ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura de business funcționează și în condiții de criză | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații are două proiecte în curs de semnare și mai multe care continuă, cu șanse mari de a fi încheiate curând. Radu Boanță, Partener: Luăm în calcul să ne extindem echipa cu noi colegi, dar această decizie va fi foarte calculată

30 Aprilie 2020   |   Maria Teodoru

”Foarte activi clienții din industrii precum farmaceutice, retail, online, venture capital / start-ups”, a spus avocatul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

Radu Boantă, Partner - CEE Attorneys / Boantă, Gîdei si Asociatii

 
 
Restrângerea activităților economce și limitarea interacțiunii cu clienții a dat frisoane firmelor de avocați, dar proiectele continuă, anumite arii de practică având chiar motoarele turate la un nivel asemănător perioadei de dinaintea declanșării crizei medicale.Multe proiecte începute înainte de luna martie au încetinit ori au fost suspendate, dar avocații au continuat să consilieze clienții din industriile care s-au dezvoltat în criză sau care s-au dovedit imune la noul coronavirus.Avocatura de business functioneaza, exista proiecte și, cu mici ajustări/adaptări, firmele de avocati merg mai departe. Există și cazuri de proiecte ajunse în etapa finală, a semnării documentelor și, probabil, foarte curând vor fi anunțate mai multe tranzacții ”muncite” de avocați chiar în această perioadă de distanțare socială și multiple restricții.


În plutonul firmelor de avocați care au dus unele proiecte în etapa finală, în ciuda condițiilor neprielnice, este și CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații. ”Suntem implicați în două proiecte în curs de semnare, în domeniile online, tehnologie, venture capital / start-ups și ne așteptăm ca acest lucru să se întâmple în perioada stării de urgență”, a precizat pentru BizLawyer Radu Boanță, Partener al biroului CEE Attorneys din București.

CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home”, iar interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, s-a făcut exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Firma a implementat de mai mult timp politica interacțiunii online cu autoritățile publice, astfel încât relația cu aceste autorități se desfășoară in parametri normali, comparabili cu o perioadă firească din activitatea obișnuită.

”În această perioadă am continuat să ne consiliem clienții în proiecte de dreptul muncii, drept corporatist/M&A, imobiliare, însă oferim și asistența zilnică în aceste arii”, a arătat Radu Boanță. El spune că firma acordă asistență în mai multe proiecte începute înainte de declararea stării de urgență, care continuă în această perioadă și care au șanse mari de a fi încheiate după criză. ”Aceste proiecte sunt în special în domeniile retail, online, tehnologie, fintech / crypto, venture capital / start-ups”, a explicat partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

În mod natural, a adăugat avocatul, activitatea a continuat în mod comparabil în industriile care s-au dezvoltat în criză – industria farmaceutică, retail, online - sau în cele care sunt oarecum imune la criză: tehnologie, fintech / crypto, venture capital / start-ups. Proiectele sunt variate, începând de la asistență în negocierea unor contracte comerciale complexe și până la continuarea unor proiecte de M&A începute înainte de criză. Mandatele sunt coordonate de partenerii firmei implicați în proiectele de consultanță – Krisztina Voicu, Radu Boanță, Nicolae Ursu și Sergiu Gîdei.



Mesaj pentru clienți și avocații din firmă

”Să încercăm, pe cât posibil, să privim dincolo de greutăți, temeri și incertitudini, să ne căutăm mecanismele de a ne adapta acestei noi realități, să ne sprijinim comunitatea și unii pe ceilalți. Să fim cât mai prezenți în ceea ce facem, fie că este vorba de familie, prieteni sau business. Suntem loiali atât clienților, cât și colegilor noștri în vremuri bune, dar și în perioade de criză și ne uităm spre viitor cât mai mult cu încredere și speranță (chiar dacă uneori pare că nu avem prea multe motive de optimism).”

Radu Boanță, Partener CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații



Criza sanitară a lovit proiectele de M&A. Activitatea de litigii va exploda

În opinia partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații, ariile cele mai afectate de criza sanitară sunt M&A și activitatea de litigii. ”Echipele care ofereau suport au fost direcționate spre alte domenii conexe - de exemplu, colegii care lucrau în proiecte de M&A au fost implicați intens in activitatea de redactare / renegociere de contracte comerciale in diverse industrii – cu atât mai mult cu cât ne dorim să menținem intactă echipa de avocați și să optimizăm fluxul de lucru astfel încât să ne sprijinim clienții cât mai eficient. Focus-ul și viziunea noastră este să ieșim din această criză mai puternici, cu o echipă ale cărei valori să rămână cele cu care am pornit la drum: coeziunea și sprijinul reciproc, pasiunea pentru ceea ce facem și soluțiile juridice rapide și foarte customizate”, a nuanțat Radu Boanță

