ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura penalistă este și va rămâne un “sport de contact” direct, atât cu clientul, cât și cu organele judiciare. Gabriel Albu, Managing Partner Albu-Legal: Pentru viitor anticipăm o creștere substanțială a volumului de activitate, astfel încât ne punem problema măririi echipei

20 Mai 2020   |   Bogdan Alexandru

Această perioadă ar trebui să se constituie într-o lecție care să ducă la o accelerare serioasă a eforturilor de digitalizare a sistemului judiciar, în zonele în care acest lucru este posibil și recomandabil (ex. comunicările de acte, dosarul electronic).

Gabriel Albu, Managing Partner Albu-Legal

 
 
Avocații firmei Albu-Legal au lucrat preponderent de acasă în perioada stării de urgență, preocupările imediate fiind atât de ordin administrativ, cât și profesional propriu-zis.”Profesional, reluarea către normal a contactului cu clienții, pentru menținerea încrederii lor că spețele le sunt, în continuare, administrate în mod corespunzător. De asemenea, asigurarea fluenței lucrărilor, în condițiile în care este de așteptat un vârf de activitate, odată cu reluarea activităților judiciare. Administrativ, în principal continuarea supravegherii cheltuielilor, de o manieră cât mai riguroasă”, a declarat pentru BizLawyer Gabriel Albu, Managing Partner.

El spune că, dacă până acum munca de acasă era considerată un beneficiu, acum a devenit o normalitate și își dovedește o serie de avantaje.”Este interesant de văzut câte companii vor implementa obiceiul țărilor occidentale de a oferi angajaților posibilitatea de a munci de acasă (cel puțin) câte 1-2 zile pe săptămână după această pandemie”, a adăugat avocatul.


Pentru a păstra fluxul normal de muncă al echipei, firma de avocați a instalat sisteme de securitate suplimentare și a trasat o serie de recomandari menite să asigure desfășurarea activității. ”Până acum, eu sunt mulțumit de acest work from home flow și cred că a fost necesară, dar în același timp firească, această sporire forțată a digitalizării în mai toate domeniile”, a arătat Gabriel Albu.

În opinia sa, avocatura penalistă este și va rămâne un “sport de contact” direct, atât cu clientul, cât și cu organele judiciare. ”Este o chestiune care ține atât de relațiile de încredere care trebuie stabilite în relația avocat/client, de nevoile de confidențialitate, cât și de filozofia activității judiciare, care nu permite derularea ei exclusiv online, pentru motive care țin atât de filozofia ideii de dreptate, cât și de încrederea oamenilor în sistem”, explică avocatul.

În egală măsură, adaugă Albu, această perioadă ar trebui să se constituie într-o lecție care să ducă la o accelerare serioasă a eforturilor de digitalizare a sistemului judiciar, în zonele în care acest lucru este posibil și recomandabil (ex. comunicările de acte, dosarul electronic). 


Firmă de avocatură boutique, specializată în domeniul dreptului penal al afacerilor. Cine este Gabriel ALbu

Noua firmă de avocatură Albu-Legal s-a lansat la începutul acestui an sub coordonarea și îndrumarea avocatului Gabriel Albu, în poziția de fondator și managing partner. Albu-Legal, firmă de avocatură boutique, este specializată în domeniul dreptului penal al afacerilor, prevenției penale și administrative, investigațiilor interne și anti-fraudă, procedurilor privind protecția drepturilor omului, apărarea drepturilor victimelor infracțiunilor, precum și al oricăror chestiuni litigioase și nelitigioase conexe.
”Am pornit în această nouă formulă, alături de o echipă de alți patru avocați specializați în dreptul penal al afacerilor, cu background diversificat și competențe multidisciplinare și complementare aferente acestei ramuri de practică profesională”, a spus Gabriel Albu.

