Liderul unei reţele din dosarul medicamentelor contrafăcute, condamnat la nouă ani închisoare
02 Octombrie 2020
AgerpresAceeaşi pedeapsă a primit şi soţia acestuia, Mariana Stan, dar şi Luminiţa Costin, contabila firmelor deţinute de soţii Stan.
Liderul unei reţele din dosarul medicamentelor contrafăcute, Robertino Stan, administrator al firmelor Cross Pharm SRL, Benedict Pharma SRL şi Farmacia Vitaplus Cernica SRL, a fost condamnat de Tribunalul Bucureşti la nouă ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală.
Aceeaşi pedeapsă a primit şi soţia acestuia, Mariana Stan, dar şi Luminiţa Costin, contabila firmelor deţinute de soţii Stan.
Pe de altă parte, cei trei au fost achitaţi pentru săvârşirea infracţiunii de spălare de bani.
Ceilalţi inculpaţi din dosar au fost condamnaţi la pedepse cuprinse între trei ani cu suspendare şi şase ani închisoare cu executare.
Judecătorii au mai dispus ca cele trei firme implicate în fraudarea statului să plătească amenzi penale pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală: Cross Pharm SRL - 750.000 de lei, Farmacia Vitaplus Cernica SRL - 1.050.000 de lei şi SC Benedict Pharma SRL - 90.000 de lei.
De asemenea, inculpaţii şi cele trei firme trebuie să achite către ANAF despăgubiri materiale de peste 13 milioane lei.
Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel.
În noiembrie 2015, procurorii Parchetului General au trimis în judecată zece persoane în dosarul medicamentelor contrafăcute, printre care se află soţii Robertino şi Mariana Stan, administratori ai firmelor Cross Pharm SRL, Benedict Pharma SRL şi Farmacia Vitaplus Cernica SRL, acuzaţi de evaziune fiscală şi spălare de bani.
În acelaşi dosar, au fost trimişi în judecată Luminiţa Costin, Alexandru Robert Oprea, Ştefan Florin Clinciu, Cornelia Raluca Clinciu, Gheorghe Clinciu, Pavel Marian Usturoi, Gheorghe Aurelian Anghel, Alina Mariana Isac.
De asemenea, firmele Cross Pharm SRL, Farmacia Vitaplus Cernica SRL şi Benedict Pharma SRL au fost trimise în judecată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani.
Potrivit unui comunicat al Parchetului General, la data de 5 mai 2014, ANAF a sesizat Parchetul cu privire la faptul că au fost identificate mai multe persoane juridice române ca beneficiare ale unor operaţiuni comerciale suspecte de a avea un caracter fictiv, operaţiuni derulate în domeniul achiziţiei şi comercializării de medicamente.
Astfel, din verificările efectuate de către ANAF a rezultat că societăţile respective au declarat intrări intracomunitare şi au efectuat unele dintre achiziţiile de medicamente de la intern prin două circuite comerciale care înglobează operaţiuni fictive destinate sustragerii de la plata sumelor de bani datorate cu titlu de TVA şi introducerii în circuitul comercial a unor medicamente pentru care nu există documente legale de provenienţă.
În urma anchetei, procurorii au stabilit că soţii Robertino şi Mariana Stan, în calitate de administratori ai societăţilor Cross Pharm SRL, Benedict Pharma SRL şi Farmacia Vitaplus Cernica SRL, au creat, cu complicitatea inculpaţilor Luminiţa Costin, Alexandru - Robert Oprea şi Ştefan Florin Clinciu, două mecanisme de eludare a taxelor datorate bugetului de stat.
Primul mecanism se derula prin înregistrarea în evidenţele contabile de cheltuieli cu prestări servicii, efectuându-se operaţiuni de deducere a TVA în baza unor facturi emise de către anumite societăţi comerciale, deşi între acestea şi societăţile administrate de inculpaţi nu au existat operaţiuni reale, diminuându-se profitul impozabil şi al TVA de plată.
Astfel, Luminiţa Costin, în calitate de contabil la cele trei firme, a oferit ajutor prin efectuarea tuturor operaţiunilor care ţineau de evidenţa financiar-contabilă, respectiv depunerea corelată a declaraţiilor fiscale obligatorii, reglarea situaţiei financiar-contabile a societăţilor, înregistrarea operaţiunilor fictive ale societăţilor, transmiterea documentelor contabile şi financiare către reprezentanţii societăţilor şi întocmirea înregistrărilor contabile fără a verifica realitatea operaţiunilor, inclusiv în perioada controlului efectuat de către reprezentanţii ANAF, în care a dirijat încercarea de a denatura înregistrările contabile ale celor trei firme, prin acordarea de sprijin de specialitate şi întocmirea de diverse situaţii contabile spre a fi prezentate organelor de control.
Alexandru - Robert Oprea, în calitate de administrator în fapt al unei societăţi comerciale, a consimţit la încheierea, în mod fictiv, de contracte de prestări servicii cu cele trei societăţi, în baza acestora fiind emise numeroase facturi fiscale nereale, care aveau ca obiect servicii de marketing în domeniul medicamentelor, toate fiind emise în numele societăţii de o persoană inexistentă, iar activităţile nu puteau fi prestate de către această societate comercială, având în vedere că aceasta nu deţinea logistica necesară.
De asemenea, Ştefan Florin Clinciu este acuzat că a procurat în mod ilegal şi i-a furnizat lui Robertino Stan o ştampilă cu amprenta SC L.F.C. SRL, precum şi tipizate de facturi fiscale şi chitanţe cu datele SC F.P. SRL în format electronic.
Cel de-al doilea mecanism infracţional consta în disimularea adevăratei naturi a dispoziţiei, a circulaţiei şi a proprietăţii sumelor de bani, cunoscându-se că bunurile provin din săvârşirea de infracţiuni, realizându-se în mod empiric prin întocmirea de contracte de împrumut între SC Cross Pharm SRL şi mai multe persoane fizice, respectiv Mariana Stan, Ştefan Florin Clinciu, Cornelia Raluca Clinciu, Gheorghe Clinciu, Pavel Marian Usturoi, Gheorghe Aurelian Anghel, Alina Mariana Isac, deşi societatea nu avea acest obiect de activitate, ci îşi desfăşura activitatea în domeniul comerţului cu medicamente.
Prin încheierea acestor contracte de împrumut, ce au totalizat 16.660.065 lei, au fost încălcate dispoziţiile legale privind societăţile comerciale, potrivit cărora persoanele fizice şi juridice care constituie societăţi comerciale nu se pot abate de la scopul generic al acestora, respectiv efectuarea de acte de comerţ, astfel că acestea nu aveau aptitudinea de a acorda împrumuturi fără dobândă, deoarece acest tip de operaţiune nu poate fi calificată ca un act de comerţ.
Prejudiciul estimat a fi produs bugetului de stat se cifrează la suma de 17.745.544 lei, sumă cu care Ministerul Finanţelor Publice s-a constituit parte civilă în procesul penal.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2507 / 4578 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...