ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

LadyLawyer | Evoluţia unui avocat presupune talent, muncă, determinare şi pasiune, spun doamnele avocat de la ZRVP, iar creativitatea și viziunea diferențiază. Rolul unor persoane de la care să poţi învăţa, te îndrumă în direcţia potrivită, îţi conferă încrederea şi gradul de libertate necesare pentru a te dezvolta şi a nu rămâne în umbră, este esenţial

18 Martie 2021   |   Ștefania Enache

Portretele unor avocate de succes și lista proiectelor coordonate

 
 
Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners (ZRVP) se mândrește cu o adevărată galerie de doamne avocat care s-au detașat ca lideri în profesia pe care o practică. De altfel, performanța și excelența nu țin cont de gen, firma de avocatură având una dintre cele mai bine structurate echipe de experți juridici din România. Iar reprezentantele sexului frumos care fac parte din ZRVP s-au remarcat prin munca lor, dezvoltând cariere într-un sector dur, în care reușita se construiește cu mult efort, iar succesul are la bază muncă, talent, tenacitate, seriozitate, inventivitate, probitate, moralitate.Toate acestea sunt atribute eșențiale care îi permit celui care practică avocatura să atingă standarde înalte în profesie.

Politica organizatorică din cadrul ZRPV mizează pe echilibru, de aceea, fie că este vorba despre consultanță, fie că este vorba despre litigii, echipele de proiect sunt întotdeauna mixte, tocmai pentru a beneficia de o distribuție echilibrată de calități fundamentale pentru finalizarea cu succes a unui mandat.


Firma de avocatură se bazează foarte mult pe contribuția reprezentantelor sexului frumos, considerând că femeile sunt mai abile în a gestiona situații de criză pentru că tind să fie mai empatice și intuitive decât bărbații.

În plus, inteligența emoțională este esențială pentru a înțelege oamenii cu care ești în contact, piața în care activezi și business-ul clientului pe care îl reprezinți, astfel că leadership-ul feminin este complementar celui masculin, iar sistemul dual pe care ZRVP îl promovează de câțiva ani în managementul proiectelor se dovedește a fi în continuare câștigător.

Andra Constantinescu : Ca în orice domeniu, evoluţia unui avocat presupune talent, muncă, determinare şi pasiune


Andra Constantinescu, Managing Associate ZRVP, face parte din echipa firmei din anul 2016. „Am ales această firmă, în principal, pentru proiectele în care aveam ocazia să fiu implicată. Mi-am dorit o combinaţie între litigii complexe în faţa instanţelor naţionale şi litigii arbitrale sub auspiciile diverselor instituţii, din domenii variate şi am considerat că ZRVP este locul potrivit. Nu m-am înşelat, am avut ocazia să lucrez în proiecte complexe, cu impact asupra diverselor ramuri economice şi inclusiv să fac parte din echipa care a apărat interesele României în litigii arbitrale iniţiate de investitori. În plus, m-am bucurat să descopăr că am nimerit într-o echipă de profesionişti adevăraţi, care în acelaşi timp sunt oameni degajaţi, uniţi, amuzanţi şi care ştiu să creeze o atmosferă frumoasă la birou”, declară avocatul.

Andra deține un master în drept absolvit la Universitatea din Cambridge şi este dublu licențiată în drept (Facultatea de Drept, Universitatea București, summa cum laude) și în relații internaționale și studii europene (Școala Națională de Științe Politice și Administrative).

Cu experiență în avocatură de peste opt ani, Andra este specializată în litigii și arbitraj, acordând asistență juridică atât în proceduri arbitrale desfășurate sub auspiciile instituțiilor arbitrale interne și internaționale, cât și în dispute aflate pe rolul instanțelor naționale.




