ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Despre proiectele de audit intern în care s-au implicat avocații Stratulat Albulescu & Asociații, într-o discuție cu partenerul Bogdan Cimbru: ”Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând acestuia. Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent deciziile companiei locale nu poate fi ignorată”

22 Iunie 2023   |   Ștefania Enache

Principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic.

Bogdan Cimbru, Partener SAA

 
 
Necesitatea efectuării unui audit intern la nivelul unei companii a intervenit din momentul în care multinaționale sau firme din străinătate au ales să investească în proiecte pe termen lung în România. Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) are o vastă experiență în acest domeniu, participând de foarte mulți ani la astfel de proceduri de audit, utile pentru clarificarea către acționari/societatea mamă a deciziilor /investițiilor făcute de managerii sucursalelor din România. Bogdan Cimbru, Partener SAA, subliniază faptul că un audit complex durează minimum trei luni, iar firmele de avocați nu se implică în calificarea unor fapte ca reprezentând infracțiuni.„Deciziile de reevaluare a unor persoane/investiții rămân acționarilor”, punctează avocatul.


În opinia sa, principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic. Auditul urmărește clarificarea deductibilității anumitor cheltuieli, evaluarea/reevaluarea, după caz a unor decizii cu privire la anumite achiziții etc.

Se intervine în stadiul incipient

În momentul când se hotărăște realizarea unui audit, acesta se face în colaborare cu departamentul financiar-contabil și cu departamentul juridic al companiei care l-a solicitat. „Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent actele /deciziile companiei locale nu poate fi ignorată. În cazul în care apare necesitatea consultării unor specialiști, de regulă, colabărom cu experți contabili, cu experți tehnici, scopul fiind unul de prevenție, de edificare asupra raționamentului economic care a justificat anterior anumite decizii de business”, completează Bogdan Cimbru.




De obicei, echipa stratulat Albulescu este solicitată să intervină în stadiul incipient al unui audit. În acest fel, experții clarifică trasabilitatea unor decizii și investiții, determinând eliminarea de suspiciuni de fraudă. „În contextul implementării anterioare a unor politici anticoncurențiale și anticorupție, contribuția noastră este una mai facilă, întrucât companiile și-au determinat anterior limitele răspunderii. Raportarea se face către acționari, iar deciziile ulterioare sunt cele care protejează interesele companiei investitoare în România”, arată interlocutorul BizLawyer.

Companiile cu care lucrează Stratulat Albulescu aleg să solicite serviciile avocaților din mai multe motive. Principalul este acela că experții cunosc legislația, dar mai ales jurisprudența națională. Totodată, ei evaluează prudent riscurile identificate și recomandă măsuri care să împiedice pe viitor repetarea unor evenimente prejudiciante pentru firmă.

„Firma noastră nu investighează infracțiuni, legea nu ne permite astfel de activități. Au existat politici implementate în domeniul medical, în domeniul construcțiilor, real estate etc.”, precizează Partenerul Stratulat Albulescu, referindu-se la cele mai interesante proiecte pe care firma le-a avut în acest domeniu.

De asemenea, casa de avocatură din România a fost solicitată și de câteva firme de avocatură internaționale, care aveau nevoie de experți în legislația din România.

„ Am avut solicitări de a participa în cadrul unor audituri anticoncurențiale, precum și de alt tip. Pentru a exemplifica tipul de mandate în care am lucrat, putem face referire la situații în care au fost identificate decizii de angajare de cheltuieli în România făcute de managerul național, fără acceptul acționarilor din străinătate, nerespectarea clauzelor contractelor de management, breach al convențiilor de protejare a intereselor acționarilor etc.”, mai spune Bogdan Cimbru.

Atunci când sunt realizate audituri, clienții Stratulat Albulescu primesc recomandări particularizate pe politicile companiei, riscurile asociate anumitor angajați/colaboratori constituind temeiuri de renegociere a unor contracte. „Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând clientului. În cazul în care clientul nu are deja implementate politici/ măsuri de prevenire a faptelor ilicite, evident că recomandăm și contribuim la redactarea unor politici cu măsuri etice/ amticoncurențiale/ anticorupție etc.”, nuanțează avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 498 / 1924
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...