ANPC solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor
18 Noiembrie 2024
AGERPRESReprezentanţii Autorităţii menţionează că, în situaţia existenţei unor suspiciuni privind clauze abuzive, consumatorul persoană fizică se poate adresa fie direct instanţelor judecătoreşti competente, fie prin depunerea unei reclamaţii la ANPC.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) continuă să desfăşoare acţiuni de control tematic asupra dezvoltatorilor imobiliari şi, în context, solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, reprezentanţii ANPC precizează că, până în prezent, nu au fost informaţi de către instanţe despre existenţa unor eventuale clauze abuzive în contractele încheiate de consumatori persoane fizice cu una dintre societăţile din Grupul de firme Nordis.
Din datele centralizate de ANPC rezultă faptul că, în 2023, Autoritatea a înregistrat patru reclamaţii (trei iniţiale şi o revenire) împotriva S.C. Nordis Management SRL, dintre care două au fost întemeiate (s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 5.000 lei), iar una nu a putut fi soluţionată, deoarece reclamantul a iniţiat acţiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluţiunea promisiunii bilaterale.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, reprezentanţii ANPC precizează că, până în prezent, nu au fost informaţi de către instanţe despre existenţa unor eventuale clauze abuzive în contractele încheiate de consumatori persoane fizice cu una dintre societăţile din Grupul de firme Nordis.
Din datele centralizate de ANPC rezultă faptul că, în 2023, Autoritatea a înregistrat patru reclamaţii (trei iniţiale şi o revenire) împotriva S.C. Nordis Management SRL, dintre care două au fost întemeiate (s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 5.000 lei), iar una nu a putut fi soluţionată, deoarece reclamantul a iniţiat acţiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluţiunea promisiunii bilaterale.
De asemenea, în acest an, instituţia de control a primit alte patru reclamaţii, respectiv două împotriva S.C. Nordis Management SRL şi două împotriva S.C. Nordis Mamaia SRL. Dintre acestea, două reclamaţii au fost clasate ca nesoluţionabile, fiind deja pe rolul instanţelor, în timp ce alte două sunt în curs de cercetare, fiind în termenul legal de soluţionare pe rolul instanţelor judecătoreşti.
În cadrul acţiunilor de control au fost solicitate dezvoltatorului imobiliar S.C. Nordis Management SRL şi altor societăţi din Grupul Nordis informaţii şi documente, precum: lista cu creditele ipotecare acordate consumatorilor; materiale publicitare; autorizaţii de construire; întreaga documentaţie cadastrală; schiţe/planuri unităţi locative; procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor; documente din care să reiasă motivele pentru care s-a realizat prelungirea termenelor de livrare a unităţilor locative; modele de promisiuni de vânzare-cumpărare folosite în relaţia cu consumatorii; contracte de vânzare şi convenţii încheiate cu firme din Grupul Nordis şi diferite liste care pot fi generate/extrase din propriile evidenţe (lista cu unităţile locative pentru care au fost încheiate promisiuni cu consumatorii, lista cu unităţile locative din care să reiasă disponibilitatea etc).
La rândul lor, S.C. Nordis Management SRL şi S.C. Nordis Mamaia SRL au solicitat prelungiri ale termenelor pentru transmiterea documentelor, dar nici până la data stabilită (12 noiembrie 2024) nu au furnizat informaţiile necesare.
Reprezentanţii ANPC susţin că netransmiterea documentelor constituie contravenţie, sancţionabilă cu amenzi între 10.000 şi 30.000 lei, iar în cazuri grave poate fi propusă sancţiunea complementară de închidere definitivă a unităţii.
Totodată, în cazul refuzului de a coopera, odată cu aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale poate fi propusă şi sancţiunea complementară de închidere definitivă a unităţii în cazul contravenţiei de împiedicare a controlului.
În acest context, ANPC solicită public Grupului Nordis să pună la dispoziţie cu celeritate documentele necesare pentru finalizarea controalelor.
Reprezentanţii Autorităţii menţionează că, în situaţia existenţei unor suspiciuni privind clauze abuzive, consumatorul persoană fizică se poate adresa fie direct instanţelor judecătoreşti competente, fie prin depunerea unei reclamaţii la ANPC.
În cazul acestor suspiciuni privind existenţa de clauze abuzive, Autoritatea trimite către instanţele judecătoreşti competente procesul verbal de constatare a contravenţiei, iar acestea se pronunţă asupra caracterului abuziv al acestor clauze, informând autoritatea despre acest aspect.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 26 / 4575 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...