ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

RetuRO solicită prelungirea cu cel puţin trei luni a termenului de operaţionalizare a Sistemului de Garanţie-Returnare

13 Septembrie 2023   |   Agerpres

Aceasta a adăugat, potrivit unui comunicat de presă al administratorului SGR, transmis miercuri AGERPRES, că solicitarea de prelungire a termenului nu este doar o decizie pragmatică, ci şi o dovadă a angajamentului nostru puternic pentru încredere, calitate şi beneficii pe termen lung.

 
 
RetuRO solicită prelungirea cu cel puţin trei luni a termenului de punere în funcţiune a Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), motivând cu "natura extrem de complexă a sistemului, care necesită un interval specific de timp pentru dezvoltare şi testare corespunzătoare, dar şi pentru a asigura o integrare mai uşoară a tuturor părţilor implicate".
 
"Viziunea ambiţioasă a RetuRO pentru o Românie mai verde alimentează determinarea noastră de a implementa cel mai mare sistem integrat de garanţie returnare din lume, deosebit datorită complexităţii sale ridicate. Drumul nostru a fost marcat de progrese remarcabile, dar, acum, ne aflăm într-un moment critic. După o evaluare extensivă şi detaliată a ceea ce mai trebuie făcut pentru a avea un sistem funcţional şi a complexelor provocări întâlnite, suntem siguri că o lansare prematură ar putea pune în pericol încrederea consumatorilor, producătorilor şi comercianţilor, subminând sistemul de la început. Recunoaştem că aceste etape incipiente sunt extrem de dificile, dar credem că aceşti paşi concreţi pe care îi facem acum vor deschide calea pentru o implementare mai uşoară şi eficientă în fazele următoare. Perioada optimă pentru implementare, bazată pe experienţele reuşite ale altor ţări, este de 18 luni, o durată pe care acţionarii noştri au solicitat-o în mod informat în cererea noastră de acreditare. Dar, pentru că licenţa de proiect a fost acordată abia în august 2022, am avut o întârziere de trei luni. În plus, faptul că eu, ca prim membru al echipei noastre, am început activitatea în noiembrie 2022, a redus perioada de implementare completă la 12 luni", a declarat Gemma Webb, CEO & preşedinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanţie Returnare.
 
Aceasta a adăugat, potrivit unui comunicat de presă al administratorului SGR, transmis miercuri AGERPRES, că solicitarea de prelungire a termenului nu este doar o decizie pragmatică, ci şi o dovadă a angajamentului nostru puternic pentru încredere, calitate şi beneficii pe termen lung.
 
Conform datelor centralizate până în acest moment de RetuRO, a fost creată o echipă puternică de 40 de profesionişti în doar câteva luni, s-a dezvoltat în timp record o platformă IT uşor de utilizat, unde peste 80.000 de operatori economici au putut şi încă pot să se înregistreze, a fost lansată o campanie de marketing multimedia pentru a informa operatorii economici cu privire la înregistrare şi pentru a transmite mai departe iniţiativa acestui proiect, iar peste 60.000 de operatori economici s-au înregistrat deja în Sistemul Garanţie Returnare, în diferite etape.
 
De asemenea, s-a asigurat finanţarea iniţială a RetuRO, prin aportul acţionarilor, într-o primă fază, şi, apoi, prin obţinerea unuia dintre cele mai mari împrumuturi verzi din România, în valoare de peste 85 de milioane de euro. Acest lucru a implicat negocieri cu cele mai importante bănci din România şi cu echipe internaţionale.
 
"Pentru a lansa un sistem operaţional eficient, RetuRO a identificat, după o evaluare minuţioasă, necesitatea creării a încă 11 centre de numărare, în plus faţă de cele 6 centre de sortare şi numărare incluse în dosarul de acreditare. RetuRO a încheiat deja acorduri pentru închirierea a şase spaţii industriale şi este în proces avansat de finalizare a celorlalte locaţii. A stabilit procese de business eficiente şi un cadru IT pentru a gestiona datele şi operaţiunile financiare. După o analiză la nivel global, RetuRO a găsit partenerul IT perfect, care poate susţine implementarea sistemului. A elaborat contracte detaliate pentru producători, care au fost implicaţi în consultări publice. 1.500 de producători sunt în proces de semnare, în prezent, pentru aceste acorduri pe care RetuRO le-a semnat deja. RetuRO a identificat cei mai buni furnizori de soluţii tehnice pentru cele 17 centre, asigurând cea mai bună echipă şi cele mai eficiente instalaţii", sunt alte puncte-cheie ale activităţii RetuRO.
 
Reprezentanţii administratorului SGR precizează că RetuRO este în proces de selecţie a unui partener logistic printr-un proces de licitaţie transparent şi integrat, pentru a asigura cel mai bun suport în transport.
 
Pe lista principalelor motive care stau la baza solicitării de prelungire a termenului-limită privind punerea în funcţiunea SGR se mai află şi lipsa cunoştinţelor esenţiale în înţelegerea modului de funcţionarea a sistemului din partea populaţiei.
 
RetuRO Sistem Garanţie-Returnare a fost creat de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
 
SGR ar trebui să devină funcţional începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment de la care românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 714 / 4891
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...