Experiența Andrei cuprinde dispute arbitrale decurgând din executarea și încetarea contractelor din diverse domenii precum cel energetic, al resurselor naturale, al construcțiilor (contracte FIDIC) etc., inclusiv dispute între investitori şi statul gazdă.  De asemenea, Andra acordă asistenţă juridică şi reprezentare în litigii civile și între profesioniști, de contencios administrativ, achiziţii publice şi dreptul muncii.

Din punctul său de vedere, conştiinciozitatea, gradul de implicare, pasiunea cu care sunt tratate proiectele şi dorinţa de a evolua reprezintă condiţii fără de care un avocat nu-şi poate atinge potenţialul maxim. „Din experienţa mea, odată îndeplinite însă aceste condiţii, persoanele cu care lucrezi au un rol determinant atât pentru dezvoltarea profesională, cât şi pentru asigurarea unui mediu în care să poţi fi tu însuţi. Rolul unor persoane care să te îndrume în direcţia potrivită, de la care să poţi învăţa, care să îţi confere încrederea şi gradul de libertate necesare pentru a te dezvolta şi a nu rămâne în umbră este esenţial. Spre norocul meu, am avut parte de astfel de mentori şi sunt convinsă că fără ajutorul lor nu aş fi reuşit să ajung la nivelul actual”, precizează Andra.

Tânăra consideră că evoluţia este o combinaţie între a observa/ învăţa singur şi respectiv a fi îndrumat de un mentor.

„Din punctul meu de vedere, cel puţin în litigii, capacitatea de a identifica argumente cât mai convingătoare, creativitatea şi viziunea sunt ingrediente esenţiale în reţeta succesului. În experienţa mea, am întâlnit multe litigii în care strategia, capacitatea de a gândi „outside the box”, de a anticipa şi a nu „face jocul” adversarului, de a reacţiona spontan la argumentele celorlalte părţi au făcut diferenţa”, mai spune avocatul.

De altfel, ca în orice domeniu, evoluţia unui avocat presupune talent, muncă, determinare şi pasiune. „Poate părea ciudat că am inclus şi pasiunea, însă fără pasiune munca devine o corvoadă, fără muncă talentul se iroseşte, iar fără determinare munca nu conduce la aceleaşi rezultate. Ce proporţie din fiecare este necesară depinde de la avocat la avocat, însă cert este că aceste elemente sunt interdependente şi cumulative. Pentru mine, succesul în avocatură înseamnă atingerea rezultatului dorit de client şi mai ales câştigarea încrederii clientului. Un client mulţumit şi care să aibă încredere în avocat reprezintă din punctul meu de vedere scopul final şi unitatea de măsură a succesului în avocatură”, nuanțează Andra.

Cu referire la echilibrul dintre viața profesională și ce personală, tânăra precizează că, în ceea ce o privește, succesul înseamnă împliniri profesionale alături de cele personale.  Crede cu tărie că un succes profesional păleşte dacă nu poţi împărţi bucuria cu cei dragi, iar importanţa satisfacţiilor profesionale scade simţitor dacă vine la pachet cu îndepărtarea de familie. „Cu toate acestea, recunosc că găsirea unui echilibru între viaţa profesională şi cea personală este o mare provocare”, subliniază Andra.