Cu toate că este o firmă formal „fresh” pe piața de legal din România, echipa are o experiență semnificativă, care datează de la începuturile acestui domeniu de practică profesională - dreptul penal al afacerilor - pe piața avocaturii din România. Avocații care formează acum Albu-Legal sunt recunoscuți în domeniul complex white collar crime și au fost implicați într-un număr important din cauzele importante de profil din ultimii 20 de ani, oferind asistență îndeosebi corporațiilor (atât companii multinaționale, cât și companii autohtone), precum și unor importanți oameni de afaceri, demnitari ori funcționari publici de rang înalt. În plus, trebuie spus că Gabriel Albu a fost evidențiat de Legal 500 (Leading Individual) în ultima ediție, iar Ana Popescu a intrat în rândul avocaților recunoscuți drept Rising Stars.

În 2005, Gabriel Albu a decis să se dedice dreptului penal al afacerilor, alăturându-se în scurt timp, în 2008, lui Ovidiu Budușan, cu care avusese o colaborare foarte bună. Împreună au construit o firmă lider de piață în această ramură de practică, au fost pionierii white collar crime în România, astfel cum este înțeles domeniul astăzi, fiind implicat într-o vastă majoritate a cazuisticii importante de profil. ”O ramură de practică avocațială ce m-a provocat permanent, fiind un domeniu complex, care necesită multă creativitate și o înțelegere profundă a mediului de business și unor mecanisme financiare sofisticate, deopotrivă. Mi-am dorit să cresc în continuare în această arie de practică extrem de dinamică, potrivit unei viziuni personale, așadar continuarea în altă formulă decât cea acum creată nu a reprezentat opțiunea preferată pentru mine”, a nuanțat coordonatorul noii firme de avocați.

Alături de Budușan, Albu și Asociații (actualmente Budușan și Asociații, N.R.), Gabriel Albu a contribuit practic la înființarea și maturizarea nișei de drept penal al afacerilor în România, astfel cum este el înțeles astăzi, reușind o clasare a firmei (tier 1) în prestigiosul top The Legal 500 (Legalease), timp de patru ani la rând. El spune că a fost o perioadă intensă, de învățare, de dezvoltare, de maturizare, la finalul căreia a simțit nevoia unei schimbări la nivel personal și profesional. ”Schimbare care s-a concretizat printr-o nouă firmă, Albu-Legal, care să reprezinte mai bine propria mea viziune – să spunem ceva mai “corporatistă” - asupra a ceea ce vreau să dezvolt în continuare.  Împreună cu echipa mea, ne propunem să acordăm asistență juridică dedicată, specializată și de cel mai înalt standard posibil, racordată la așteptările foarte înalte ale clienților corporatiști și la o piață tot mai sofisticată,  tot mai digitalizată, care să răspundă provocărilor tot mai complexe ale acesteia și unui mediu de afaceri mai matur la nivel local și global”, spune astăzi Gabriel Albu.



Să fiu implicat în dezvoltarea și perfecționarea domeniului în care activez a fost și este unul dintre obiectivele mele, încă de la începutul carierei. Un obiectiv care este împărtășit și de echipa mea. Împreună, ne propunem să ne perfecționăm continuu, astfel încât noua entitate să gestioneze instrumente din ce în ce mai organizate, sofisticate și bine echipate ale acuzării, mandate tot mai complexe ale clienților și provocări tot mai mari. Aceasta rămâne una dintre promisiunile mele pentru clienți și echipă și motivul principal pentru care am preferat să creez o firmă de sine stătătoare și nu să mă alătur uneia din marile firme de avocatură, care și-au exprimat un astfel de interes.
 
Gabriel Albu, Managing Partner Albu-Legal


70% dintre clienții firmei sunt companii multinaționale

În acest moment, Albu-Legal are o echipă formată din cinci avocați, cu planuri de dezvoltare.
Avocații provin majoritar din echipa cu care a lucrat Gabriel Albu și au background-uri profesionale diverse, pornind de la avocatura de business (în mari firme de avocatură multinaționale și locale), până la avocatura de drept penal al afacerilor, practicată pentru o perioadă îndelungată și la un nivel profesional înalt, precum și cu o pregătire academică foarte solidă.

