ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și ai Ministerului Public | Comisie comună pentru rezolvarea problemelor privind onorariile avocaților pentru oficii

13 Iulie 2019   |   UNBR

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

 
 
Vineri, 12 iulie 2019, la sediul Parchetului General de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și conducerea Ministerului Public pentru a identifica soluții legate de implementarea Protocolului din 14 februarie 2019 privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală, pentru prestarea, în cadrul sistemului de ajutor public judiciar, a serviciilor de asistență judiciară și/sau reprezentare ori de asistență extrajudiciară, precum și pentru asigurarea serviciilor de asistență judiciară privind accesul internațional la justiție în materie civilă și cooperarea judiciară internațională în materie penală (în continuare Protocol).


Din partea UNBR, au participat la întrevedere: dl. Traian Briciu, președintele UNBR, alături de vicepreședinții Mihai Baco, Ion Turculeanu și Marius Striblea; dl. Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timiș și secretar al Comisiei Permanente a UNBR; dl. Mihail Ciobanu, coordonator al serviciului de asistență judiciară din cadrul Baroului București.

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

Principalele teme puse în discuție se referă la plata onorariilor cuvenite avocaților desemnați pentru serviciile de asistență juridică și/sau reprezentare în fața organelor de cercetare/urmărire penală conform Protocolului nou încheiat, respectiv:
a) Eliminarea întârzierilor la plata onorariilor cuvenite avocaților;
b) Metodologia de stabilire a procedurii de depunere a referatelor, de centralizare și de decontare a cheltuielilor;
c) Aplicarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a) din Protocol, dacă onorariul apărătorului din oficiu care asistă inculpatul în timpul urmăririi penale se acordă o singură dată indiferent dacă acesta participă sau nu în fază procesuală în fața judecătorului de drepturi și libertăți în soluționarea unor cereri, sau, pentru fiecare cerere adresată judecătorului de drepturi și libertăți și clarificarea modalității în care se realizează continuitatea asistenței judiciare în fața completului de drepturi și libertăți,
d) Interpretarea dispozițiilor art. 5 alin. 2 din Protocol, în sensul stabilirii momentului de depunere a referatului și de plată efectivă a sumei cuvenită avocatului;
e) Stabilirea procedurii de numire și remunerația cuvenită curatorilor desemnați în condițiile legii, din rândul avocaților pentru situațiile în care legea nu prevede avansarea remunerației de către stat, în raport de dispozițiile art.1 alin. (2) din Protocol;
f) Soluționarea disfuncționalităților înregistrate la plata onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală
g) Alte propuneri venite din partea barourilor.

Data următoarei întâlniri a Comisiei comune este 31 iulie 2019.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4767 / 5619
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...