Bloomberg | Fostul director de la Tereos Romania a primit despăgubiri de cca. 1 mil. usd după ce a fost concediat. Philippe Roux ar fi sugerat că echipa de conducere de la Tereos ar fi închis ochii la corupţia din România
15 Mai 2020
AGERPRESPhilippe Roux a cerut să părăsească firma deoarece era îngrijorat că a fost numit la conducerea Tereos Romania sub un fals pretext şi urma să fie făcut vinovat de greşelile precedentului manager.
Philippe Roux, fost director general al companiei Tereos Romania, fosta fabrica Zaharul Luduş (Mureş), a câştigat în instanţă aproape un milion de dolari, în urma unui proces în care a fost judecat faptul dacă Roux a fost un şantajist sau cineva care a tras un semnal de alarmă, transmite Bloomberg.
La finele lui 2016, la doar câteva săptămâni după ce a fost numit în fruntea Tereos Romania, Philippe Roux a avertizat producătorul francez de zahăr cu privire la suspiciunile sale privind practici de corupţie şi condiţii de periculoase de muncă la subsidiara din România. Ulterior, Philippe Roux a cerut să părăsească firma deoarece era îngrijorat că a fost numit la conducerea Tereos Romania sub un fals pretext şi urma să fie făcut vinovat de greşelile precedentului manager.
La finele lui 2016, la doar câteva săptămâni după ce a fost numit în fruntea Tereos Romania, Philippe Roux a avertizat producătorul francez de zahăr cu privire la suspiciunile sale privind practici de corupţie şi condiţii de periculoase de muncă la subsidiara din România. Ulterior, Philippe Roux a cerut să părăsească firma deoarece era îngrijorat că a fost numit la conducerea Tereos Romania sub un fals pretext şi urma să fie făcut vinovat de greşelile precedentului manager.
Grupul francez Tereos spune că a investigat avertismentele formulate de Philippe Roux, dar că a descoperit că acuzaţiile acestuia de corupţie sunt lipsite de fundament şi a îmbunătăţit sistemele de siguranţă. Disputa a escaladat atunci când Roux a cerut să primească un pachet compensatoriu la plecarea din firmă. Tereos susţine că Philippe Roux ar fi ameninţat că va face public întregul incident dacă nu va primi un pachet compensatoriu, astfel că firma l-a concediat.
Potrivit unui tribunal de apel din Amiens, nordul Franţei, Tereos nu ar fi trebuit să îl concedieze pe Philippe Roux, astfel că acum compania trebuie să îi plătească despăgubiri în valoare de aproximativ 881.500 de euro pentru concediere fără motiv.
"Mărturiile făcute de directorii de la conducerea companiei au fost în mod clar lipsite de imparţialitate" şi nu au putut dovedi presupusul şantaj, au decis judecătorii.
În replică, Tereos a informat că va face recurs la o instanţă superioară deoarece acest dosar "ridică unele semne de întrebare cu privire la limitele de expresie ale angajaţilor".
Compania franceză susţine că Philippe Roux a fost concediat pentru o presupusă încercare de şantaj şi pentru că a făcut "acuzaţii de nedescris" într-o scrisoare trimisă directorului general. Tereos susţine că, în scrisoarea sa, Philippe Roux ar fi sugerat că echipa de conducere de la Tereos ar fi închis ochii la corupţia din România şi, de asemenea, că precedentul management ar fi fost unul de o gravă incompetenţă.
În schimb, tribunalul de la Amiens a considerat că modul de exprimare utilizat de Philippe Roux "nu au fost insultător, excesiv sau defăimător pentru companie", adăugând că semnalul de alarmă tras de Roux a fost fundamentat pe "elemente precise şi obiective".
La final însă, Roux va primi o sumă mai mică pentru că tribunalul i-a ordonat să ramburseze companiei Tereos aproximativ 77.000 de euro sub forma unor plăţi în exces pe care le-a primit în timpul când a ocupat un post în Brazilia.
Dosarul Roux este unul izbitor atât în ceea ce priveşte valoarea despăgubirilor cât şi cu privire la protejarea libertăţii de expresie a angajaţilor. Acordarea unor despăgubiri mari în procese legate de muncă sunt relativ rare în Franţa şi deseori sunt acordate unor bancheri nemulţumiţi, cele mai răsunătoare victorii fiind înregistrate anul trecut de un fost bancher de la Morgan Stanley şi doi foşti traderi, potrivit Bloomberg.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2677 / 4579 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...