ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul schimbă criteriile de selecţie pentru beneficiarii de granturi, astfel încât să se încadreze mai multe firme

11 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Astfel, se introduc noi domenii de activitate, noi coduri CAEN şi vor fi modificate criteriile de selecţie.

 
 
Guvernul urmăreşte modificarea criteriilor de selecţie pentru acordarea granturilor către IMM-uri, astfel încât mai multe firme să poată beneficia de aceşti bani, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă postat pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.
 
Astfel, se introduc noi domenii de activitate, noi coduri CAEN şi vor fi modificate criteriile de selecţie.
 
"Etapa de înscriere în cadrul măsurii doi - granturi pentru capital de lucru - s-a încheiat în data de 28 octombrie 2020. În cadrul măsurii menţionate au fost depuse un număr de 22.226 de aplicaţii, cu o valoare totală de 630 milioane de euro, în conformitate cu solicitările depuse la administratorul de schemă de ajutor de stat, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Prin amendamentele aprobate prin Legea nr. 220/2020, precum lărgirea categoriei de beneficiari, introducerea de noi domenii de activitate, de noi coduri CAEN, se aduc modificări de fond ale schemei de ajutor de stat aprobate prin decizia Decizia C(2020) 4286 din 27 august 2020", potrivit notei de fundamentare.
 
Aceste modificări ale schemei de ajutor de stat vizează categoriile de beneficiari eligibili precum şi criteriile de eligibilitate şi pot fi puse în aplicare numai după notificarea acestora la Comisia Europeană şi obţinerea unei noi decizii de autorizare, explică iniţiatorii proiectului.
 
De asemenea, pentru beneficiarii ajutorului de stat sub formă de microgranturi, care au fost înfiinţaţi în anul 2019, cu cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, se impune flexibilizarea condiţiilor de acordare, conform solicitărilor depuse la administratorul de schemă de ajutor de stat, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Totodată, în vederea aceleiaşi flexibilizări, se impune introducerea posibilităţii relocării între tipurile de măsuri în funcţie de nevoile IMM-urilor şi în condiţiile încadrării în alocarea totală a măsurilor din prezenta ordonanţă de urgenţă, în limita alocărilor cu această destinaţie din POC şi facilitatea de finanţare REACT-EU.
 
"Pentru menţinerea pe piaţă a întreprinderilor care au fost înfiinţate în cursul anului 2019 şi care au o cifră de afaceri anuală mai mică de 5.000 euro, deci care au în general o rată mare de eşec în piaţă şi în particular o mai mare incertitudine de supravieţuire în acest context economic decât întreprinderile care au o activitate mai îndelungată propunem şi finanţarea acestora prin modificarea prevederilor de la art. 6 lit. b). Pentru un IMM înfiinţat în anul 2019 cu cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, valoarea micrograntului se calculează prin înmulţirea numărului de luni de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro", se precizează în nota explicativă.
 
Luând în considerare numărul mare de solicitări pentru granturi de capital de lucru (22.226), coroborat cu analiza Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri cu privire la necesitatea suplimentării fondurilor pentru sprijinul întreprinderilor, se propune modificarea articolului 11 alineatul (4), în sensul că, pentru aplicaţiile de finanţare depuse până în data de 28 octombrie 2020, fondurile alocate pentru granturile destinate capitalului de lucru sunt în valoare de 1.067.095.588 euro, din care 765.000.000 euro fonduri externe nerambursabile şi 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat şi coparticipare de 160.064.338 euro de la beneficiari. Guvernul propune introducerea unui nou alineat cu următorul cuprins: "Bugetele celor 3 tipuri de granturi sunt indicative şi pot suferi modificări în funcţie de nevoile IMM-urilor în condiţiile încadrării în alocarea totală a măsurilor din prezenta ordonanţă de urgenţă, deoarece sumele care nu au fost utilizate pentru unele acţiuni să se poată transfera către acţiunile unde există proiecte depuse peste bugetul alocat iniţial".
 
Rezultatele acestor măsuri vor avea ca efect menţinerea în activitate a PFA sprijinite, microîntreprinderilor şi IMM-urilor, implicit a locurilor de muncă furnizate de acestea pe perioada în care se manifestă efectele răspândirii COVID - 19, arată iniţiatorii.
 
Prin numărul mare de persoane angajate în sectorul microîntreprinderilor şi IMM-urilor, corelat cu diversitatea de produse/servicii oferite, menţinerea funcţională a segmentului IMM-urilor reprezintă o cerinţă fundamentală pentru traversarea perioadei de influenţă a virusului SARS-CoV-2, precum şi revenirea economică rapidă.
 
"Granturile nerambursabile vor ajunge în scurt timp la beneficiari. Pentru că am primit numeroase întrebări în ultimele zile despre aceste granturi, vă anunţ că noi, la Ministerul Economiei, alături de colegii de la Ministerul Fondurilor Europene, am lucrat să facem modificările necesare pentru a suplimenta suma pentru cei care au aplicat pentru granturile pentru capital de lucru şi să modificăm condiţiile pentru a redeschide înscrierea pentru măsura 1 - microgranturi", a scris, pe Facebook, ministrul Economiei, Virgil Popescu. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2687 / 5212
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...