ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aria de Employment de la Mușat & Asociații a avut în ultimul an o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în sfera litigiilor de muncă | De vorbă cu avocații firmei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2022 pe piața muncii. Creșterea numărului de cereri care vizează restructurarea afacerii, urmată de șomaj tehnic sau de concedieri, evidențiată în analiza tendințelor observate de specialiști anul acesta

08 Iulie 2022   |   Ștefania Enache

Expertul Mușat & Asociații susține că mandatele actuale privind proiectele de transfer de business vin întotdeauna cu un specific propriu interesant, în funcție de nevoile clienților străini.

Mihai Popa, Deputy Managing Partner si Drago? Lungu, Managing Associate - Musat & Asociatii

 
 

„Tabloul” proiectelor din practica de Employment a Mușat & Asociații se creionează anul acesta într-o paletă diversă, avocații având pe masa de lucru multe dosare noi, care vizează nevoi ale business-ului local, cu sau fără implicarea marilor angajatori prezenți internațional. Sunt mandate care au legătură cu zona de fuziuni și achiziții, transferuri de business, restructurări de personal, sau mobilitatea internațională a lucrătorilor. În paralel, echipa continuă să asiste clienți în mandatele începute în anul anterior sau chiar din lock-down.

Câteva dintre actualele tendințe ale pieței muncii observate de specialiștii Mușat & Asociații prin prisma mandatelor gestionate urmăresc dezvoltarea tehnologică continuă, implementarea noilor soluții moderne de digitalizare în diverse arii de activitate ale unui angajator (de la cea financiară, la linia de producție, sau la cea de resurse umane), automatizarea proceselor de evaluare profesională, atenția continuă arătată legislației privind telemunca, investițiile în formarea profesională a salariaților, stimularea financiară a salariaților prin cooptarea lor în acționariat, săptămâna de lucru redusă, atenția sporită către angajații străini.


„Aria de Employment din cadrul Mușat & Asociații s-a bucurat în ultimul an de o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în ce privește activitatea de litigii de muncă. Diverse mandate strategice privind proiecte complexe de transfer de business, de concurență neloială între competitori cu sprijinul salariaților, de angajare colectivă a răspunderii disciplinare a salariaților, contestații având ca obiect pretinse concedieri nelegale, inclusiv a unor salariați lideri de sindicat, încredințate de companii lideri în industrii variate precum Chemichal Processing, IT, Pharma sau HomeAppliances, Fast Mover Consumer Goods, Logistică și Transporturi sunt doar câteva exemple din paleta largă a lucrărilor echipei noastre de dreptul muncii”, explică Mihai Popa, Deputy Managing Partner Mușat & Asociații.

Avocatul amintește că, spre exemplu, Mușat & Asociații a asistat unul dintre liderii mondiali în domeniul soluțiilor și serviciilor de apă, igienă și prevenirea infecțiilor, cu privire la aspectele de drept românesc ale achiziției strategice a Purolite Corporation.




Evaluată la aproximativ 3,7 miliarde de dolari americani, tranzacția a implicat aproximativ 30 de jurisdicții pe șase continente și a fost structurată ca o tranzacție în numerar. Din perspectiva Employment, mandatul a implicat o analiză juridică extinsă (due diligence) în privința transferului de business și a diverselor răspunderi ale vânzătorului cauzate de transfer, respectiv în privința beneficiilor și schemelor de bonusare ale personalului din top management. Echipa de dreptul muncii pentru acest mandat a fost coordonată de Mihai Popa, cu implicarea directă a avocaților Oana Lupu (Managing Associate) și Simona Anton (Managing Associate).

În aceeași linie, echipa de Employment din cadrul Mușat & Asociații a asistat și reprezentat în cadrul unor serii de litigii de muncă unul dintre liderii mondiali în consultanță în IT și Inginerie, în legătură cu dezdăunarea angajatorului pentru fapte de concurență neloială săvârșite de salariați prin încălcări ale clauzelor de neconcurență, de fidelitate și/sau de confidențialitate a datelor obținute în virtutea relației de muncă. Particularitățile acestor litigii au privit îndeosebi găsirea unor soluții pentru dificultatea probatorie în cadrul unor astfel de spețe, angajatorul fiind limitat, chiar și cu concursul instanței de judecată, în obținerea de date și informații pentru proba faptelor/vinovăției salariaților. Echipa pentru acest mandat este coordonată de Mihai Popa și Dragoș Lungu (Managing Associate), cu implicarea și suportul colegilor din echipa de Dreptul muncii.

