ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ABN Systems: Piața echipamentelor pentru call centers din România poate crește cu 15% în 2023

22 Martie 2023   |   BizLawyer

Anul trecut, industria de Business Process Outsourcing (BPO) din România a cunoscut o extindere cu circa 20% a numărului de angajați, respectiv o creștere de cel puțin 10% la nivelul cifrei de afaceri, estimează ABN Systems International. Pentru 2023, majoritatea companiilor din domeniu și-au bugetat creșteri ale cifrei de afaceri între 12% și 20%, ceea ce creează premisele creșterii cererii de echipamente audio de profil, pe fondul unei sume medii de 200 de euro cheltuiți per angajat în fiecare an.

 
 
Piața echipamentelor pentru call centers din România poate crește cu 15% în 2023, în condițiile în care majoritatea companiilor de profil și-au bugetat creșteri între 12 și 20% ale cifrelor de afaceri, în acest an, iar numărul angajaților din domeniu ar urma să își continue creșterea, estimează ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de distribuție telecom, companie deținătoare a Tellur, singurul brand 100% românesc de accesorii IT&C și produse Smart Home.

Potrivit reprezentanților ABN Systems, anul trecut, industria de Business Process Outsourcing (BPO) din România a înregistrat o creștere de cel puțin 10% la nivelul cifrei de afaceri, respectiv o extindere de circa 20% a numărului de angajați. Anul acesta, deși investițiile în automatizare ar mai putea diminua ritmul de creștere a angajărilor, se va menține și nevoia de noi angajați.


Din datele CustomerServ, companie americană de consultanță în domeniul BPO, numărul de angajați din call centers din România ar urma să ajungă la 220.000 în 2023. Faptul că, în ultimii ani, o bună parte din totalul angajaților a ajuns să lucreze în sistem „hibrid” (2-3 zile în fiecare săptămână de la birou) sau „fully remote” (100% din timpul de lucru în afara biroului) nu a redus nevoia de echipamente profesionale.
Din datele de piață ale ABN Systems, companiile cu servicii de call center alocă până la 450 de euro pe an pentru echipamentele necesare per angajat (pentru computer și/sau monitor, căști, acces la internet), dar cheltuiala medie efectivă se situează în jur de 200 de euro anual.

Din această sumă, circa 60 de euro + TVA reprezintă costul unei perechi de căști profesionale, care să asigure calitatea conversațiilor cu clienții, respectiv confortul angajaților care le folosesc 6-8 sau mai multe ore, în fiecare zi. Dat fiind ritmul intens de utilizare al acestor căști, se recomandă înlocuirea lor cel puțin o dată pe an.

„Asemenea altor domenii de activitate, nici industria partenerilor noștri din call centers nu a fost ferită de schimbări în ultimii trei ani, iar cea mai însemnată dintre acestea este generalizarea lucrului hibrid sau de la distanță. Trendul ascendent al industriei se menține, atât în privința cifrei de afaceri și al noilor clienți atrași, cât și în privința creșterii numărului de angajați. Acestea înseamnă că inclusiv nevoia de echipamente, precum căștile audio profesionale, poate crește cu cel puțin 15% în 2023. Lucrul la distanță nu a diminuat, ci a sporit nevoia unor echipamente audio de calitate, care îmbunătăţesc experienţa comunicării în cadrul convorbirilor telefonice și al întâlnirilor online, fără să afecteze auzul, chiar dacă sunt folosite intensiv. De anul trecut, ABN Systems nu este doar distribuitor pentru astfel de căști, ci și producător, prin gama Tellur Voice”, a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.

Pentru a răspunde nevoilor industriei de call centers, ABN Systems International a lansat, în 2022, căștile cu fir Tellur Voice. Ele asigură un sunet impecabil, iar utilizatorii pot beneficia de conversaţii clare, datorită microfonului care anulează zgomotele de fundal.

Căștile pot fi conectate la orice dispozitiv cu port USB standard sau Type C și dispun de o telecomandă încorporată ce permite controlul volumului, iniţierea şi finalizarea apelurilor, precum şi setarea în modul mut. Căştile permit o rotaţie de 11 grade, iar microfonul este ajustabil până la 315 grade. Confecţionate din piele sintetică şi având o greutate foarte scăzută, ele oferă un spor de confort la utilizare, fiind oferite la un preț competitiv.

„În condițiile în care o parte considerabilă a angajaților din call centers preferă telemunca, căștile profesionale reprezintă un echipament esențial pentru desfășurarea activității, deoarece elimină zgomotul de fundal și păstrează constantă calitatea sunetului. Astfel, clientul nu percepe vreo diferență între discuția cu un angajat aflat într-un birou sau oricare alt loc”, a precizat George Barbu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6935 / 20122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat Green Factory la finalizarea achiziției Eisberg de la compania elvețiană Bell Food Group | Nadia Badea (Partener): Tranzacțiile transfrontaliere reprezintă o tendință în creștere în peisajul actual de fuziuni și achiziții
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...