ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și ai Ministerului Public | Comisie comună pentru rezolvarea problemelor privind onorariile avocaților pentru oficii

13 Iulie 2019   |   UNBR

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

 
 
Vineri, 12 iulie 2019, la sediul Parchetului General de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții UNBR și conducerea Ministerului Public pentru a identifica soluții legate de implementarea Protocolului din 14 februarie 2019 privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală, pentru prestarea, în cadrul sistemului de ajutor public judiciar, a serviciilor de asistență judiciară și/sau reprezentare ori de asistență extrajudiciară, precum și pentru asigurarea serviciilor de asistență judiciară privind accesul internațional la justiție în materie civilă și cooperarea judiciară internațională în materie penală (în continuare Protocol).


Din partea UNBR, au participat la întrevedere: dl. Traian Briciu, președintele UNBR, alături de vicepreședinții Mihai Baco, Ion Turculeanu și Marius Striblea; dl. Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timiș și secretar al Comisiei Permanente a UNBR; dl. Mihail Ciobanu, coordonator al serviciului de asistență judiciară din cadrul Baroului București.

În cadrul întrevederii, au fost analizate problemele ridicate de barouri și s-a convenit crearea unei comisii comune pentru a definitiva soluțiile propuse pentru implementarea Protocolului din 14 februarie 2019, care va lucra inclusiv în perioada vacanței judecătorești.

Principalele teme puse în discuție se referă la plata onorariilor cuvenite avocaților desemnați pentru serviciile de asistență juridică și/sau reprezentare în fața organelor de cercetare/urmărire penală conform Protocolului nou încheiat, respectiv:
a) Eliminarea întârzierilor la plata onorariilor cuvenite avocaților;
b) Metodologia de stabilire a procedurii de depunere a referatelor, de centralizare și de decontare a cheltuielilor;
c) Aplicarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a) din Protocol, dacă onorariul apărătorului din oficiu care asistă inculpatul în timpul urmăririi penale se acordă o singură dată indiferent dacă acesta participă sau nu în fază procesuală în fața judecătorului de drepturi și libertăți în soluționarea unor cereri, sau, pentru fiecare cerere adresată judecătorului de drepturi și libertăți și clarificarea modalității în care se realizează continuitatea asistenței judiciare în fața completului de drepturi și libertăți,
d) Interpretarea dispozițiilor art. 5 alin. 2 din Protocol, în sensul stabilirii momentului de depunere a referatului și de plată efectivă a sumei cuvenită avocatului;
e) Stabilirea procedurii de numire și remunerația cuvenită curatorilor desemnați în condițiile legii, din rândul avocaților pentru situațiile în care legea nu prevede avansarea remunerației de către stat, în raport de dispozițiile art.1 alin. (2) din Protocol;
f) Soluționarea disfuncționalităților înregistrate la plata onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală
g) Alte propuneri venite din partea barourilor.

Data următoarei întâlniri a Comisiei comune este 31 iulie 2019.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4483 / 5335
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...