De asemenea, Mușat & Asociații asistă și unul dintre marii jucători globali în industria FMGC într-un transfer complex de business și salariați în urma achiziției unui producător de dulciuri din Europa Centrală și de Est, tranzacția fiind estimată la aproximativ două miliarde de euro. Activitatea avocaților implică o analiză juridică complexă și implementarea transferului de salariați pe diverse linii de business, armonizarea beneficiilor salariaților după transfer, elaborarea unor strategii de retenție a salariaților, dar și gestionarea unor cazuri sensibile de exit la nivel de management în acest context. Echipa de dreptul muncii pentru acest mandat a fost coordonată de Mihai Popa și Oana Lupu, cu implicarea directă a avocaților Simona Anton și Evelina Mieișor-Grecu (Senior Associate).

În plus, departamentul de Employment din cadrul Mușat & Asociații a asistat și reprezentat unul dintre liderii globali în domeniul distribuției de produse alimentare cu privire la o serie de proiecte provocatoare și diverse. „Cu titlu de exemplu, s-a evidențiat în mod deosebit mandatul privind reorganizarea activității la nivel local ca urmare a unor schimbări complexe de organizare la nivel de grup, urmată de schimbarea structurii de conducere la nivel local și implicit desființarea unei poziții de top management. Particularitățile acestui mandat au fost date de provocările impuse pentru implementarea la nivel local a unor schimbări organizaționale specifice la nivel de grup”, menționează Mihai Popa.

Avocații au asistat aceeași companie și în legătură cu anchete privind sesizări de discriminare și hărțuire, precum și în legătură cu cercetări disciplinare ale unor salariați deținând poziții de top management. Și în aceste cazuri particularitățile mandatelor au fost date în special de dificultatea în probarea faptelor imputate, dar și de caracterul sensibil al faptelor care ar fi putut prezenta repercusiuni patrimoniale/de imagine asupra companiei. Echipa de dreptul muncii pentru acest mandat a fost coordonată de Mihai Popa și Simona Anton, cu implicarea directă a avocaților Oana Lupu și Evelina Mieișor-Grecu.

În același context trebuie amintit și succesul echipei de Employment din cadrul Mușat & Asociații obținut pentru un important producător și distribuitor de produse farmaceutice în România, pentru care a oferit asistență în cadrul procesului de reorganizare a activității societății ce a condus, printre altele, la desființarea unui post ocupat de un lider sindical și reprezentare juridică în cadrul litigiului de muncă câștigat definitiv de angajator. Particularități aparte ale acestui mandat au privit componenta de sănătate și securitate în muncă de la nivelul unui angajator cu peste trei sute de angajați, abaterea de către partenerul de dialog social al angajatorului de la interesele membrilor săi,  demontarea numeroaselor învinuiri aduse de salariați – în realitate diferende normale din cadrul dialogului social - ca nefiind îndreptate către persoana liderilor sindicali. Echipa pentru acest mandat a fost coordonata de Mihai Popa și Dragoș Lungu, cu implicarea colegei Simona Anton.

 
 

Schimbări în relațiile de muncă

„Lockdown-ul și, mai apoi, starea de alertă a crescut indubitabil awareness-ul angajatorilor și salariaților deopotrivă, asupra beneficiilor muncii remote, așa încât aceasta continuă să rămână în prima linie în solicitările clienților Mușat & Asociații. Totodată, schimbările legislative numeroase în această materie și diversitatea opțiunilor pe care le au părțile în reglementarea acestei modalități flexibile de organizare a muncii sunt printre cauzele constanței solicitărilor de această natură”, atrage atenția Dragoș Lungu, Managing Associate Mușat & Asociații.

În perioada stării de alertă, clienții Mușat & Asociații au beneficiat de o tranziție rapida și ușoară spre o normalitate în privința utilizării tuturor mecanismelor și instituțiilor de dreptul muncii nou apărute, sau șlefuite legislativ:șomaj tehnic, Kurzarbeit, telemuncă.

