ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Operatorii de telecomunicaţii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor o fişă de sinteză cu date despre serviciile oferite

19 Septembrie 2024   |   AGERPRES

Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.

 
 
Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor finali, înainte de încheierea unui contract, fie într-un spaţiu comercial, fie la distanţă, o fişă de sinteză care să cuprindă informaţii minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care viitorii clienţi vor beneficia, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, spre publicare.

Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.


"Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor şi obligă operatorii să furnizeze informaţiile esenţiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fişe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă şi uşor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat şi descărcat cu uşurinţă. Formatul fişei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune şi le permite utilizatorilor să compare mai uşor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fişei de sinteză a contractului", menţionează Autoritatea.

Conform prevederilor legale în vigoare, fişa de sinteză trebuie să includă: denumirea, adresa şi informaţiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamaţii; principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat; preţurile aferente pentru activarea serviciului de comunicaţii electronice, precum şi orice taxă recurentă sau aferentă consumului; durata contractului şi condiţiile de reînnoire şi încetare a acestuia; un rezumat al informaţiilor privind parametrii de calitate şi remediile pe care consumatorul le are la dispoziţie, în cazul serviciilor de acces la internet; în ce măsură produsele şi serviciile contractate sunt concepute pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi.

"În cazul în care, în funcţie de modalitatea de încheiere a contractului, din motive tehnice obiective, este imposibilă punerea la dispoziţia utilizatorului final a fişei de sinteză a contractului la momentul încheierii contractului, aceasta se pune la dispoziţie ulterior, fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului terminal sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat. Obligaţiile cu privire la primirea fişei de sinteză se aplică atât contractelor încheiate cu consumatorii, cât şi celor încheiate cu alte categorii, precum microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit", se arată în comunicat.

ANCOM susţine că, înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că deţin şi că au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fişa de sinteză, contractul de bază, condiţii generale, broşura de tarife etc).

"În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziţie fişa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizaţi sau instanţelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, dar nu are atribuţii cu privire la sancţionarea furnizorilor în astfel de situaţii", notează arbitrul telecom.

InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini in alegerea şi folosirea acestor servicii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 146 / 5394
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LadyLawyer | La Popescu și Asociații, femeile avocat sunt apreciate și evaluate în raport de criterii reale de succes, meritul și performanța fiind singurele repere pentru avansarea în carieră. Adina Vlaicu, Partener: ”Nu m-am confruntat cu stereotipuri, întrucât în firma noastră nu găsești un avocat, ci o echipă înzestrată cu abilități profesionale remarcabile și concentrată pe rezultate, care valorizează relațiile de încredere și respect reciproc”
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
Gruia Dufaut & Asociații obține în apel anularea deciziei de dizolvare pentru Asociația Salvați Bucureștiul, cerută de dezvoltatorul One Properties
LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
Bulboacă & Asociații asistă Eazy Asigurări în tranzacția strategică cu Autonom Group
Lady Lawyer | De vorbă cu Anda Călin - Managing Associate, Bohâlțeanu & Asociații: ”Prezența feminină este din ce în ce mai proeminentă în domeniul avocaturii de business, inclusiv în poziții de management. Atenția unei femei este cu precădere orientată spre detalii și o mai bună organizare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...