AFEER:Costurile pentru susţinerea întârzierii decontărilor către furnizorii de energie sunt estimate la circa 60 milioane lei
04 Decembrie 2023
Agerpres"Am făcut o estimare a costurilor financiare, dobânzi la bancă, pentru susţinerea întârzierii la decontare: undeva cam la 60 milioane lei. Asta înseamnă undeva la 17 lei/MWh, plus/minus. Pentru că sunt furnizori care au negociat cu banca mai bine, alţii au negociat mai prost", au declarat, luni, reprezentanţii AFEER.
Costurile financiare ale furnizorilor de energie ca urmare a întârzierii deconturilor de către stat se ridică, conform estimărilor, la circa 60 milioane lei, respectiv 17 lei/MWh, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România.
"Am făcut o estimare a costurilor financiare, dobânzi la bancă, pentru susţinerea întârzierii la decontare: undeva cam la 60 milioane lei. Asta înseamnă undeva la 17 lei/MWh, plus/minus. Pentru că sunt furnizori care au negociat cu banca mai bine, alţii au negociat mai prost", au declarat, luni, reprezentanţii AFEER.
Aceştia au semnalat că, în negocierea cu banca, se lovesc de două mari probleme, una dintre ele fiind existenţa plafonului de decontare, care iniţial era de 1.300 lei şi ulterior s-a făcut 900 de lei.
"Ideea de a exista un plafon de decontare ne pune într-o poziţie defavorizată în negocierile cu banca. Atunci când face banca un credit assessment pentru companie există un mare semn de întrebare că va fi decontată suma şi atunci suntem într-o poziţie mai defavorizată, ceea ce înseamnă costuri financiare mai mari", au explicat reprezentanţii furnizorilor.
Cea de-a doua problemă, au adăugat ei, este OUG 90/2023 care a introdus termenul de limită a sumelor disponibile de decontare, "care, pe lângă faptul că ne stresează că s-ar putea să se facă nu după 9 luni, ci după ani, ne strică şi mai rău apele cu banca, pentru că acel termen dă o parte de risc".
"Avem o poziţie şi mai dezavantajată faţă de bănci şi cresc şi costurile de împrumut şi scade şi volumul pe care putem să îl accesăm", au punctat membrii Asociaţiei.
Potrivit acestora, conform calculelor, "făcute grosso modo", privind încasările la Fondul de tranziţie energetică, acestea au scăzut simţitor faţă de anul trecut, cele din taxarea producătorilor urmând să ajungă de la circa un miliard pe lună la 500-600 de milioane lei, iar cele din taxarea traderilor de la 400 milioane pe lună la aproape zero.
În ceea ce priveşte noul produs anunţat de ministrul Energiei, cel de factoring, reprezentanţii AFEER au semnalat că problema la acesta nu ar fi atât costul, cât riscul, pe care şi-l asumă exclusiv furnizorii în acea relaţie tripartită, în sensul în care, după terminarea perioadei de graţie statul nu vrea să-şi asume responsabilitatea neplăţii in termenul respectiv a sumelor decontate de bancă înainte.
"Riscul rămâne tot la furnizor, pentru că nu se ştie banca împotriva cui se va întoarce după perioada de graţie. Singurul avantaj al furnizorului ar fi că îşi poate asigura un cash flow în timp util, dar cu riscul ca să se rostogolească acest acces la bani peste 150 de zile, ulterior el fiind tot cel păgubit în relaţia cu banca. Ori, sunt aceste costuri financiare, plus riscul suplimentar de neîncasare a banilor este de mare. Banca profită de acest lucru şi în procesul de negociere sunt foarte puţine instrumente de a veni cu contraargumente faţă de poziţia băncii. E ok din perspectiva accesului la bani în timp util pentru a putea continua activitatea, dar garanţia de a-şi recupera banii din decontări este minimă", au explicat furnizorii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2599 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...