criteriile de selecţie.
 
"Etapa de înscriere în cadrul măsurii doi - granturi pentru capital de lucru - s-a încheiat în data de 28 octombrie 2020. În cadrul măsurii menţionate au fost depuse un număr de 22.226 de aplicaţii, cu o valoare totală de 630 milioane de euro, în conformitate cu solicitările depuse la administratorul de schemă de ajutor de stat, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Prin amendamentele aprobate prin Legea nr. 220/2020, precum lărgirea categoriei de beneficiari, introducerea de noi domenii de activitate, de noi coduri CAEN, se aduc modificări de fond ale schemei de ajutor de stat aprobate prin decizia Decizia C(2020) 4286 din 27 august 2020", potrivit notei de fundamentare.
 
Aceste modificări ale schemei de ajutor de stat vizează categoriile de beneficiari eligibili precum şi criteriile de eligibilitate şi pot fi puse în aplicare numai după notificarea acestora la Comisia Europeană şi obţinerea unei noi decizii de autorizare, explică iniţiatorii proiectului.
 
De asemenea, pentru beneficiarii ajutorului de stat sub formă de microgranturi, care au fost înfiinţaţi în anul 2019, cu cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, se impune flexibilizarea condiţiilor de acordare, conform solicitărilor depuse la administratorul de schemă de ajutor de stat, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Totodată, în vederea aceleiaşi flexibilizări, se impune introducerea posibilităţii relocării între tipurile de măsuri în funcţie de nevoile IMM-urilor şi în condiţiile încadrării în alocarea totală a măsurilor din prezenta ordonanţă de urgenţă, în limita alocărilor cu această destinaţie din POC şi facilitatea de finanţare REACT-EU.
 
"Pentru menţinerea pe piaţă a întreprinderilor care au fost înfiinţate în cursul anului 2019 şi care au o cifră de afaceri anuală mai mică de 5.000 euro, deci care au în general o rată mare de eşec în piaţă şi în particular o mai mare incertitudine de supravieţuire în acest context economic decât întreprinderile care au o activitate mai îndelungată propunem şi finanţarea acestora prin modificarea prevederilor de la art. 6 lit. b). Pentru un IMM înfiinţat în anul 2019 cu cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, valoarea micrograntului se calculează prin înmulţirea numărului de luni de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro", se precizează în nota explicativă.
 
Luând în considerare numărul mare de solicitări pentru granturi de capital de lucru (22.226), coroborat cu analiza Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri cu privire la necesitatea suplimentării fondurilor pentru sprijinul întreprinderilor, se propune modificarea articolului 11 alineatul (4), în sensul că, pentru aplicaţiile de finanţare depuse până în data de 28 octombrie 2020, fondurile alocate pentru granturile destinate capitalului de lucru sunt în valoare de 1.067.095.588 euro, din care 765.000.000 euro fonduri externe nerambursabile şi 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat şi coparticipare de 160.064.338 euro de la beneficiari. Guvernul propune introducerea unui nou alineat cu următorul cuprins: "Bugetele celor 3 tipuri de granturi sunt indicative şi pot suferi modificări în funcţie de nevoile IMM-urilor în condiţiile încadrării în alocarea totală a măsurilor din prezenta ordonanţă de urgenţă, deoarece sumele care nu au fost utilizate pentru unele acţiuni să se poată transfera către acţiunile unde există proiecte depuse peste bugetul alocat iniţial".
 
Rezultatele acestor măsuri vor avea ca efect menţinerea în activitate a PFA sprijinite, microîntreprinderilor şi IMM-urilor, implicit a locurilor de muncă furnizate de acestea pe perioada în care se manifestă efectele răspândirii COVID - 19, arată iniţiatorii.
 
Prin numărul mare de persoane angajate în sectorul microîntreprinderilor şi IMM-urilor, corelat cu diversitatea de produse/servicii oferite, menţinerea funcţională a segmentului IMM-urilor reprezintă o cerinţă fundamentală pentru traversarea perioadei de influenţă a virusului SARS-CoV-2, precum şi revenirea economică rapidă.
 
"Granturile nerambursabile vor ajunge în scurt timp la beneficiari. Pentru că am primit numeroase întrebări în ultimele zile despre aceste granturi, vă anunţ că noi, la Ministerul Economiei, alături de colegii de la Ministerul Fondurilor Europene, am lucrat să facem modificările necesare pentru a suplimenta suma pentru cei care au aplicat pentru granturile pentru capital de lucru şi să modificăm condiţiile pentru a redeschide înscrierea pentru măsura 1 - microgranturi", a scris, pe Facebook, ministrul Economiei, Virgil Popescu. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2813 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...