Avocatul menționează faptul că, în acest moment, există numeroase efecte ale încetarii starii de alertă  în planul raporturilor de munca. Spre exemplu, angajatorii care în perioada stării de alertă utilizau în mod unilateral telemunca strict în baza Legii nr. 55/2020 vor trebui să încheie contracte de munca/acte adiționale în condițiile legii (i.e., Legea nr. 81/2018) și să adopte abia în plan secundar politici specifice muncii remote.

„De asemenea, angajatorii trebuie să fie vigilienți în privința contractelor colective de muncă expirate în perioada stării de alertă, acestea fiind valabile încă 90 de zile începând cu data de 9 martie 2022 și să nu facă abstracție de obligația de a începe negocierile cu partenerul de dialog social, supusă unui termen de 45 de zile calculate de la aceeași dată. Nu în ultimul rând, reducerea activității ca urmare a efectelor pandemiei și suspendarea consecutivă a contractelor de muncă ca urmare a acestei reduceri de activitate (somajul tehnic, în termeni populari) a încetat odată cu starea de alertă, iar facilitățile fiscal-bugetare s-au oprit încă de la începutul lunii martie 2022. În aceeași măsură, Kurzarbeit-ul (reducerea temporară a timpului de lucru pe durata stării de alertă/de urgență) va mai putea fi folosit, în lipsa apariției unor reglementări similare specifice, timp de 3 luni de zile de la încetarea stării de alertă, respectiv până la data de 9 iunie 2022, când indemnizația specifică acestei instituții nu va mai fi rambursată de stat. Desigur că angajatorii clienți ai Mușat & Asociații au căutat și alte soluții pentru a-și menține competivitatea pe piața muncii, implementând cu succes săptămâni de lucru reduse, utilizând legislația comună în vigoare”, mai spune Dragoș Lungu.

„În plus față de mandatele expuse anterior, interesul clienților Mușat & Asociații în acești ultimi ani, aflat într-o creștere în anul 2022, se îndreaptă către găsirea unor soluții de prestare a muncii în afara clasicului contract de muncă, ce vine la pachet și cu plata unor impozite și contribuții mult crescute față de nivelul altor state membre UE (Ungaria, Polonia, Slovacia). Creșterea controalelor din partea autorităților relevante, dar și a înțelegerii / cunoașterii mai exacte de către salariați a specificului raportului de muncă și a drepturilor lor inerente fac însă dificilă recurgerea la altfel de colaborări similare unui contract de muncă, fără riscul (mai mic sau mai mare) unei recalificări a formei de colaborare într-un raport de muncă, fie din partea autorităților fiscale, fie chiar din partea salariaților prin apelarea la jurisdicția instanțelor de litigii de muncă”, completează Mihai Popa.

Totodată, de mare actualitate sunt și solicitările adresate Mușat & Asociații din materia protecției confidențialității informațiilor obținute în virtutea relației de muncă, mai ales prin prisma desfășurării telemuncii; privind integrarea pe piața muncii a cetățenilor non-UE (urmare a conflictului din Ucraina); sau în materia legislației privind protecția avertizorilor de integritate.

„În sfârșit, o problemă de interes continuu și deosebit de actuală, care încă stârnește controverse o reprezintă interdicțiile din materia raportului de muncă (e.g., renunțarea la drepturile recunoscute salariaților), care de multe ori acționează în regresul wellbeing-ului salariaților și nu spre adevarata lor protecție – esență a legislației muncii, spre exemplu în contra intenției angajatorilor de a acorda diferite beneficii salariaților, dar sub anumite restricții, întocmai pentru a-i mentine motivați”, punctează experții firmei de avocatură.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Provocările anului 2022

Odată ridicate restricțiile, angajatorii se confruntă cu noi provocări. Astfel, cu toate beneficiilor incontestabile aduse (ambelor părți) de folosirea constantă a muncii remote, numeroși clienți ai Mușat & Asociații optează și pentru găsirea unor soluții de compromis cu partenerii sociali/cu salariații, respectiv de utilizare cu oarecare rezervă a muncii remote, atunci când e absolut necesar, sau chiar pe criterii meritorii.

