Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
27 Iulie 2022
Ștefania EnacheActivitatea complexă pe care o desfășoară zi de zi o poziționează printre cei mai de succes avocați ai momentului, fapt confirmat și de ghidurile internaționale care invocă periodic succesul muncii derulate de expertul Filip & Company.
Cristina Tudoran, Counsel în cadrul Filip & Company |
Cristina Tudoran, Counsel în cadrul Filip & Company, este convinsă că în avocatură nu există „talente înnăscute”.Din punctul său de vedere, prin practică, seriozitate și perseverență, se pot dezvolta abilități extraordinare pe care poate cei din exterior le vor numi, impropriu, drept „talente”.„În realitate, rezultatele unui avocat de succes se bazează 100% pe muncă”, punctează tânăra.
Cristina activează în echipa Filip & Company de aproape nouă ani. Firma în care se dezvoltă astăzi a fost prima sa opțiune după admiterea în barou datorită prestigiului de care se bucură în rândurile studenților merituoși.„Îmi doream să fac parte dintr-o organizație în care să pot evolua rapid, să fac performanță, și unde promovările să fie bazate exclusiv pe meritocrație. Am găsit aici aceste valori, și, în plus, un grup extraordinar de oameni cu care împărtășesc aceleași principii de viață și alături de care practicarea avocaturii este o adevărată plăcere. În ultimii ani am urmărit să transmit aceleași valori generațiilor mai tinere, astfel încât să punem toți umărul la construirea unei organizații care era oricum centrată pe oameni. Succesele noastre au venit natural, tocmai datorită chimiei extraordinare din cadrul echipei, respectului față de colegi, față de timpul lor și datorită curiozității și deschiderii cu care tratăm fiecare proiect”, povestește avocatul intervievat de BizLawyer.
Cristina activează în echipa Filip & Company de aproape nouă ani. Firma în care se dezvoltă astăzi a fost prima sa opțiune după admiterea în barou datorită prestigiului de care se bucură în rândurile studenților merituoși.„Îmi doream să fac parte dintr-o organizație în care să pot evolua rapid, să fac performanță, și unde promovările să fie bazate exclusiv pe meritocrație. Am găsit aici aceste valori, și, în plus, un grup extraordinar de oameni cu care împărtășesc aceleași principii de viață și alături de care practicarea avocaturii este o adevărată plăcere. În ultimii ani am urmărit să transmit aceleași valori generațiilor mai tinere, astfel încât să punem toți umărul la construirea unei organizații care era oricum centrată pe oameni. Succesele noastre au venit natural, tocmai datorită chimiei extraordinare din cadrul echipei, respectului față de colegi, față de timpul lor și datorită curiozității și deschiderii cu care tratăm fiecare proiect”, povestește avocatul intervievat de BizLawyer.
Este unul dintre avocații din noua generație care a apărut deja în ghiduri sau directoare juridice internaționale și care se bucură de aprecierea clienților. „Îmi vin în minte multiple momente de satisfactie pe plan profesional, dar probabil că emoția cea mai puternică a fost apariția primei distincții de Rising Star acordate pe plan internațional, în martie 2020”, subliniază Cristina.
Tânăra recunoaște faptul că distincțiile acordate de publicațiile internaționale sunt măgulitoare, dar atrage atenția că ele au venit în mod firesc, ca o recunoaștere a devotamentului și eforturilor depuse constant, încă din primii ani de activitate.
„Cultura muncii este cu certitudine la baza piramidei valorilor mele profesionale. De la debutul în avocatura m-am ghidat după regula celor 10.000 ore, urmărind în mod activ să condensez cât mai multă practică într-un interval de timp cât mai scurt, pentru a obține rapid o expunere mai mare la proiecte, interacțiuni cu mai mulți clienți și o stăpânire confortabilă a cunoștințelor din domeniile mele de activitate. Cred însă că ingredientul care face diferența în cariera unui tânăr avocat este devotamentul cu care tratează mandatele primite, devotament care decurge din empatia și inteligența sa emoțională: să ai simțul urgenței, al importanței și al capacității de a cântări magnitudinea unei probleme îi va arata clientului că îți pasă și te va așeza în mindsetul potrivit pentru a găsi cele mai bune soluții juridice și comerciale”, argumentează avocatul.
S-a bucurat de încrederea mentorilor săi
Cristina Tudoran a avut șansa de a intra în contact cu profesioniști de excepție de la care a învățat foarte multe lucruri.
Un „driver” important pentru evoluția sa profesională și, implicit, pentru rezultatele obținute, a fost încrederea acordată de mentorii săi, care i-au încredințat unele dintre cele mai complexe mandate, de la asistarea unor giganți în telecomunicații în integrarea a mii de angajați ulterior procesului regional de achiziție, până la reprezentarea în instanța a unor autorități publice importante împotriva foștilor lor conducători.
„Mentorii mei sunt acum Counsels sau Parteneri în firmă, iar alții au urmat între timp alt drum profesional. Atitudinea a fost dintotdeauna de tip ”win-win”, mi-au oferit fără limite instruirea de care aveam nevoie pentru a evolua rapid profesional. Le sunt recunoscătoare pentru răbdarea lor, pentru deschiderea față de ideile mele și încrederea pe care mi-au acordat-o de-a lungul anilor. Nu cred că puteam nimeri într-o echipă mai compatibilă cu personalitatea mea decât echipa în care am evoluat până acum”, nuanțează Cristina.