”Îmi propun să construiesc o firmă de dimensiuni mici-medii, cu un număr maxim de 10 avocați (un număr consistent, pentru acest domeniu de practică). Ne concentrăm pe calitate, mai mult decât pe cantitate, drept pentru care vreau să păstram un volum optim de activitate, în care controlul de calitate să poată fi realmente posibil și mereu făcut. Așa îmi doresc să funcționăm și să aducem plusvaloare clienților noștri. Îmi propun să construiesc o firmă boutique cu o foarte bună reputație de profesionalism, interes real față de clienți și problemele lor, un comportament profesionist și bun simț”, a precizat Gabriel Albu.

Ca practică de bază, Albu-Legal va fi axată pe cazuistica white collar crime/ business crime, acolo unde a demonstrat competențe solide, dar va acoperi și alt gen de servicii conexe, acolo, unde este cazul.  ”Experiența ne-a demonstrat că, de cele mai multe ori, acest gen de cazuistică necesită un mix de resurse care să ne ajută să procesăm integrat, cu atenție pentru detalii, pluridisciplinar și la un standard profesional foarte înalt toate cauzele angajate”, a adaugat Gabriel Albu.

El a subliniat că firma are în componență avocați cu adevărat specializați în dreptul penal al afacerilor, cu background diversificat și cu competențe multidisciplinare și complementare, de drept penal, procesual-penal și în ramurile extra-penale care formează “substanța” spețelor pe care firma le gestionează, cum ar fi dreptul financiar-fiscal, administrativ, funcția publică, achiziții publice, comunitar, fonduri europene, civil, comercial, societar, bancar etc. ”Muncim și colaborăm îndeaproape cu cei mai reputați specialiști – atât din mediul academic, cât și cu firmele de top din domeniu - în domeniile de expertiză relevante activității noastre, cum ar fi expertiza tehnică, financiară, contabilă, criminalistică, forensic etc”, a explicat Gabriel Albu.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Filozofia firmei este cea a calității cazuisticii pe care o preia și a calității serviciului pe care îl prestează. Gabriel Albu spune că avocații firmeidoresc să se ocupe de spețe în care să poată face o diferență prin prestația lor profesională. Acest principiu are drept corolar și faptul că ștacheta onorariilor este și va fi una pe măsura serviciilor oferite.

Albu-Legal va acoperi întreaga practică de white collar crime (activitatea de apărare în procesul penal, pe cea de apărare a drepturilor victimelor, prevenție penală, investigație internă și forensic), precum și alte practici conexe.

Printre clienții firmei se numără companii care activează în domenii ca petrol și gaze, imobiliare, telecom și cablu, construcții civile, industria alimentară, finanțe, silvicultură, activități aeroportuare, IT, print și semnalistică. În acest moment, 70% dintre clienți sunt companii multinaționale, iar 30% companii naționale, un procent justificat, de altfel, de aplecarea companiilor multinaționale către o practică de avocatură penalistă integrată, precum și către activitatea de prevenție a riscului penal, comparativ cu apetența mai scăzută a business-urile locale către investițiile preventive.

Conștientizăm că ceea ce trebuie să oferim clienților noștri este siguranța


BizLawyer: Care credeți că ar fi atu-urile firmei Albu-Legal pe o piață concurențială cum este cea a avocaturii de business?