„Cu riscul de a părea nostalgice într-o eră în care un angajator francez colaborează cu un lucrător român sub imperiul legislației românești, dar care este de facto rezident în alt stat membru UE sau chiar în afara spațiului european, astfel de organizații care utilizează cu rezervă munca remote aleg să valorifice fix acea cultură organizațională solidă care se cultivă doar prin interacțiunea umană directă și constantă, prin dezvoltarea atributelor de teamplayer și de asumare conștientă a responsabilității în fața colegilor, superiori ierarhici sau nu, și clienților”, argumentează Dragoș Lungu.

De asemenea, cooptarea salariaților în acționariat (stock option plan-urile) sunt la mare căutare printre clienții Mușat & Asociații, din în ce mai mulți angajatori optând pentru o implicare directă a salariaților în bunăstarea întregii organizații, stimulând astfel competivitatea și responsabilitatea individuală profesională a salariaților interesați.

De altfel, piața muncii se confruntă cu provocări importante, cea mai importantă dintre ele fiind deficitul de forță de muncă. Acesta este și motivul pentru care Guvernul a dublat în anul 2022 contingentul de muncitori străini la o cifra record de 100.000.

„Angajatorii români s-au reorientat chiar și în contextul existenței acestui deficit al forței de muncă de pe piața din România, recurgând la forța de muncă străină cu aproximativ 82% mai mult în anul 2021 față de anul precedent (potrivit datelor Inspectoratul General pentru Imigrări)”, amintește Dragoș Lungu.

De asemenea, va fi o provocare pentru marii angajatori, cu implicații directe pe piața muncii, să decidă dacă vor recurge la săptămâna de lucru redusă de patru zile, un proiect de lege interesant aflându-se în acest moment pe masa legiuitorului.

„Totodată, continuarea trend-ului de creștere a salariilor din cursul anului trecut în multe sectoare cheie de activitate (de exemplu, IT/Telecom), acordarea de diverse beneficii de natură salarială (plată transport, bonusuri de performanță, asigurări private de sănătate, participarea la programe de dezvoltare personală), mai ales în contextul previziunilor actuale privind inflația, ar trebui să sporească, potrivit studiilor de specialitate, performanța profesională dar și satisfacția la locul de muncă, elemente cheie pentru bunăstarea oricărei organizații. Nu în ultimul rând, reconversia profesională începe să fie din ce în ce mai prezentă în ultimii ani (mai ales în zona de IT) astfel că e posibil să crească tendința de angajare entry-level în dauna unor candidați mai experimentați, iar stimularea antreprenoriatului poate să aduca în viitor noi coloși în piață, cum a demonstrat România în ultimul deceniu”, menționează Mihai Popa.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Solicitări de restructuri ale afacerii, concedieri, reorganizări

O analiză a solicitărilor venite din partea clienților evidențiază faptul că se înregistrează o creștere a numărului cererilor care vizează restructurarea afacerii, urmată atât de șomaj tehnic, cât și de concedieri individuale sau colective.

De altfel anul trecut, echipa Mușat & Asociații a acordat asistență inclusiv cu privire la închiderea business-ului sau relocarea în țară/internațională a clienților cu capital străin.

„De asemenea, echipa noastră de dreptul muncii acordă și în prezent asistență juridică în cadrul unor astfel de reorganizări majore la importanți jucători de pe piața muncii. Fiecare dintre aceste mandate are un specific propriu, având în vedere varietatea sectoarelor de business din care provin solicitările clienților noștri, diferențele de culturi organizaționale, modalitățile diferite de evaluare profesională, de departajare între salariați etc. Înțelegerea și cunoașterea îndeaproape a drepturilor salariaților a condus în ultimii ani la o creștere a contestațiilor împotriva deciziilor de concediere, practica instanțelor fiind variată în privința neregularităților constatate în cadrul unor procese de restructurare, soldate cu concedieri individuale / colective. Procesele de restructurare în cadrul cărora echipa Mușat & Asociații a acordat însă asistență se bucură de un procent redus (sub 10%) în privința concedierilor care ajung mai apoi în fața instanțelor de judecată. Totuși, este adevărat și că asistența echipei în sensul încetărilor mutuale ale relațiilor de muncă, mai inainte de concediere, ajută la menținerea acestui procent redus de situații litigioase. În orice caz, activitatea de asistență și reprezentare a echipei noastre în astfel de litigii de muncă apărute ulterior unui proces de restructurare a activității, pentru care aceeași echipă a acordat anterior asistență în cadrul procesului de restructurare însuși, se bucură de o rată de succes de 100% în ultimii ani. În sfârșit, în privința mandatelor de litigii de muncă (concedieri ce nu țin de persoana salariatului) apărute ulterior procesului de restructurare făcut fără asistență de specialiate din partea noastră, rata de succes a echipei Mușat & Asociații este de peste 95% în ultimii ani”, punctează Mihai Popa.