„În ciuda faptului că are o imagine negativă, anul 2020 ne-a oferit şi imboldul spre schimbare. S-au schimbat tradiţii pe care nu speram să le văd modificate curând: organizarea şedinţelor de judecată în sensul împărţirii dosarelor în intervale orare, desfăşurarea întâlnilor cu clienţii şi chiar a şedinţelor de judecată (în special cele din dosare arbitrale) online, posibilitatea de a lucra (parţial) de acasă.  Chiar dacă în 2020 aceste schimbări au fost necesare pentru a ne putea adapta activitatea la condiţiile de pandemie, o parte din ele reprezintă în egală măsură moduri de eficientizare sau flexibilizare a activităţii care merită şi sper să fie păstrate şi după încetarea pandemiei. Mă refer în principal la reducerea timpului petrecut în instanţă în aşteptarea strigării dosarului sau la posibilitatea de a lucra uneori de acasă. Nu sunt adepta şedinţelor de judecată online decât într-o măsură limitată (de exemplu pentru termenele la care cauza urmează să se amâne/au loc discuţii sumare, nu însă şi pentru audierea martorilor, experţilor sau administrarea probei cu interogatoriul), astfel încât sper ca această măsură să nu continue în litigiile arbitrale după încetarea pandemiei. De asemenea, experienţa diferită din 2020 m-a determinat să găsesc alte modalităţi de a delimita timpul personal de cel profesional, dar şi să reflectez asupra beneficiilor de dinainte de pandemie pe care le consideram atât de „normale” încât nu le apreciam. Practic, 2020 mi-a reamintit că o situaţie de cumpănă poate fi transformată într-o oportunitate de a evolua, dar şi că ar trebui să apreciez lucruri pe care înainte le concepeam absolut naturale şi cuvenite (interacţiunea cu colegii, de exemplu).

Andra Constantinescu, Managing Associate ZRVP
 


Marina - Crenguța Florea: Creativitatea și viziunea reprezintă atribuții importante pentru activitatea oricărui avocat


Marina - Crenguța Florea, Managing Associate ZRVP, consideră că echipa este determinantă pentru performanța și evoluția profesională. Mai mult, în avocatura de consultanță fără o echipă bine organizată pe arii de competență nu poți atinge succesul profesional.

Experiența profesională a Crenguței se concentrează pe tranzacții în materie imobiliară, aceasta oferind consultanță juridică generală în cadrul unor proiecte privind dezvoltarea urbană, construcțiile (inclusiv contracte FIDIC), operațiuni de leasing și închiriere.

Crenguta asistă clienți în toate etapele unei tranzacții imobiliare, începând din faza procesului de due diligence și a achiziției, continuând cu etapa dezvoltării proiectului (redactare de antecontracte/ contracte de vânzare / de închiriere, inclusiv aspecte care țin de autorizare) și organizarea exit-ului.

Printre proiectele în care a fost implicată se numără: asistență acordată unui dezvoltator imobiliar în legătură cu achiziția unor locații pentru dezvoltarea unor centre comerciale de tipul hipermarket în mai multe orașe din România; asistență acordată unuia dintre cei mai mari producători europeni de produse din lemn în vederea achiziției unui teren cu destinație industrială și dezvoltării unei capacități de producție; asistență acordată unui mare important producător german de ațe industriale în vederea dezvoltării unui parc industrial și extinderii unei linii de producție; asistență acordată unor dezvoltatori imobiliari în legătură cu achiziția unor locații pentru dezvoltarea unor unități locative și comerciale.

De asemenea, Crenguța acordă consultanță clienților locali și externi cu privire la diverse operațiuni de guvernanță corporativă și aspecte juridice în materie comercială, precum și pe diverse probleme de reglementare și specifice dreptului muncii.

Expertiza ei se concentrează, de asemenea, pe aspecte legate de elaborarea, redactarea și negocierea diverselor tranzacții între profesioniști.

„Principalul factor în alegerea echipei constă în oportunitățile oferite pentru dezvoltarea profesională continuă. Colaborarea pe proiecte diverse cu o complexitate ridicată reprezintă unul dintre mijloacele prin care un avocat de consultanță se dezvoltă profesional. Al doilea factor este determinat de sentimentul apartenenței în echipă. Valorificarea fiecărui membru al echipei crește gradul de conștientizare individual și conduce la rezultate excelente. Colaborarea actuală cu ZRVP îmi oferă noi oportunități profesionale. Astfel, am posibilitatea să coordonez proiecte variate care necesită abordări profesionale diferite și care conduc la extinderea sferei profesionale.”, susține avocatul.

