ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţile casnice

23 Aprilie 2024   |   Agerpres

Convenţia care se încheie între prestator şi beneficiarul casnic în vederea prestării activităţilor, deşi nu este obligatorie forma scrisă, va stabili: activităţile şi numărul de ore sau volumul de muncă; faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activităţi casnice; volumul de muncă zilnic, care nu poate să depăşească 12 ore pentru un adult şi 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.

 
 
Platforma electronică destinată beneficiarilor şi prestatorilor de activităţi casnice este funcţională şi poate fi accesată pe adresa tichete.anofm.ro, iar conceptul presupune achiziţionarea tichetelor cu care pot fi remunerate persoanele care desfăşoară activităţi ocazionale în gospodărie.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale şi de sănătate, astfel încât lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, iar contribuţiile lor sunt valorificate şi la pensie.

"O altă funcţionalitate a platformei este că facilitează interacţiunea dintre beneficiar şi prestatorul casnic. Beneficiarii pot posta în secţiunea 'Marketplace' serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere şi ofertă în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor casnice. Platforma accesibilă pe tichete.anofm.ro poate fi utilizată de lucrători (prestatori), de beneficiari casnici şi de către angajatori şi reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat", se precizează în comunicat.


Lucrătorii casnici vor beneficia de asigurări de pensie şi sănătate cu condiţia preschimbării a cel puţin 85 de tichete de activităţi casnice, respectiv 1.275 de lei/lună. Din valoarea de 15 lei a unui tichet, 3 lei reprezintă contribuţiile necesare prestatorului pentru a beneficia de asigurarea de pensie şi sănătate, fără să fie nevoie de un contract de muncă între părţi.

Convenţia care se încheie între prestator şi beneficiarul casnic în vederea prestării activităţilor, deşi nu este obligatorie forma scrisă, va stabili: activităţile şi numărul de ore sau volumul de muncă; faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activităţi casnice; volumul de muncă zilnic, care nu poate să depăşească 12 ore pentru un adult şi 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.

Se poate înscrie ca prestator casnic orice persoană care a împlinit 16 ani şi care doreşte să aibă sau să-şi suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activităţi casnice necalificate, fie că este şomer, pensionar, elev, student sau angajat.

Angajatorii care se înscriu în platformă pot achiziţiona şi distribui propriilor angajaţi tichete pentru activităţi, transformându-i pe aceştia în beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici. Tichetele de activităţi casnice pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activităţi casnice, aceste date fiind înscrise pe tichet. La achiziţionarea a cel puţin 600 de tichete într-un an, angajatorii şi beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, în anul următor, 75 de tichete.

Printre activităţile casnice care pot fi remunerate cu tichete se numără aranjarea şi servirea mesei, curăţarea/întreţinerea piscinei, curăţenia/igienizarea locuinţei, călcatul rufelor, debarasarea şi spălarea vaselor, hrănirea/îngrijirea animalelor de companie, plimbarea animalelor de companie, prepararea hranei, plantarea pomilor/arbuştilor, plantarea răsadurilor, realizarea cumpărăturilor pe bază de listă, recoltarea fructelor şi legumelor, spălarea covoarelor, spălarea geamurilor şi a tâmplăriei, spălarea rufelor, spălarea şi curăţarea autovehiculelor, strângerea resturilor vegetale din natură.

Punerea în funcţiune a platformei digitale de gestionare a tichetelor pentru lucrătorii casnici permite efectuarea digitală a tuturor tranzacţiilor legate de tichete (achiziţionare, înregistrarea orelor de lucru), de înregistrarea detaliilor privind activitatea lucrătorilor casnici (număr de ore, tip de activitate casnică desfăşurată), precum şi interoperabilitatea bazelor de date de la mai multe instituţii.

Operaţionalizarea platformei reprezintă şi atingerea jalonului 397 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, precizează Ministerul Muncii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 489 / 5621
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...