Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţile casnice
23 Aprilie 2024
AgerpresConvenţia care se încheie între prestator şi beneficiarul casnic în vederea prestării activităţilor, deşi nu este obligatorie forma scrisă, va stabili: activităţile şi numărul de ore sau volumul de muncă; faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activităţi casnice; volumul de muncă zilnic, care nu poate să depăşească 12 ore pentru un adult şi 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.
Platforma electronică destinată beneficiarilor şi prestatorilor de activităţi casnice este funcţională şi poate fi accesată pe adresa tichete.anofm.ro, iar conceptul presupune achiziţionarea tichetelor cu care pot fi remunerate persoanele care desfăşoară activităţi ocazionale în gospodărie.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale şi de sănătate, astfel încât lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, iar contribuţiile lor sunt valorificate şi la pensie.
"O altă funcţionalitate a platformei este că facilitează interacţiunea dintre beneficiar şi prestatorul casnic. Beneficiarii pot posta în secţiunea 'Marketplace' serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere şi ofertă în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor casnice. Platforma accesibilă pe tichete.anofm.ro poate fi utilizată de lucrători (prestatori), de beneficiari casnici şi de către angajatori şi reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat", se precizează în comunicat.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale şi de sănătate, astfel încât lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, iar contribuţiile lor sunt valorificate şi la pensie.
"O altă funcţionalitate a platformei este că facilitează interacţiunea dintre beneficiar şi prestatorul casnic. Beneficiarii pot posta în secţiunea 'Marketplace' serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere şi ofertă în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor casnice. Platforma accesibilă pe tichete.anofm.ro poate fi utilizată de lucrători (prestatori), de beneficiari casnici şi de către angajatori şi reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat", se precizează în comunicat.
Lucrătorii casnici vor beneficia de asigurări de pensie şi sănătate cu condiţia preschimbării a cel puţin 85 de tichete de activităţi casnice, respectiv 1.275 de lei/lună. Din valoarea de 15 lei a unui tichet, 3 lei reprezintă contribuţiile necesare prestatorului pentru a beneficia de asigurarea de pensie şi sănătate, fără să fie nevoie de un contract de muncă între părţi.
Convenţia care se încheie între prestator şi beneficiarul casnic în vederea prestării activităţilor, deşi nu este obligatorie forma scrisă, va stabili: activităţile şi numărul de ore sau volumul de muncă; faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activităţi casnice; volumul de muncă zilnic, care nu poate să depăşească 12 ore pentru un adult şi 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.
Se poate înscrie ca prestator casnic orice persoană care a împlinit 16 ani şi care doreşte să aibă sau să-şi suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activităţi casnice necalificate, fie că este şomer, pensionar, elev, student sau angajat.
Angajatorii care se înscriu în platformă pot achiziţiona şi distribui propriilor angajaţi tichete pentru activităţi, transformându-i pe aceştia în beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici. Tichetele de activităţi casnice pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activităţi casnice, aceste date fiind înscrise pe tichet. La achiziţionarea a cel puţin 600 de tichete într-un an, angajatorii şi beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, în anul următor, 75 de tichete.
Printre activităţile casnice care pot fi remunerate cu tichete se numără aranjarea şi servirea mesei, curăţarea/întreţinerea piscinei, curăţenia/igienizarea locuinţei, călcatul rufelor, debarasarea şi spălarea vaselor, hrănirea/îngrijirea animalelor de companie, plimbarea animalelor de companie, prepararea hranei, plantarea pomilor/arbuştilor, plantarea răsadurilor, realizarea cumpărăturilor pe bază de listă, recoltarea fructelor şi legumelor, spălarea covoarelor, spălarea geamurilor şi a tâmplăriei, spălarea rufelor, spălarea şi curăţarea autovehiculelor, strângerea resturilor vegetale din natură.
Punerea în funcţiune a platformei digitale de gestionare a tichetelor pentru lucrătorii casnici permite efectuarea digitală a tuturor tranzacţiilor legate de tichete (achiziţionare, înregistrarea orelor de lucru), de înregistrarea detaliilor privind activitatea lucrătorilor casnici (număr de ore, tip de activitate casnică desfăşurată), precum şi interoperabilitatea bazelor de date de la mai multe instituţii.
Operaţionalizarea platformei reprezintă şi atingerea jalonului 397 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, precizează Ministerul Muncii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 160 / 5292 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...