Gabriel Albu: Avem o practică îndelungată în domeniu, la cel mai înalt nivel de cazuistică. Suntem familiarizați cu complexitatea spețelor în această ramură de practică, fiind o ramură în care activăm de foarte multă vreme cu succes. De asemenea, prin practica noastră profesională și prin backgroundul avocaților noștri, avem experiența și înțelegerea atât a fenomenelor sofisticate specifice lumii corporatiste, a problemelor cu elemente transfrontaliere/ internaționale, cât și o foarte bună înțelegere a mersului și resorturilor sistemului judiciar.
Dar aș spune că ce ne recomandă este dedicarea, timpul pe care îl alocăm și atenția necesară înțelegerii corecte și detaliate a situației, a ramificațiilor și posibilei evoluții a acesteia, pentru a putea oferi clienților garanția continuă că sunt beneficiarii celor mai bune diligențe profesionale pe care le pot primi.
Știm foarte bine că spețele de acest tip au mize foarte mari, cruciale: libertatea, viața profesională, viața familială, afacerea, imaginea, poziția socială și, câteodată, chiar sănătatea. Pe o „scară Richter” a problemelor ce pot afecta o afacere sau o persoană, implicarea într-un proces penal sau conex se apropie de „maximul seismic”.
De aceea conștientizăm că ceea ce trebuie să oferim clienților noștri este siguranța. Siguranța că am înțeles pe deplin că alegerea noastră de către client înseamnă, în esență, că ne-au fost încredințate unele dintre cele mai de preț mize ale celor care ne-au onorat cu încrederea lor. Și siguranța că vom proceda în consecință, cu respectul deplin al acestei alegeri.
Ideea noastră de activitate este să alocăm timpul, atenția și dedicarea necesare pentru a înțelege cât mai bine problema cu care clientul se confruntă, pentru a explora soluțiile posibile, pentru a rămâne atenți la evoluția și dezvoltările speței. Înțelegem să contractăm doar acele cazuri în care, pe baza estimării noastre despre mizele posibil de atins, putem conveni cu clientul asupra acestora și asupra modalităților de a le atinge. După care, cu alocarea tuturor resurselor necesare și cu determinare, vom face tot ceea ce este posibil în a obține rezultatul optim.
Filozofia și motivul existenței noastre rezidă în a oferi clienților, partenerilor și colegilor noștri garanția că alegerea făcută este și cea potrivită, că înțelegem corect și complet situația și obiectivele, că muncim cu mize foarte importante, care necesită, cumulat, dedicare, timp, atenție, profesionalism, empatie și buna ducere a lor la îndeplinire.

Cât ați investit și veți investi în dezvoltarea firmei?

Principala investiție este cea de timp, atât cel de organizare a noii entități, cât mai ales cel dedicat alcătuirii și consolidării unei filozofii de abordare a cazuisticii care să asigure cel mai bun standard de calitate și conștientizării acestui lucru de către clienții noștri.
Pe lângă obiectivele de business care setează activitatea firmei, un alt obiectiv la fel de important este timpul investit în relațiile inter-umane, cu membrii echipei pe care am plăcerea să îi coordonez. Cred foarte mult în faptul că este extrem de important cu cine lucrezi și te reprezintă. Avem încăpățânarea, dar și flexibilitatea în a nu accepta compromisuri în ceea ce facem, care ar putea afecta calitatea și promptitudinea prestației profesionale.

Care ar fi targetul financiar al firmei în primul an de existență? Ce arii de practică ar susține această cifră și cam în ce procente?

Fiind primul an de activitate, nu avem un target financiar “bătut în cuie”, ci suntem flexibili în această privință. Importante pentru acest an – și pentru următorii –, dincolo de stabilitatea financiară, sunt relațiile foarte bune cu clienții și cu mediul profesional, o reputație de vârf în piață și coeziunea echipei.

Care sunt principalele linii strategice ale firmei în acest an ?

Fiind o firmă formal nouă în piață, sigur că muncim la notorietate în această formulă și ulterior, la consolidarea acesteia, concomitent cu fortificarea echipei, diversificarea portofoliului. În acest sens, ne-ar bucura să avem mai multe companii locale în portofoliu, antreprenori cu viziune și apetit de business, cu afaceri care, odată maturizate, înțeleg mai bine nevoia din zona de prevenție a riscului penal. Ne dorim să contribuim la crearea unei culturi a prevenției riscului penal în rândul mediului de afaceri. Dar, evident, pentru a fi pe deplin eficienți în prevenție, trebuie să și vom rămâne foarte activi în zona de apărare în procesul penal, pentru a fi în contact continuu cu modul în care organele judiciare își modelează practica.
Dezvoltarea continuă este una din principalele linii strategice ale firmei și totodată filozofia noastră de business. Credem cu tărie că cine nu crește, cine nu se dezvoltă, va supraviețui cu greu într-o mediu de afaceri tot mai matur și mai sofisticat. 

