Proiect | ANCOM: Apeluri de urgenţă şi conversaţii multimedia la 112 prin reţele IP
25 Martie 2024
AGERPRESPotrivit Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, în contextul închiderii reţelelor 3G şi, ulterior, a reţelelor 2G, complementar cu dezvoltarea reţelelor 4G şi 5G care folosesc o altfel de tehnologie pentru a transmite date, proiectul propune utilizarea tehnologiei IMS, bazată pe tehnologia IP.
ANCOM supune consultării publice un proiect de revizuire a deciziei privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), care va facilita implementarea comunicaţiilor de urgenţă prin tehnologiile 4G şi 5G, informează instituţia, printr-un comunicat.
"Folosind reţelele IP, în contextul noilor reglementări, furnizorii de reţele mobile împreună cu administratorul SNUAU vor asigura o localizare a apelantului considerabil îmbunătăţită, care poate fi, în multe situaţii, de ordinul a câţiva metri. De asemenea, se deschide calea utilizării de noi servicii multimedia de comunicaţii de urgenţă prin reţele IP: NG eCall, Text în Timp Real şi Conversaţie Totală", se precizează în document.
"Folosind reţelele IP, în contextul noilor reglementări, furnizorii de reţele mobile împreună cu administratorul SNUAU vor asigura o localizare a apelantului considerabil îmbunătăţită, care poate fi, în multe situaţii, de ordinul a câţiva metri. De asemenea, se deschide calea utilizării de noi servicii multimedia de comunicaţii de urgenţă prin reţele IP: NG eCall, Text în Timp Real şi Conversaţie Totală", se precizează în document.
Potrivit Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, în contextul închiderii reţelelor 3G şi, ulterior, a reţelelor 2G, complementar cu dezvoltarea reţelelor 4G şi 5G care folosesc o altfel de tehnologie pentru a transmite date, proiectul propune utilizarea tehnologiei IMS, bazată pe tehnologia IP.
Tehnologia IP va asigura preluarea apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor de localizare corespunzătoare, inclusiv prin tehnologia 4G şi, de asemenea, poate asigura accesul utilizatorilor finali cu dizabilităţi la serviciile de urgenţă în condiţii echivalente cu cele de care beneficiază ceilalţi utilizatori finali, prin realizarea unei infrastructuri adecvate pentru facilitarea acestor comunicaţii de urgenţă multimedia, explică sursa citată.
Interconectarea bazată pe comutarea de circuite va mai fi folosită o perioadă ca soluţie de rezervă, până la migrarea totală a apelurilor la noile tehnologii.
"Capabilităţile terminalelor inteligente cu funcţionalităţi avansate contribuie în mod radical la o mai bună localizare. În acest sens, proiectul de decizie prevede şi o nouă obligaţie a operatorilor mobili de a transmite de două ori pe an către ANCOM câte o listă cu terminalele conectate la reţea, una din perioada septembrie - martie, iar cealaltă din perioada martie - septembrie, precizând denumirea producătorului, denumirea terminalului, modelul terminalului şi versiunea sistemului de operare a terminalului, precum şi anumite capabilităţi ale acestora. Aceste informaţii vor fi utilizate pentru evaluarea dinamică, prin statistici, a procentajului terminalelor din piaţă, capabile de localizări performante", se mai arată în comunicat.
Proiectul de decizie vine în continuarea demersurilor iniţiate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 48/2023 privind unele măsuri în domeniul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, care impune implementarea unui cumul de soluţii tehnice în premieră la nivelul serviciilor de urgenţă europene în vederea îmbunătăţirii localizării apelurilor la numărul de urgenţă 112.
ANCOM precizează că, având în vedere că modificările propuse au fost testate şi mare parte dintre obligaţiile ce revin operatorilor au fost deja agreate între părţi, proiectul de decizie pentru modificarea şi completarea Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă este supus consultării publice în regim de urgenţă, pentru o perioadă de 10 zile.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 228 / 5338 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...