De altfel, ea este de părere că, în evoluția unui profesionist, echipa în care este integrat are un rol semnificativ. „Doar un mediu de lucru sănătos poate susține performanța într-o organizație. În plus, ar fi contraproductiv să avem așteptarea ca meseria să fie furată, așa încât firma noastră a pus bazele mai multor proceduri de formare și instruire profesională, prin care erudiția colegilor cu mai multă experiență este transmisă sistematic celor mai tineri, încă din programele de vară dedicate studenților din anul III de la Facultatea de Drept. De altfel, această abordare este aliniată la valorile firmei noastre, la care ne raportăm în tot ceea ce facem”, mai spune avocatul, în interviul acordat publicației noastre.
Regulile de promovare în ierarhia Filip & Company sunt transparente și cunoscute de toți membrii organizației. Atâta vreme cât fiecare avocat este dedicat muncii lui, îi respectă pe ceilalți colegi și tratează proiectele cu seriozitate, rezultatele și promovările apar în mod natural în cadrul firmei. Cristina Tudoran subliniază că sistemul acesta de recompensare a performanței este unul dintre cele mai importante puncte forte ale apartenenței la echipa Filip & Company.
„Filip & Company este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Cei tineri au acces la educație continuă prin intermediul trainingurilor, know-how-ului și resurselor juridice asigurate constant, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta aici rapid și armonios atuurile profesionale, mai ales din amploarea proiectelor pe care le gestionăm. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane”, menționează Cristina.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Își împarte munca între consultanță și litigii
Activitatea de zi cu zi a Cristinei este împărțită între zona de consultanță și cea de litigii.
Pe parcursul traseului său profesional, avocatul a avut momente în care a lucrat exclusiv în litigii, dar atunci a simțit că îi lipsesc provocările aferente laturii de consultanță, respectiv nevoia constantă de a acoperi toate riscurile imaginabile față de o anumită problemă juridică, de a privi probleme vechi din unghiuri noi, de a fi creativ în soluții și deschis față de specificul business-ului fiecărui client. „În schimb, în partea litigioasă mandatele apar atunci când riscurile s-au materializat deja într-o anumită formă. Nu aș putea renunța însă nici la partea de litigii, întrucât minutele acelea petrecute în fața judecătorului sunt unice în activitatea profesională, implicând agilitate, prezență de spirit, strategic thinking on the spot, dar și, nu de puține ori, calm și stăpânire de sine în gestionarea relației cu adversarul”, precizează Cristina.
Și după promovarea în poziția de Counsel al firmei Filip & Company, avocatul se implică în continuare cu drag în partea de execuție a proiectelor, nu numai în setarea strategiei sau structurării asistenței necesare din partea casei de avocatură. De asemenea, gestionează relațiile de business și, împreună cu echipa, urmărește să asigure calitatea și consecvența performanței în cadrul proiectelor pe care le lucrează pentru clienți. Mai mult, din rolul de Counsel și-a propus să pună și mai mare accent pe creșterea talentelor în cadrul echipei și a dezvoltării autonomiei colegilor mai tineri.
În ceea ce privește tipul proiectelor în care s-a implicat în ultima perioadă, Cristina amintește că la începutul pandemiei, în martie 2020, clienții firmei s-au confruntat cu un val de provocări tipice instituirii stării de urgență, implementării telemuncii și dificultăților financiare aduse de restricțiile instituite de autorități. „Dintre cele mai interesante mandate primite ulterior reluării activității au fost asistarea imediată a unor companii de top din domeniul medical în procesul de integrare a structurilor organizaționale imediat ulterior achiziției efectuate la nivel de grup, astfel încât să fie respectate rigorile TUPE privind protecția drepturilor angajaților; reprezentarea unei companii internaționale de consultanță de business în disputa deschisă de un fost partener ce urmărea o reinterpretare a tranzacției încheiate între părți, prin care fuseseră stinse pretențiile acestuia pentru recalificarea raporturilor sau a daunelor pretinse; sau un arbitraj internațional în care am asistat un client important în disputa inițiată de cumpărătorul filialei sale din alt stat, ca urmare a apariției unor decizii fiscale emise de fiscul local, ulterior încheierii tranzacției”, completează avocatul.
Cristina Tudoran este unul dintre cei patru counsels din echipa de avocați Filip & Company, care include 70 de membri. Ea este specializată în soluționarea disputelor și dreptul muncii.
Din perspectiva dreptului muncii, experiența Cristinei include asistarea clienților în restructurări complexe, efectele TUPE în tranzacții și integrările ulterioare, litigii cu sindicatele și negocieri sensibile cu managementul de top.
Din perspectiva soluționarii disputelor, activitatea Cristinei se desfășoară cu precădere în litigii care privesc soluționarea conflictelor de muncă, contencios administrativ și fiscal, protecția consumatorilor și dreptul construcțiilor. De asemenea, Cristina are o experiență relevantă în asistarea și reprezentarea clienților în arbitraje internaționale.
Activitatea complexă pe care o desfășoară zi de zi o poziționează printre cei mai de succes avocați ai momentului, fapt confirmat și de presa internațională care invocă periodic succesul muncii derulate de expertul Filip & Company.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 791 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...