ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiect PNL: Şedinţele AGA să poată fi desfăşurate online, iar votul să fie electronic

25 Mai 2023   |   Agerpres

Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.

 
 
Şedinţele Adunărilor Generale ale Acţionarilor unei societăţi ar putea fi organizate şi online, iar acţionarii sau asociaţii ar putea vota electronic, potrivit unui proiect legislativ depus la Parlament de mai mulţi parlamentari liberali.

Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 31/1990 privind societăţile şi a fost semnată de 37 deputaţi PNL.

Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.

"Dacă societatea o permite, acţionarii sau asociaţii vor putea participa la adunările generale online, prin mijloace electronice, cu respectare următoarelor condiţii: a) asigurarea transmisiunii audio şi video în timp real a adunării generale pentru toţi participanţii; b) comunicarea bidirecţională în timp real, care permite acţionarilor sau asociaţiilor să se adreseze de la distanţă adunării generale; c) un sistem de vot prin corespondenţă ori electronic, înaintea sau în cursul adunării generale, care să asigure identificarea acţionarilor sau asociaţilor, securitatea comunicării electronice, verificarea ulterioară a modului în care s-a votat şi posibilitatea ca fiecare acţionar sau asociat prezent în cadrul adunării să îşi poată verifica votul exercitat", prevede actul normativ.


De asemenea, actele juridice adoptate în cadrul adunării generale desfăşurate online vor fi semnate cu semnătură electronică calificată sau, după caz, cu sigiliu electronic calificat.

Valabilitatea operaţiunilor şi actelor încheiate prin intermediul mijloacelor online se va face prin orice mijloc de probă.

Iniţiatorii susţin, în expunerea de motive a proiectului, că "transformarea digitală a revoluţionat modul în care societăţile îşi desfăşoară activităţile şi îşi administrează operaţiunile", iar, în acest context, "dreptul societăţilor trebuie să se adapteze la noile realităţi ale lumii digitale pentru a răspunde nevoilor crescânde ale acţionarilor şi asociaţiilor".

Ei au menţionat că, în medie, o societate pe acţiuni are între două şi patru adunări generale pe an, o situaţie similară fiind şi în cazul celorlalte forme de societate.

"În prezent Legea 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă permite votul electronic în adunările generale în cazul societăţilor pe acţiuni listate la bursă. Propunerea legislativă îşi propune permiterea participării şi votului online, la distanţă, în cazul tuturor societăţilor în comandită simplă, comandită pe acţiuni, în nume colectiv, respectiv a societăţilor cu răspundere limitată şi a societăţilor pe acţiuni. Modificarea legislativă propusă ar unifica cadrul normativ privind votul în adunările generale ale societăţilor reglementând în legea privind societăţile posibilitatea folosirii sistemelor electronice de vot", au mai indicat iniţiatorii actului normativ.

Potrivit acestora, în prezent procedura de vot utilizată în cadrul societăţilor pe acţiuni "nu este ancorată în realităţile lumii digitale".

"Sistemul de vot electronic ar putea oferi avantaje majore atât pentru asociaţi şi acţionari, cât şi pentru societăţi ca persoane juridice titulare de drepturi şi obligaţii", au completat iniţiatorii, adăugând că s-ar putea reduce costurile şi timpul necesar organizării adunărilor generale, ar putea creşte participarea, transparenţa şi securitatea procesului de vot, s-ar putea reduce riscul de fraude şi erori.

De asemenea, prin digitalizarea societăţilor ar putea creşte eficienţa şi s-ar economisi timp.

"Participarea online la adunările generale permite membrilor să se conecteze şi să voteze rapid, fără a fi nevoie să călătorească şi să participe personal. Acest lucru este deosebit de relevant în cazul acţionarilor şi asociaţilor care locuiesc în alte localităţi sau ţări. Participarea digitală la adunările generale poate reduce semnificativ costurile pentru societăţi şi acţionari, costurile de călătorie, cazare şi organizare a evenimentului", au mai arătat aceştia.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 580 / 5213
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...