UNBR: La rectificare, nu sunt alocate fondurile necesare onorării obligațiilor de plată privind serviciile din asistența judiciară
07 August 2019
BizLawyerAceastă situație reprezintă o încălcare gravă a valorilor statului de drept, a drepturilor cetățeanului la apărare, la acces la justiție și la un proces echitabil, susține UNBR.
Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) atrage atenţia că proiectul de rectificare bugetară nu alocă fondurile necesare onorării plăţii serviciilor de asistenţă judiciară, situaţie ce reprezintă o "încălcare gravă a valorilor statului de drept, a drepturilor cetăţeanului la apărare".
UNBR a transmis în acest sens o adresă premierului Viorica Dăncilă, ministrului Finanţelor Publice, Orlando Teodorovici, şi secretarului general al Guvernului, Toni Greblă.
Potrivit Uniunii, o problemă majoră a funcţionării justiţiei în România este lipsa resurselor financiare care ar trebui alocate apărării, conform Protocolului din 14 februarie privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaţilor pentru furnizarea serviciilor de asistenţă judiciară în materie penală, pentru prestarea, în cadrul sistemului de ajutor public judiciar, a serviciilor de asistenţă judiciară şi/sau reprezentare ori de asistenţă extrajudiciară, precum şi pentru asigurarea serviciilor de asistenţă judiciară privind accesul internaţional la justiţie în materie civilă şi cooperarea judiciară internaţională în materie penală (încheiat între Uniunea Naţională a Barourilor din România, Ministerul Justiţiei şi Ministerul Public).
UNBR a transmis în acest sens o adresă premierului Viorica Dăncilă, ministrului Finanţelor Publice, Orlando Teodorovici, şi secretarului general al Guvernului, Toni Greblă.
Potrivit Uniunii, o problemă majoră a funcţionării justiţiei în România este lipsa resurselor financiare care ar trebui alocate apărării, conform Protocolului din 14 februarie privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaţilor pentru furnizarea serviciilor de asistenţă judiciară în materie penală, pentru prestarea, în cadrul sistemului de ajutor public judiciar, a serviciilor de asistenţă judiciară şi/sau reprezentare ori de asistenţă extrajudiciară, precum şi pentru asigurarea serviciilor de asistenţă judiciară privind accesul internaţional la justiţie în materie civilă şi cooperarea judiciară internaţională în materie penală (încheiat între Uniunea Naţională a Barourilor din România, Ministerul Justiţiei şi Ministerul Public).
"Din păcate, observăm că proiectul de rectificare bugetară, astfel cum a fost supus dezbaterii publice, nu alocă fondurile necesare onorării obligaţiilor de plată privind serviciile din asistenţa judiciară, aflate deja într-o semnificativă întârziere. Această situaţie reprezintă o încălcare gravă a valorilor statului de drept, a drepturilor cetăţeanului la apărare, la acces la justiţie şi la un proces echitabil", arată UNBR.
Aceasta reaminteşte că modul în care asistenţa judiciară şi cheltuielile de judecată influenţează accesul la justiţie reprezintă componente esenţiale pentru realizarea tabloului de bord al justiţiei europene.
În cazul României, precizează Uniunea Barourilor, lipsa resurselor pentru asistenţa judiciară conduce la "disfuncţii majore ale statului de drept, la blocaje sistemice ale justiţiei şi, nu în ultimul rând, la încărcarea bugetului de stat cu penalităţile şi dobânzile aferente neplăţii la timp a onorariilor cuvenite avocaţilor din oficiu".
Totodată, UNBR precizează că inclusiv Ministerul Public şi Ministerul Justiţiei au formulat cereri în acest sens, cereri ce corespund nevoilor reale şi absolut indispensabile funcţionarii serviciului public al justiţiei.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 12 / 13 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...