Crenguța este de părere că sunt situații în care modul de lucru primează timpului alocat. În egală măsură, există circumstanțe în care complexitatea unui mandat sau numărul membrilor echipei determină durata de lucru. În plus, munca în echipă și mediul de lucru sunt influențate de relația pe care membrii echipei o au cu superiorii.

„Creativitatea și viziunea reprezintă atribuții importante pentru activitatea oricărui avocat care urmărește să răspundă nevoilor clienților săi. Întrucât realitatea se caracterizează printr-o evoluție rapidă a  tehnologiei și o circulație  rapidă a informațiilor, acestea au devenit indispensabile. Fără viziune și creativitate nu poți răspunde provocărilor mediului de business actual care nu mai corespunde tiparelor anilor precedenți. În prezent succesul în avocatură nu se mai limitează la numărul sau valoarea proiectelor în care ești implicat.Aspecte precum modelul de leadership aplicat în echipa pe care o coordonezi, viziunea transmisă acesteia, respectiv abilitatea de a răspunde nevoilor clienților prin soluții eficiente și adaptate tehnologiilor moderne au devenit la fel de relevante”, mai spune consultantul.

În opinia sa, dacă în primii ani de exercitare a profesiei singura unitate de măsură consta în reușitele profesionale, după apariția familiei succesul este influențat într-un mod semnificativ de echilibrul pe care o persoană reușește să le stabilească între prioritățile profesionale și cele personale. Crenguța susține că mediul personal echilibrat asigură premisele necesare pentru orientarea energiei tale profesionale spre soluții inovatoare care îți asigură satisfacție și invers.




„2020 a demonstrat că profesia de avocat trebuie să utilizeze uneltele tehnologiei moderne. Pentru că întâlnirile echipei au avut loc pe platformele online de comunicare, am fost nevoită să adaptez modalitățile de motivare și de engagement întrucât separarea fizică a condus la schimbări comportamentale ale fiecăruia. În relația cu clienții lucrurile au fost similare. Astfel, am demonstrat clienților că negocierile prin intermediul platformelor online au fost încheiate cu succes. Anul 2020 a fost despre capacitatea de adaptare la schimbare, despre puterea colaborării și importanța de a menține nivelul de implicare în relația cu colegii și clienții, chiar și separați fizic. În plus, schimbarea provocată de pandemie a creat atât provocări, cât și oportunități care au influențat obiectivele de afaceri pe termen scurt și lung ale clienților noștri. Ne-am adaptat și am oferit rapid asistență clienților noștri ca să obțină cele mai bune rezultate în contextul economic și legislativ aparte.”

Marina - Crenguța Florea, Managing Associate ZRVP


Alexandra Nania: Într-o profesie juridică, rutina sau limitarea nu își găsesc locul


Alexandra Nania, Senior Associate ZRVP, a dezvoltat o practică semnificativă în domeniul protecției datelor, oferind asistență specifică companiilor de top locale cu privire la toate aspectele legate de GDPR, inclusiv în ceea ce privește exercitarea drepturilor persoanelor vizate, colectarea, prelucrarea și transferul de date, monitorizarea angajaților, revizuirea politicilor privind protecția datelor în lumina modificărilor legislative și a jurisprudenței UE, precum si monitorizarea amenzilor impuse de alte autorități de supraveghere la nivelul UE.

Avocatul spune că a avut norocul să se înroleze într-o organizație în care proiectele prezintă un caracter de unicitate și complexitate de natură să expună întreaga echipă la un nivel de profesionalism și dedicare extrem de ridicate. „Principalul avantaj este efortul comun și susținut în ceea ce privește furnizarea constantă a serviciilor juridice de calitate, la care se adaugă inovația și flexibilitatea, un mix necesar pentru a crea ecosistemul potrivit pentru o experiență de top pentru clienții noștri.Astfel, individualismul lasă locul capacității de a te integra în mod substanțial în gestionarea unor proiecte comune”, subliniază Alexandra.