Cele mai des întâlnite solicitari ale clienților sunt astăzi în domeniul dreptului muncii, consultanță de zi cu zi, inclusiv consultanță pe aspecte pre-litigioase, drept corporatist - având in vedere că în această perioadă sunt aprobate situațiile financiare anuale, real estate - consultanță oferită proprietarilor și chiriașilor pentru renegocierea contractelor în contextul situațiilor excepționale generate de criza sanitară. ”De asemenea, sunt foarte activi clienții din industrii precum farmaceutice, retail, online, venture capital / start-ups”, a spus avocatul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

Radu Boanță crede că activitatea de litigii va exploda după încetarea stării de urgență. ”De asemenea, estimăm că proiectele de restructurare / insolvență și dispute fiscale vor fi foarte intense începând cu toamna anului 2020. În funcție de volumul efectiv de muncă în aceste arii, luăm in calcul să ne extindem echipa cu noi colegi, dar această decizie va fi foarte calculată și va fi dictată de volumul efectiv de muncă pe care îl vom putea genera în viitor”, a subliniat avocatul.



Cea mai importanta lecție invățată în această criză atipică

”Cu aproximativ trei ani in urmă, societatea noastră a început un proiect de „hedging” al clientelei, în sensul că am încercat să diversificăm industriile, să ne dimensionăm activitatea cu clienții pe mai multe paliere, în funcție de volumul de activitate în funcție de domeniul de activitate, mărime, volumul de business etc. Eficiența acestei abordări a fost confirmată de actuala criză, în sensul că mixul de clienți a continuat să genereze activitate în această perioadă, chiar dacă unele industrii și arii au avut de suferit din cauza contextului global.
 

Radu Boanță, Partener CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații

 


Lecțiile crizei. Cum se resimte reculul economiei în afacerile firmei

Noile condiții în care se desfășoară acum activitatea i-a luat pe nepregatite atât pe managerii companiilor din mai toate sectoarele economiei, cât și pe coordonatorii firmelor de avocați. În aceste condiții, care ar fi cea mai importanta decizie de management luată în aceasta perioada și care vor fi efectele acestei decizii? ”Dimensionarea corectă și calculată a activității pe termen mediu și lung, care include trei elemente centrale – echipa, clientela și costurile – este vitală pentru dezvoltarea, iar în aceste momente de criză, chiar supraviețuirea unei firme de avocați. Noi am refăcut toată strategia pe termen mediu și lung de la 0 pe baza condițiilor actuale și am „uitat” de rezultatele noastre din 2019, care a fost cel mai bun an în activitatea firmei”, a punctat Radu Boanță.

Avocatul recunoaște că astăzi există întârzieri la plata facturilor de către unii clienții, în special în industriile afectate de criză.

Față de planul inițial, liderii firmei estimează acum o scădere cu 25-30% a veniturilor casei de avocați în decursul anului 2020. Dacă nu va fi o revenire rapidă din criză – în condițiile în care se vorbește despre o posibilă revenire in U sau chiar WW – atunci scăderea va putea fi chiar mai mare, putând atinge 40 de procente.

În privința echipei, liderii firmei spun că nu se gândesc la o diminuare a efectivelor. ”Luăm in calcul doar creșterea calculată a echipei de avocați, mai ales in domeniile în care estimăm că va putea fi un volum crescut de muncă pe viitor”, a arătat Radu Boanță.

”Prioritatea noastră este să ne păstrăm și chiar să ne dezvoltăm clientela, pentru a genera un flux confortabil de proiecte pentru echipa noastră de avocați”, a conchis partenerul CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații.

CEE Attorneys/Boanță, Gîdei și Asociații este o societate de avocați cu expertiză și practică diversificată care oferă asistență juridică în toate domeniile dreptului afacerilor, cu precădere în litigii comerciale, tranzacții imobiliare, drept corporatist/M&A, drept bancar și finanțări, IT/tehnologie. Echipa de avocați  este apreciată de clienți pentru calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite, soluțiile pragmatice și practica  semnificativă atât în marile societăți de avocatură, cât și in firme de consultanță din categoria „Big4”. Din 2016, Boanță, Gîdei și Asociații este parte integrantă a CEE Attorneys, firmă internațională de avocatură cu peste 100 avocați în opt jurisdicții din Europa Centrală și birouri asociate în Germania, și în trei jurisdicții din Asia (Japonia, China, India).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1338 / 1767
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...