ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

RetuRO solicită prelungirea cu cel puţin trei luni a termenului de operaţionalizare a Sistemului de Garanţie-Returnare

13 Septembrie 2023   |   Agerpres

Aceasta a adăugat, potrivit unui comunicat de presă al administratorului SGR, transmis miercuri AGERPRES, că solicitarea de prelungire a termenului nu este doar o decizie pragmatică, ci şi o dovadă a angajamentului nostru puternic pentru încredere, calitate şi beneficii pe termen lung.

 
 
RetuRO solicită prelungirea cu cel puţin trei luni a termenului de punere în funcţiune a Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), motivând cu "natura extrem de complexă a sistemului, care necesită un interval specific de timp pentru dezvoltare şi testare corespunzătoare, dar şi pentru a asigura o integrare mai uşoară a tuturor părţilor implicate".
 
"Viziunea ambiţioasă a RetuRO pentru o Românie mai verde alimentează determinarea noastră de a implementa cel mai mare sistem integrat de garanţie returnare din lume, deosebit datorită complexităţii sale ridicate. Drumul nostru a fost marcat de progrese remarcabile, dar, acum, ne aflăm într-un moment critic. După o evaluare extensivă şi detaliată a ceea ce mai trebuie făcut pentru a avea un sistem funcţional şi a complexelor provocări întâlnite, suntem siguri că o lansare prematură ar putea pune în pericol încrederea consumatorilor, producătorilor şi comercianţilor, subminând sistemul de la început. Recunoaştem că aceste etape incipiente sunt extrem de dificile, dar credem că aceşti paşi concreţi pe care îi facem acum vor deschide calea pentru o implementare mai uşoară şi eficientă în fazele următoare. Perioada optimă pentru implementare, bazată pe experienţele reuşite ale altor ţări, este de 18 luni, o durată pe care acţionarii noştri au solicitat-o în mod informat în cererea noastră de acreditare. Dar, pentru că licenţa de proiect a fost acordată abia în august 2022, am avut o întârziere de trei luni. În plus, faptul că eu, ca prim membru al echipei noastre, am început activitatea în noiembrie 2022, a redus perioada de implementare completă la 12 luni", a declarat Gemma Webb, CEO & preşedinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanţie Returnare.
 
Aceasta a adăugat, potrivit unui comunicat de presă al administratorului SGR, transmis miercuri AGERPRES, că solicitarea de prelungire a termenului nu este doar o decizie pragmatică, ci şi o dovadă a angajamentului nostru puternic pentru încredere, calitate şi beneficii pe termen lung.
 
Conform datelor centralizate până în acest moment de RetuRO, a fost creată o echipă puternică de 40 de profesionişti în doar câteva luni, s-a dezvoltat în timp record o platformă IT uşor de utilizat, unde peste 80.000 de operatori economici au putut şi încă pot să se înregistreze, a fost lansată o campanie de marketing multimedia pentru a informa operatorii economici cu privire la înregistrare şi pentru a transmite mai departe iniţiativa acestui proiect, iar peste 60.000 de operatori economici s-au înregistrat deja în Sistemul Garanţie Returnare, în diferite etape.
 
De asemenea, s-a asigurat finanţarea iniţială a RetuRO, prin aportul acţionarilor, într-o primă fază, şi, apoi, prin obţinerea unuia dintre cele mai mari împrumuturi verzi din România, în valoare de peste 85 de milioane de euro. Acest lucru a implicat negocieri cu cele mai importante bănci din România şi cu echipe internaţionale.
 
"Pentru a lansa un sistem operaţional eficient, RetuRO a identificat, după o evaluare minuţioasă, necesitatea creării a încă 11 centre de numărare, în plus faţă de cele 6 centre de sortare şi numărare incluse în dosarul de acreditare. RetuRO a încheiat deja acorduri pentru închirierea a şase spaţii industriale şi este în proces avansat de finalizare a celorlalte locaţii. A stabilit procese de business eficiente şi un cadru IT pentru a gestiona datele şi operaţiunile financiare. După o analiză la nivel global, RetuRO a găsit partenerul IT perfect, care poate susţine implementarea sistemului. A elaborat contracte detaliate pentru producători, care au fost implicaţi în consultări publice. 1.500 de producători sunt în proces de semnare, în prezent, pentru aceste acorduri pe care RetuRO le-a semnat deja. RetuRO a identificat cei mai buni furnizori de soluţii tehnice pentru cele 17 centre, asigurând cea mai bună echipă şi cele mai eficiente instalaţii", sunt alte puncte-cheie ale activităţii RetuRO.
 
Reprezentanţii administratorului SGR precizează că RetuRO este în proces de selecţie a unui partener logistic printr-un proces de licitaţie transparent şi integrat, pentru a asigura cel mai bun suport în transport.
 
Pe lista principalelor motive care stau la baza solicitării de prelungire a termenului-limită privind punerea în funcţiunea SGR se mai află şi lipsa cunoştinţelor esenţiale în înţelegerea modului de funcţionarea a sistemului din partea populaţiei.
 
RetuRO Sistem Garanţie-Returnare a fost creat de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
 
SGR ar trebui să devină funcţional începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment de la care românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, iar în schimb consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 614 / 4791
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...