ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Muncii propune acordarea de tichete pentru activităţi casnice

12 August 2024   |   Agerpres

Valoarea nominală a unui tichet este de 15 lei.

 
 
Angajatorii ar putea încheia un contract cu agenţiile de ocupare a forţei de muncă pentru achiziţia de tichete de activităţi casnice, ce pot fi folosite pentru a plăti persoanele care ajută în gospodărie cu diverse activităţi casnice, conform unui proiect publicat în transparenţă decizională de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS).

Tichetele pot fi oferite angajaţilor ca beneficiu extrasalarial, însă angajatorii vor trebui să încheie o convenţie cu agenţia de ocupare a forţei de muncă din zona lor, iar în baza acestui document vor putea achiziţiona un număr de tichete casnice în format electronic sau pe suport de hârtie, au scris reprezentanţii Ministerului Muncii, pe pagina de Facebook a instituţiei.


"Angajatorii care oferă tichete de activităţi casnice beneficiază şi de avantaje fiscale. Dacă un angajator acordă cel puţin 600 de tichete unui salariat într-un an, va primi în anul următor 50 de tichete gratuite, care pot fi distribuite ca primă sau bonus altor angajaţi. Implementarea sistemului de tichete de activităţi casnice are potenţialul de a stimula participarea persoanelor în cadrul unui raport juridic flexibil care le conferă şi calitatea de asiguraţi în sistemul public de pensii şi în sistemul asigurărilor de sănătate. Totodată, se asigură posibilitatea utilizării acestui sistem inclusiv în zonele rurale cu oportunităţi limitate de angajare sau cu mobilitate geografică scăzută a forţei de muncă. De asemenea, acest mecanism poate contribui la creşterea ratei de activare a populaţiei în vârstă de muncă pe piaţa muncii şi la diminuarea ratei sărăciei, prin completarea veniturilor beneficiarilor de venit minim de inserţie cu veniturile ocazionale obţinute din prestarea de activităţi casnice. Un alt lucru important este faptul că şomerii înregistraţi la ANOFM pot beneficia în continuare de drepturile şi măsurile prevăzute de Legea nr. 76/2002 chiar dacă devin prestatori casnici", a explicat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.

Valoarea nominală a unui tichet este de 15 lei.

Potrivit sursei citate, angajatorii care doresc să beneficieze de acest sistem trebuie să respecte câteva reguli, precum: să facă plata contravalorii acestora către agenţie, să completeze datele personale ale salariaţilor pe tichetele emise şi să distribuie tichetele exclusiv angajaţilor care au dreptul să le utilizeze.

Contractul dintre angajatori şi agenţiile de ocupare se gestionează electronic prin platforma tichete.anofm.ro, unde angajatorii pot urmări statusul contractului şi pot introduce datele necesare pentru emiterea tichetelor. Pentru fiecare achiziţie lunară, angajatorii trebuie să furnizeze o listă cu angajaţii beneficiari, care la rândul lor trebuie să aibă un cont în platformă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 118 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...