Proiect PNL: Şedinţele AGA să poată fi desfăşurate online, iar votul să fie electronic
25 Mai 2023
AgerpresPotrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.
Şedinţele Adunărilor Generale ale Acţionarilor unei societăţi ar putea fi organizate şi online, iar acţionarii sau asociaţii ar putea vota electronic, potrivit unui proiect legislativ depus la Parlament de mai mulţi parlamentari liberali.
Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 31/1990 privind societăţile şi a fost semnată de 37 deputaţi PNL.
Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.
"Dacă societatea o permite, acţionarii sau asociaţii vor putea participa la adunările generale online, prin mijloace electronice, cu respectare următoarelor condiţii: a) asigurarea transmisiunii audio şi video în timp real a adunării generale pentru toţi participanţii; b) comunicarea bidirecţională în timp real, care permite acţionarilor sau asociaţiilor să se adreseze de la distanţă adunării generale; c) un sistem de vot prin corespondenţă ori electronic, înaintea sau în cursul adunării generale, care să asigure identificarea acţionarilor sau asociaţilor, securitatea comunicării electronice, verificarea ulterioară a modului în care s-a votat şi posibilitatea ca fiecare acţionar sau asociat prezent în cadrul adunării să îşi poată verifica votul exercitat", prevede actul normativ.
Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 31/1990 privind societăţile şi a fost semnată de 37 deputaţi PNL.
Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.
"Dacă societatea o permite, acţionarii sau asociaţii vor putea participa la adunările generale online, prin mijloace electronice, cu respectare următoarelor condiţii: a) asigurarea transmisiunii audio şi video în timp real a adunării generale pentru toţi participanţii; b) comunicarea bidirecţională în timp real, care permite acţionarilor sau asociaţiilor să se adreseze de la distanţă adunării generale; c) un sistem de vot prin corespondenţă ori electronic, înaintea sau în cursul adunării generale, care să asigure identificarea acţionarilor sau asociaţilor, securitatea comunicării electronice, verificarea ulterioară a modului în care s-a votat şi posibilitatea ca fiecare acţionar sau asociat prezent în cadrul adunării să îşi poată verifica votul exercitat", prevede actul normativ.
De asemenea, actele juridice adoptate în cadrul adunării generale desfăşurate online vor fi semnate cu semnătură electronică calificată sau, după caz, cu sigiliu electronic calificat.
Valabilitatea operaţiunilor şi actelor încheiate prin intermediul mijloacelor online se va face prin orice mijloc de probă.
Iniţiatorii susţin, în expunerea de motive a proiectului, că "transformarea digitală a revoluţionat modul în care societăţile îşi desfăşoară activităţile şi îşi administrează operaţiunile", iar, în acest context, "dreptul societăţilor trebuie să se adapteze la noile realităţi ale lumii digitale pentru a răspunde nevoilor crescânde ale acţionarilor şi asociaţiilor".
Ei au menţionat că, în medie, o societate pe acţiuni are între două şi patru adunări generale pe an, o situaţie similară fiind şi în cazul celorlalte forme de societate.
"În prezent Legea 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă permite votul electronic în adunările generale în cazul societăţilor pe acţiuni listate la bursă. Propunerea legislativă îşi propune permiterea participării şi votului online, la distanţă, în cazul tuturor societăţilor în comandită simplă, comandită pe acţiuni, în nume colectiv, respectiv a societăţilor cu răspundere limitată şi a societăţilor pe acţiuni. Modificarea legislativă propusă ar unifica cadrul normativ privind votul în adunările generale ale societăţilor reglementând în legea privind societăţile posibilitatea folosirii sistemelor electronice de vot", au mai indicat iniţiatorii actului normativ.
Potrivit acestora, în prezent procedura de vot utilizată în cadrul societăţilor pe acţiuni "nu este ancorată în realităţile lumii digitale".
"Sistemul de vot electronic ar putea oferi avantaje majore atât pentru asociaţi şi acţionari, cât şi pentru societăţi ca persoane juridice titulare de drepturi şi obligaţii", au completat iniţiatorii, adăugând că s-ar putea reduce costurile şi timpul necesar organizării adunărilor generale, ar putea creşte participarea, transparenţa şi securitatea procesului de vot, s-ar putea reduce riscul de fraude şi erori.
De asemenea, prin digitalizarea societăţilor ar putea creşte eficienţa şi s-ar economisi timp.
"Participarea online la adunările generale permite membrilor să se conecteze şi să voteze rapid, fără a fi nevoie să călătorească şi să participe personal. Acest lucru este deosebit de relevant în cazul acţionarilor şi asociaţilor care locuiesc în alte localităţi sau ţări. Participarea digitală la adunările generale poate reduce semnificativ costurile pentru societăţi şi acţionari, costurile de călătorie, cazare şi organizare a evenimentului", au mai arătat aceştia.
Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 702 / 5335 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...