ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Albert Fruth (ANAF): Sistemul e-Factura a ajuns la un vârf de 1,050 milioane de facturi

31 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

În intervalul 1 ianuarie 2024 - 30 ianuarie 2024 au fost trimise 19,34 milioane de facturi, din care în relaţia B2G aproape 1,4 milioane.

 
 
Sistemul e-Factura a ajuns la un vârf de 1,050 milioane de facturi şi este aşteptat să urce până la 5 milioane de facturi, dar capacitatea lui este mult mai mare, a declarat, miercuri, Albert Fruth, şef birou, Elaborare Strategii şi Informatizare, Unitatea de Management al Informaţiei, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

"Ca şi volumetrie nu era relevant neapărat din perspectiva numărului de contribuabili care au adoptat sistemul, dar ne-a făcut pe noi să mergem pe zona de volumetrie să arătăm volumul zilnic al ingestiei de facturi. El se află acum undeva la 1,050 milioane de facturi ca top în luna ianuarie. Contoarele au fost resetate şi le-au postat colegii tehnici, le-au postat în zona publică tocmai în ideea de a vedea trendul şi a fi transparenţi cu trendul de adopţie, de a arăta că existăm, că funcţionăm. Nu neapărat să fie un bau-bau, uite vecinul meu a trimis şi eu nu am trimis factură. Ştim că ne aflăm în această perioadă de graţie, cel puţin astăzi când vorbim există până la 31 martie flexibilitate în vedere adoptării sistemului. Deci dacă nu suntem pregătiţi astăzi nu este nicio panică, nu este nicio problemă. Se pot încărca ulterior în momentul în care ne simţim pregătiţi. Putem să o facem din urmă fără nicio problemă", a spus Albert Fruth, la ediţia a II-a a conferinţei "Transformarea digitală fiscală a României - e-Factura - Bilanţ: prima lună de implementare B2B", organizată de Revista Comunicaţii Mobile şi TelecomTV.


Potrivit datelor de pe site-ul ANAF, marţi au fost trimise 1,104 milioane de facturi. La data 31 ianuarie 2024, ora 15:30, prin sistemul naţional RO e-Factura au fost transmise 46.459 facturi în ultimele 30 de minute, din care în relaţia Business to government: 2.461. În intervalul 1 ianuarie 2024 - 30 ianuarie 2024 au fost trimise 19,34 milioane de facturi, din care în relaţia B2G aproape 1,4 milioane.

Albert Fruth a explicat, în cadrul conferinţei, că vârful la care se aşteaptă este de 5 milioane de facturi, dar limita superioară la care se poate ajunge este mult mai mare.

"Dacă am traversat anul 2023 cu un vârf de 350.000 de facturi într-o singură zi primite şi procesate, anul 2024 se regăseşte în perspectiva solicitării operaţionale a 5 milioane. Suntem la 1.050.000....Este estimarea operaţională care s-a solicitat de către noi. Suntem mult mai jos decât solicitarea noastră către colegii tehici. Ne aşteptăm să facem faţă având în vedere că testele s-au făcut pentru 5 milioane de facturi, nu pentru 1.050.000 cum suntem astăzi. Ne gândim că ar trebui să facem faţă...Operaţional estimat este la 5 milioane, duce cu mult mai mult decât atât pe testele făcute. Dar noi din zona de business, pe analiza declaraţiilor 394, pe numărul facturilor, am ajuns la o concluzie că în zona de impact B2B nu vor exista depăşiri de 5 milioane. Dacă ne-am înşelat estimarea nu este nicio problemă, colegii noştri de la tehnic au avut disponibilitatea şi ne-au acoperit, ca să zic aşa, poate erorile din analiză implementând un sistem care duce mult mai mult decât 5 milioane. Aş putea să vă spun exact care este cifra, dar nu o fac pentru că nu am voie să o fac", a mai spus Albert Fruth.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2088 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...