Guvernul va aproba cadrul de management şi stocare a datelor în platforma de cloud guvernamental
31 Ianuarie 2023
AgerpresMinistrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a detaliat măsurile cuprinse într-o hotărâre de Guvern şi o ordonanţă care vor fi aprobate, marţi, de Executiv.
Guvernul va reglementa, printr-o hotărâre, cadrul de management şi stocare a datelor în platforma de cloud guvernamental, urmând ca la nivelul anului 2026 minim 30 de instituţii să "migreze" în acest cloud, a declarat ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.
Acesta a detaliat, la cererea prim-ministrului Nicolae Ciucă, măsurile cuprinse într-o hotărâre de Guvern şi o ordonanţă care vor fi aprobate, marţi, de Executiv.
"Vorbim despre platforma de cloud guvernamental, cea mai importantă investiţie pe care România o desfăşoară în domeniul transformării digitale. O investiţie de peste 560 de milioane de euro fără TVA. Practic, România deschide multe drumuri, inclusiv la nivel european, reglementând prin această complexă hotărâre de guvern o serie de aspecte. Pe de o parte, cadrul de management şi stocare a datelor în platforma de cloud guvernamental, tipuri de date, ce date pot să meargă în cloud-ul privat guvernamental, ce date pot să meargă în cloud-urile comerciale publice furnizate de companii private, criteriile tehnice privind implementarea, mentenanţa, dezvoltarea cloud-ului privat guvernamental; planul pentru migrarea în cloud-ul guvernamental şi avem în orizontul anului 2026 30 de instituţii, minim, care vor fi migrate în acest cloud guvernamental", a declarat Sebastian Burduja.
El a adăugat că va fi reglementată şi politica de 'cloud first'.
"Iarăşi, România deschide multe căi la nivel european şi este printre primele ţări care reglementează politica de cloud first. Asta înseamnă că instituţiile publice sunt obligate să recurgă la soluţii compatibile cu sistemul de cloud", a precizat Burduja.
Potrivit acestuia, vor fi legiferate şi normele de jurnalizare a evenimentelor şi accesul la datele cetăţenilor.
"Practic, am asigurat prin această hotărâre de Guvern, pe de o parte, implementarea cu succes şi la timp a proiectului de cloud guvernamental în termenele stabilite de PNRR, eficientizarea costurilor prin acest proiect, pentru că una este să cumperi la nivel centralizat toate aceste sisteme şi să protejezi datele românilor într-un singur loc şi alta este să fie fragmentate între instituţii, agenţii, ministere, şi nu în ultimul rând, accesul la date şi faptul că, practic, prin tehnologie noi asigurăm o transparenţă deplină. Când datele românilor vor fi accesate, românii vor fi notificaţi, iar jurnalizarea accesului înseamnă că nimeni nu le va putea accesa datele şi să nu lase o urmă. Practic, românii vor şti de câte ori statul le va accesa datele şi vor fi notificaţi în acest sens în timp real", a mai declarat ministrul Digitalizării.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 987 / 5337 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...