Expertul Mușat & Asociații susține că mandatele actuale privind proiectele de transfer de business vin întotdeauna cu un specific propriu interesant, în funcție de nevoile clienților străini.  

„Deseori încercăm să găsim soluția optimă între a potoli avântul clientului care urmărește să beneficieze de reguli/facilități din alte jurisdicții și a găsi soluții similare potrivit legislației românești, cu cele mai mici grade de riscuri asociate (în special patrimoniale).De asemenea, încălcări masive ale clauzelor de neconcurență / fidelitate / confidențialitate, legate unele de celelalte într-o speță complexă gestionată împreună cu colegii din practica de Competition ne țin ocupați în cadrul unor serii de litigii de muncă și a acordării de asistență juridică conexă. Totodată, în trend-ul recalificărilor pronunțate de instanțele de conflicte de muncă a diferitelor tipuri de contracte în contracte de muncă, echipa Mușat & Asociații este implicată și în astfel de proiecte (spre exemplu, în crearea de politici specifice pentru angajarea/colaborarea cu personal extern), dar și în litigii cu astfel de obiect. În sfârșit, fiind în creștere și awarness-ul salariaților în privința drepturilor lor, iar cei mai mulți dintre angajatori tratând cu lejeritate contractele de muncă pe durată determinată, echipa Mușat & Asociații este în prezent implicată și în litigii de muncă ce au ca obiect înlocuirea duratei determinate a contractului de muncă într-una nedeterminată, practica instanțelor nefiind încă clar cristalizată sub acest aspect”, detaliază Mihai Popa.

De asemenea, în ultimul an și jumătate au fost primite multe solicitări de asistență pentru concedierea membrilor din echipe de management ale clienților Mușat & Asociații, marea lor majoritate venind din partea angajatorilor. Cele mai multe dintre aceste concedieri s-au soldat cu încetarea amiabilă a contractului de muncă, sau a litigiului, în schimbul unor compensații bănești adecvate cu poziția, senioritatea, performanța profesională a respectivilor salariați.

„ În plus față de respingerea clasicelor critici de lipsă a unei cauze reale și serioase a desființării postului, efectivitatea desființării postului, pluralitatea criteriilor de stabilire a sancțiunilor disciplinare, dificultățile întâmpinate au mai ținut de defalcarea clară a activităților pretins suprapuse între contracte de mandat/de muncă, de preluarea cross-border de atribuții și responsabilități la nivelul unor alte societăți din grup, sau de crearea de shared service center-uri în alte jurisdicții”, precizează Dragoș Lungu.

Practica Mușat & Asociații în această arie este într-o continuă creștere, experiența, sârguința, dar și flexibilitatea avocaților Departamentului de Employment din cadrul firmei fiind atuuri apreciate deopotrivă de clienții tradiționali, dar și de cei mai noi.  

Departamentul este coordonat de Mihai PopaDeputy Managing Partner, alături de Dragoș Lungu, Oana Lupu și Simona Anton - Managing Associates și de Evelina Mieișor-GrecuSenior Associate, cu o experiență însumată de zeci de ani în domeniu.

„Întâi de toate, experiența îndelungată ilustrată de portofoliul amplu și complex de mandate al echipei de Employment din cadrul Mușat & Asociații valoarea și diversitatea acestora alături de soluțiile business orientate oferite clinților noștri sunt principalele nostre atuuri. Experiența, respectiv lipsa oricărei urme de surprindere în mandate cu specific recurent, sau deopotrivă în cele cu elemente de noutate unde Mușat & Asociații a setat precedente juridice și a deschis calea spre inovație, reprezintă fără doar și poate principalul privilegiu de care se bucură clienții noștri, alături de atributele unei echipe mature profesional și unite”, a conchis Mihai Popa.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 748 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...