Aveți în vedere, în viitorul apropiat, fuziunea cu o altă firmă de avocatură, de pe plan local sau din regiune?

În prezent, ne concentrăm pe dezvoltarea acestei firme și nu o putem face decât prin perseveranță, muncă și performanță în cauzele care ne sunt încredințate de către clienți. În ceea ce privește fuziunea cu o altă firmă, în plan local sau regiune, acest lucru depinde de o multitudine de factori, dar desigur, rămânem flexibili în fața tuturor oportunităților pe care ni le rezervă viitorul.


 


Restricțiile aplicate au determinat un declin în cererea pieței

Gabriel Albu consideră azi că lecțiile pe care ar trebui să le însușim - în condițiile în care consecințele pandemiei de Coronavirus sunt destul de adânci, afectând foarte serios modul în care funcționează economia mondială - acoperă importanța funcționării continue a relațiilor între zone precum sănătatea, economia și politica, esențialmente prin competență, deschidere și bună-credință. ”O prioritate clară pentru viitor devine modul de distribuire a finanțelor pentru sectorul de sănătate, precum și pentru departamentele de cercetare și dezvoltare, acum, în prima linie în lupta dezvoltării unui vaccin”, a nuanțat coodonatorul firmei Albu-Legal.

Lipsa unui sistem solid de sănătate și a unor reguli concrete privind astfel de situații a expus țările la costuri economice și sociale ridicate, care tehnic, împing lumea spre o recesiune. ”Restricțiile aplicate – poate excesiv și incorect nediscriminatoriu - oamenilor, muncitorilor, firmelor, din diverse industrii, au determinat un declin în cererea pieței. Sunt de părere că, acum, calitatea măsurilor de susținere ce vor fi implementate va face diferența. Apoi, adoptarea unui comportament de business responsabil pentru a evita riscurile și a acționa prudent este o lecție importantă acum și oricând”, spune Gabriel Albu.

”Și, nu în ultimul rând, o lecție importantă este că suntem cu toții în această situație, iar lumea în care trăim este o lume vulnerabilă, riscantă și foarte imprevizibilă. Totuși, sunt optimist și mizez pe o revenire graduală pe termen scurt-mediu”, a conchis avocatul.



Mesaj pentru clienți și avocații firmei

Reamintiți-vă că oamenii sunt cheia. Este important să rămânem creativi și conectați, să ne facem treaba. Să acționăm cu bună-credință și în mod pozitiv și constructiv, căci numai așa putem debloca lucrurile și ne putem reveni. 
Mesajul este unitar valabil pentru clienți și membrii echipei mele. Cum am spus și mai sus: suntem cu toții în această situație, acum vin și completez că tot împreună vom și reuși!

Gabriel Albu, Managing Partner Albu-Legal



Creștere substanțială a volumului de activitate, în viitorul apropiat

Gabriel Albu spune că, în ultimele luni, ”toate capitolele de cheltuieli au rămas „pe masă”, dar am fost ceva mai conservatori cu sumele în concret. Am stabilit, de asemenea, și reduceri temporare ale chiriei și onorariilor, însă cu respectarea principiului că povara principală se suportă la vârful firmei”.

Dincolo de managementul cheltuielilor, însă, el crede că unul din marile învățăminte, ce atrage și o decizie de management aferentă, este cel al posibilității și eficienței (pentru anumite chestiuni) a comunicării de la distanță. ”Este la fel de adevărat că în profesia de avocat brainstorming-ul între colegi este foarte important, iar el se face mai bine live. Iar în meseria de penalist, întâlnirea față în față cu clientul este crucială”, explică avocatul.

Pentru viitor, Gabriel Albu anticipează o creștere substanțială a volumului de activitate, astfel încât își pune chiar problema măririi echipei. ”Desigur însă că, raportat la nevoia supravegherii cheltuielilor, acest lucru se va face cu o și mai atentă analiză. Comportament responsabil, cum am spus”, a conchis Managing Partner-ul Albu-Legal.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1430 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...