Selecție pentru proiectul european LawyerEx, condus de Fundația Europeană a Avocaților
06 Septembrie 2019
UNBRÎn cadrul proiectului, avocații din 9 state membre ale UE (cu până la 7 ani vechime în profesie) vor avea posibilitatea de a fi instruiți în străinătate în instituțiile gazdă din sectorul juridic.
U.N.B.R. inițiază procesul de selectare a 6 instituții-gazdă (barouri și forme de exercitare a profesiei de avocat) pentru avocații europeni selectați în proiect dintr-un alt stat UE.
Uniunea Națională a Barourilor din România participă în calitate de partener la Proiectul LawyerEX al cărui scop este schimbul de avocați între țările Uniunii Europene (UE) care urmărește să permită o mai mare mobilitate a avocaților în cadrul Uniunii Europene și să contribuie la dezvoltarea unei culturi judiciare europene.
Proiectul este condus de Fundația Europeană a Avocaților, în parteneriat cu asociațiile naționale de barouri din Cipru, Cehia, Italia, România, Slovacia și Spania, cu consultanții juridici din Polonia și barourile locale din Atena, Barcelona și Paris.
Uniunea Națională a Barourilor din România participă în calitate de partener la Proiectul LawyerEX al cărui scop este schimbul de avocați între țările Uniunii Europene (UE) care urmărește să permită o mai mare mobilitate a avocaților în cadrul Uniunii Europene și să contribuie la dezvoltarea unei culturi judiciare europene.
Proiectul este condus de Fundația Europeană a Avocaților, în parteneriat cu asociațiile naționale de barouri din Cipru, Cehia, Italia, România, Slovacia și Spania, cu consultanții juridici din Polonia și barourile locale din Atena, Barcelona și Paris.
Coordonatorul proiectului din partea Uniunii Naționale a Barourilor din România este Cristina Gheorghe, membru al Comisiei Permanente a UNBR.
În cadrul proiectului, avocații din 9 state membre ale UE (cu până la 7 ani vechime în profesie) vor avea posibilitatea de a fi instruiți în străinătate în instituțiile gazdă din sectorul juridic.
Durata fiecărei etape de schimb de experiență va fi de 10 zile lucrătoare (2 săptămâni) iar instituțiile-gazdă din țările partenere vor fi fie societăți de avocatură cu activitate transfrontalieră pe teritoriul Europei, fie barourile locale ori asociațiile naționale de barouri.
Uniunea Națională a Barourilor din România adresează barourilor și formelor de exercitare a profesiei rugămintea de a se implica în derularea acestui proiect prin înscrierea, până pe 13 septembrie 2019, pe lista instituțiilor care pot primi în gazdă avocați din țările partenere în acest proiect.
Disponibilitatea de a primi avocați străini în schimbul de experiență trebuie să conțină precizări privind manifestarea intenției de a asigura condițiile pentru desfășurarea acestui schimb de experiență, indicarea domeniilor de practică ale formei de exercitare a profesiei, confirmarea asigurării unei îndrumări în limba engleză, adresa de e-mail, telefon și persoana de contact.
Constituie un avantaj desfășurarea unor activități transfrontaliere în Europa.
Propunerile pot fi trimise prin e-mail la următoarea adresă: unbr@unbr.ro, cu menționarea în titlul mesajului a titlului proiectului precum și a perioadei de schimb pentru care se exprima disponibilitatea.
Termenul limita de primire a propunerilor este 13 septembrie 2019.
Schimburile nu au niciun cost pentru instituțiile beneficiare, iar cheltuieli de deplasare, de ședere și de cazare ale avocaților participanți sunt acoperite de Comisia Europeană și parțial de avocații selectați să participe în proiect.
Pentru mai multe detalii persoana de contact din cadrul UNBR este dna Veronica Morecut, veronica.morecut@unbr.ro, tel: 021/3134875, 021/3160739, fax: 021/3134880.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 11 / 13 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...