ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANALIZĂ: Ce job ar putea avea ChatGPT în companiile din România

17 Martie 2023   |   BizLawyer

ChatGPT poate fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter, având capacitatea să înlocuiască poziții de juniori

Sursa: Pixabay

 
 
Tehnologia ChatGPT, care generează răspunsuri și texte cu ajutorul inteligenței artificiale, ar putea îndeplini diverse sarcini și roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în companiile din România. Concret, ChatGPT ar putea fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter junior, având un rol de suport pentru angajații români. Totodată, ChatGPT îi degrevează pe angajați de anumite sarcini și le oferă noi oportunități profesionale. Astfel, aceștia pot să obțină funcții mai importante și să evolueze profesional și personal, potrivit unei analize realizate de mai multe companii de IT, marketing digital și HR din România.

ChatGPT poate scăpa românii de munca plictisitoare


Companiile din România consideră că GhatGPT sau o tehnologie similară nu ar putea înlocui angajații, ci mai degrabă ar putea să preia o parte din activitățile zilnice, în special cele de rutină.

“În momentul acesta, ChatGPT ar putea avea cu succes un post de arhivist, pentru generarea diverselor informații legate de evenimente, și un post de copywriter junior”, crede Andrei Georgescu, co-fondator White Image, cea mai mare companie de email marketing din România. Antreprenorul punctează că aplicația nu va putea înlocui munca unui profesionist, ținând cont că în prezent livrează foarte multe răspunsuri eronate, însă diverse poziții de juniori ar putea fi afectate.

În același timp, în opinia antreprenoarei Roxana Epure, Managing Partener NextUp Solutions, tehnologii avansate, cum este și ChatGPT, reprezintă o manifestare a nevoilor de automatizare a mediului de business.

“ChatGPT poate prelua orice task repetitiv, cum ar fi informări necesare clienților sau sarcini de evaluare cum sunt sondajele de măsurare a satisfacției clienților. Astfel, îi pot susține pe angajații mei să scape de munca plictisitoare și să aibă timp și energie să fie creativi. Pentru roboți nu este importantă poziția ierarhică, așă că nu m-aș responsabiliza să îl promovez, ci să îl încarc cu cât mai multe sarcini de comunicare interdepartamentală sau cu clienții”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions, una dintre cele mai mari companii românești de soluții software.

Și Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital, punctează că, dacă ChatGPT ar fi un angajat, ar primi un post pentru suport pentru ajutarea angajaților, pentru a putea învăța și optimiza fluxurile din fiecare departament.

De asemenea, Elena Georgescu, fondator al companiei de headhunting True People, consideră că joburile de analiză a datelor, programare, cercetare sau administrare de date pot fi îndeplinite parțial de tehnologii ca ChatGPT. În schimb, joburile care necesită creativitate, interacțiune umană și inteligență emoțională ridicată nu vor fi ușor de replicat de astfel de tehnologii.

Ar putea ChatGPT înlocui managerii în companii?

Potrivit reprezentanților companiei METAMINDS, deși ChatGPT poate îndeplini diverse sarcini și roluri într-o organizație, nu are aceleași abilități și calități pe care le au oamenii și care sunt necesare pentru pozițiile de conducere. “Prin urmare, ChatGPT ar fi mai potrivit ca instrument sau asistent decât ca angajat sau manager într-o organizație. ChatGPT poate ajuta în cercetare, analiză, raportare, comunicare și rezolvare de probleme, dar nu poate înlocui judecata umană, creativitatea, empatia, etica și viziunea”, explică Marius Marinescu, CTO METAMINDS. Specialistul în securitate cibernetică subliniază că ChatGPT poate fi folosit și pentru activității distructive, de către infractorii cibernetici, pentru a genera e-mailuri de phishing sau cod malițios pentru atacuri malware pe scară largă, atacuri ce pot ocoli metodele tradiționale de detectare.

Și reprezentanții companiei de IT Thoughtworks România subliniază că aplicația GhatGPT nu ar putea îndeplini responsabilități importante într-o companie și nici nu ar putea înlocui angajații. Potrivit Inei Iovițoiu, Lead Data Scientist la Thoughtworks România, tehnologia ChatGPT nu are capabilități de a lua decizii logice care implică critica fiindcă momentan nu excelează la acest capitol, motiv pentru care nu ar putea ajunge foarte sus în ierarhie. Astfel, în opinia specialistului, un rol potrivit ar putea fi acela de asistent inteligent pentru departamentul de Customer Support, unde poate îndruma clienții în diferite procese operaționale sau furniza informații de bază.

ChatGPT, soluție de bază în industria de marketing?!

Având în vedere că principala abilitate a ChatGPT este crearea de text, acesta ar putea avea un rol important în activitățile de marketing, aducând schimbări mari în industria creativă.

Potrivit specialiștilor de la White Image, cea mai mare agenție de email marketing din România, ChatGPT poate fi folosit parțial în activități de creație și de SEO în agenții de publicitate, de marketing digital sau în departamentele de marketing ale companiilor. “Nu cred că ChatGPT ar putea fi o tehnologie de bază în marketing, în condițiile în care toate informațiile pe care le furnizează trebuie verificate și nu poate analiza situații complexe. Oricât se speculează pe această temă suntem departe de acest punct”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Totodată, Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, subliniază că o aplicație ca ChatGPT nu va putea înlocui un om sau un departament în industria de marketing digital, însă posibilitățile sunt nelimitate.  În opinia specialistului în marketing digital, ChatGPT poate crea anunțuri, genera idei de conținut și texte pentru site-uri și bloguri, căuta cuvinte-cheie, genera titluri și descrieri pentru zona de SEO și, implicit, poate genera conținut pentru paginile de produse și paginile de categorii dintr-un magazin online. “Cel mai greu lucru pentru acest tool este partea de SEO pentru un site sau magazin online. Nu vedem să fie posibil acest lucru cel puțin în viitorul apropiat, însă ne poate ajuta foarte mult. Momentan din testele făcute de noi, cel puțin pe România și în limba română, rezultatele nu sunt grozave, însă știm că vor fi mult îmbunătățite în perioade scurte”, conchide Daniel Ene.

În cele din urmă, din perspectiva de recrutare de angajați, Elena Georgescu, fondatoarea True People, punctează că inteligența artificială poate înlocui toate rolurile care se bazează pe informații și analiza datelor, însă nu și pe cele care se bazează pe componenta umană, emoțională, pe empatie și pe relația între oameni. Joburi cu componenta tip chatbot pentru customer support, roluri de analist, raportări de date, elemente de comunicare și programare de bază pot fi făcute de tehnologie, însă este puțin probabil ca AI să preia roluri de strategie și de leadership și de comunicare de criză sau chiar comercială.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4944 / 18069
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...