Parlamentul European a aprobat reguli care obligă companiile să repare produsele uzate
23 Aprilie 2024 Agerpres
Noile norme prevăd că producătorii au obligaţia să furnizeze servicii de reparaţii în timp util şi la costuri accesibile şi să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare.
Parlamentul European a adoptat marţi directiva privind aşa-numitul "drept la reparare", care dă consumatorilor dreptul de a le fi reparate produsele uzate, precum maşini de spălat sau smartphone-uri, de către producători, la un preţ rezonabil şi într-un termen rezonabil după perioada de garanţie legală.
Cu 584 voturi pentru, trei împotrivă şi 14 abţineri, normele adoptate marţi de Parlamentul European clarifică obligaţiile producătorilor de a repara bunurile şi încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viaţă al produselor reparându-le.
Noile norme prevăd că producătorii au obligaţia să furnizeze servicii de reparaţii în timp util şi la costuri accesibile şi să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare. Bunurile reparate în perioada de garanţie vor beneficia de o prelungire de un an a garanţiei legale. Astfel, consumatorii vor fi încurajaţi şi mai mult să aleagă să repare produsul în loc să îl înlocuiască.
Cu 584 voturi pentru, trei împotrivă şi 14 abţineri, normele adoptate marţi de Parlamentul European clarifică obligaţiile producătorilor de a repara bunurile şi încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viaţă al produselor reparându-le.
Noile norme prevăd că producătorii au obligaţia să furnizeze servicii de reparaţii în timp util şi la costuri accesibile şi să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare. Bunurile reparate în perioada de garanţie vor beneficia de o prelungire de un an a garanţiei legale. Astfel, consumatorii vor fi încurajaţi şi mai mult să aleagă să repare produsul în loc să îl înlocuiască.
După ce expiră perioada de garanţie, producătorii vor avea în continuare obligaţia să repare produsele comune de uz casnic, care pot fi reparate din punct de vedere tehnic conform legislaţiei Uniunii. În această categorie intră maşinile de spălat, aspiratoarele şi chiar telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Totodată, consumatorii pot să împrumute un dispozitiv cât timp dispozitivul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiţionat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Noile norme urmăresc să consolideze piaţa reparaţiilor din Uniune şi să reducă costul reparaţiilor suportat de consumatori. Producătorii vor avea obligaţia să ofere piese de schimb şi ustensile la un preţ rezonabil. De asemenea, le va fi interzis să utilizeze clauze contractuale şi tehnici legate de componente sau de programele informatice care împiedică repararea. Mai precis, producătorii nu vor putea să împiedice reparatorii independenţi să utilizeze componente second-hand sau imprimate 3D şi nici nu vor putea să refuze să repare un produs doar din motive economice sau fiindcă a fost reparat anterior de altcineva.
Pentru a face reparaţiile mai accesibile, fiecare ţară a Uniunii va trebui să aplice cel puţin una dintre următoarele măsuri: să ofere vouchere şi fonduri pentru reparaţii, să desfăşoare campanii de informare, să ofere cursuri de reparare sau să sprijine iniţiativele din domeniu de la nivelul comunităţilor.
"Dreptul consumatorilor de a repara produse va deveni acum o realitate. A repara va fi mai uşor şi mai ieftin în loc de a cumpăra produse noi, scumpe. Aceasta este o reuşită semnificativă pentru Parlament şi angajamentul său de a sprijini consumatorii în lupta împotriva schimbărilor climatice. Noua legislaţie extinde garanţiile legale cu 12 luni atunci când se optează pentru reparaţii, oferă un acces mai bun la piesele de schimb şi asigură reparaţii mai uşoare, mai ieftine şi mai rapide", a declarat raportorul Rene Repasi, Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor şi Democraţilor din Parlamentul European.
După ce directiva va fi aprobată oficial de Consiliu şi publicată în Jurnalul Oficial al UE, statele membre vor avea la dispoziţie 24 de luni pentru a o transpune în legislaţia naţională.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 483 / 5616 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