„Anul 2020 a fost inedit și provocator din foarte multe puncte de vedere. Cu siguranță, capacitatea de adaptare nou descoperită de unii dintre noi, reacția imediată la noul context, disponibilitatea de ne sprijini și ajuta reciproc, energia pe care cu toții am continuat să o investim în proiectele noastre de lucru rezumă acest an „altfel”. Mai mult, cu toate că distanțarea fizică a fost necesară, contactul cu clienții noștri a fost mult mai dinamic și accentuat. În sistemul nou s-au creat premisele necesare pentru identificarea unor alternative mult mai aplicate în atingerea unui obiectiv legitim pentru clienții noștri.”

 
Alexandra Nania, Senior Associate ZRVP

 


În activitatea sa, Alexandra se focusează și pe aspecte ce țin de sfera domeniului medical, inclusiv din perspectiva respectării drepturilor pacienților și obținerii consimțămintelor necesare pentru prelucrarea datelor sensibile în raport de dispozițiile GDPR. Alexandra este, de asemenea, specializată în drept societar, guvernanță corporativă și dreptul muncii.

Mai mult, ea oferă asistență clienților în vederea atenuării riscurilor identificate în cadrul proceselor de due diligence, precum și referitor la protejarea drepturilor și intereselor legitime ale clienților în relația lor cu diverse autorități publice, instituții și orice persoane fizice sau juridice.

Totodată, asigură consilierea clienților în aspecte privind protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.
„În mod evident, agilitatea poate face diferența, iar performanța nu poate fi realizată decât cu aportul unor coordonatori cu o mentalitate puternică. Rolul unui coordonator este mai mult decât important în ceea ce privește valorificarea abilităților de bază și dezvoltarea unor abilități complementare ale unui avocat debutant”, menționează avocatul.

Alexandra atrage atenția că, într-o profesie juridică rutina sau limitarea nu își găsesc locul, subliniind faptul că profesia de avocat este una dintre cele mai dinamice și provocatoare, în care capacitatea de a anticipa riscurile, de a customiza serviciile juridice funcție de nevoile clienților, respectiv de a te repoziționa extrem de rapid sunt condiții cheie pentru succes.

„Dincolo de dedicare și stăpânire a noțiunilor juridice, un avocat trebuie să fie un foarte bun strateg, să aibă viziune asupra potențialelor implicații ale unei anume situații de fapt. Tendința actuală în avocatură este ca asistența juridică să fie suficient de capsulată încât să surprindă aspectele esențiale și sensibile ale unui proiect. Evoluția și performanța în această profesie sunt determinate de gradul de implicare, complexitatea proiectelor și, nu în ultimul rând, influența și încrederea acordată de către mentorii care îți pot creiona o traiectorie solidă. De cele mai multe ori coeficientul de succes este direct proporțional cu rezultatul obținut pentru client. Există și situații în care trebuie să ne rezumăm la o evaluare intrinsecă a rezultatelor în sensul diligențelor depuse și maximizării oportunităților din circumstanțe mai puțin avantajoase”, explică tânăra.

Alexandra este norocoasă datorită faptului că familia sa este conștientă de faptul că a fi avocat o definește și că este pe deplin dedicată ideii de dreptate ca forță de guvernare pentru societate. Acesta este motivul pentru care a sprijinit-o în mod absolut în atingerea acestui deziderat. „Îmi propun să ajut oamenii, să aduc plus valoare afacerilor clienților care ne încredințează proiecte valoroase și sunt consecventă în îndeplinirea obiectivelor setate. Dar acest lucru necesită timp. Cu toate că nu există un echilibru perfect între profesie și viața personală, sunt recunoscătoare pentru energia pe care mi-o dă bucuria petrecerii timpului cu cei dragi”, precizează avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1057 / 1766
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
SCA Bondoc si Asociații anunță cu mare tristețe trecerea în neființă a colegului și prietenului avocat Horațiu Dumitru
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...