Despre proiectele de audit intern în care s-au implicat avocații Stratulat Albulescu & Asociații, într-o discuție cu partenerul Bogdan Cimbru: ”Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând acestuia. Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent deciziile companiei locale nu poate fi ignorată”
22 Iunie 2023
Ștefania EnachePrincipalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic.
Bogdan Cimbru, Partener SAA |
Necesitatea efectuării unui audit intern la nivelul unei companii a intervenit din momentul în care multinaționale sau firme din străinătate au ales să investească în proiecte pe termen lung în România. Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) are o vastă experiență în acest domeniu, participând de foarte mulți ani la astfel de proceduri de audit, utile pentru clarificarea către acționari/societatea mamă a deciziilor /investițiilor făcute de managerii sucursalelor din România. Bogdan Cimbru, Partener SAA, subliniază faptul că un audit complex durează minimum trei luni, iar firmele de avocați nu se implică în calificarea unor fapte ca reprezentând infracțiuni.„Deciziile de reevaluare a unor persoane/investiții rămân acționarilor”, punctează avocatul.
În opinia sa, principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic. Auditul urmărește clarificarea deductibilității anumitor cheltuieli, evaluarea/reevaluarea, după caz a unor decizii cu privire la anumite achiziții etc.
Se intervine în stadiul incipient
În momentul când se hotărăște realizarea unui audit, acesta se face în colaborare cu departamentul financiar-contabil și cu departamentul juridic al companiei care l-a solicitat. „Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent actele /deciziile companiei locale nu poate fi ignorată. În cazul în care apare necesitatea consultării unor specialiști, de regulă, colabărom cu experți contabili, cu experți tehnici, scopul fiind unul de prevenție, de edificare asupra raționamentului economic care a justificat anterior anumite decizii de business”, completează Bogdan Cimbru.
De obicei, echipa stratulat Albulescu este solicitată să intervină în stadiul incipient al unui audit. În acest fel, experții clarifică trasabilitatea unor decizii și investiții, determinând eliminarea de suspiciuni de fraudă. „În contextul implementării anterioare a unor politici anticoncurențiale și anticorupție, contribuția noastră este una mai facilă, întrucât companiile și-au determinat anterior limitele răspunderii. Raportarea se face către acționari, iar deciziile ulterioare sunt cele care protejează interesele companiei investitoare în România”, arată interlocutorul BizLawyer.
Companiile cu care lucrează Stratulat Albulescu aleg să solicite serviciile avocaților din mai multe motive. Principalul este acela că experții cunosc legislația, dar mai ales jurisprudența națională. Totodată, ei evaluează prudent riscurile identificate și recomandă măsuri care să împiedice pe viitor repetarea unor evenimente prejudiciante pentru firmă.
„Firma noastră nu investighează infracțiuni, legea nu ne permite astfel de activități. Au existat politici implementate în domeniul medical, în domeniul construcțiilor, real estate etc.”, precizează Partenerul Stratulat Albulescu, referindu-se la cele mai interesante proiecte pe care firma le-a avut în acest domeniu.
De asemenea, casa de avocatură din România a fost solicitată și de câteva firme de avocatură internaționale, care aveau nevoie de experți în legislația din România.
„ Am avut solicitări de a participa în cadrul unor audituri anticoncurențiale, precum și de alt tip. Pentru a exemplifica tipul de mandate în care am lucrat, putem face referire la situații în care au fost identificate decizii de angajare de cheltuieli în România făcute de managerul național, fără acceptul acționarilor din străinătate, nerespectarea clauzelor contractelor de management, breach al convențiilor de protejare a intereselor acționarilor etc.”, mai spune Bogdan Cimbru.
Atunci când sunt realizate audituri, clienții Stratulat Albulescu primesc recomandări particularizate pe politicile companiei, riscurile asociate anumitor angajați/colaboratori constituind temeiuri de renegociere a unor contracte. „Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând clientului. În cazul în care clientul nu are deja implementate politici/ măsuri de prevenire a faptelor ilicite, evident că recomandăm și contribuim la redactarea unor politici cu măsuri etice/ amticoncurențiale/ anticorupție etc.”, nuanțează avocatul.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 471 / 1897 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...