ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANALIZĂ: Ce job ar putea avea ChatGPT în companiile din România

17 Martie 2023   |   BizLawyer

ChatGPT poate fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter, având capacitatea să înlocuiască poziții de juniori

Sursa: Pixabay

 
 
Tehnologia ChatGPT, care generează răspunsuri și texte cu ajutorul inteligenței artificiale, ar putea îndeplini diverse sarcini și roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în companiile din România. Concret, ChatGPT ar putea fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter junior, având un rol de suport pentru angajații români. Totodată, ChatGPT îi degrevează pe angajați de anumite sarcini și le oferă noi oportunități profesionale. Astfel, aceștia pot să obțină funcții mai importante și să evolueze profesional și personal, potrivit unei analize realizate de mai multe companii de IT, marketing digital și HR din România.

ChatGPT poate scăpa românii de munca plictisitoare


Companiile din România consideră că GhatGPT sau o tehnologie similară nu ar putea înlocui angajații, ci mai degrabă ar putea să preia o parte din activitățile zilnice, în special cele de rutină.

“În momentul acesta, ChatGPT ar putea avea cu succes un post de arhivist, pentru generarea diverselor informații legate de evenimente, și un post de copywriter junior”, crede Andrei Georgescu, co-fondator White Image, cea mai mare companie de email marketing din România. Antreprenorul punctează că aplicația nu va putea înlocui munca unui profesionist, ținând cont că în prezent livrează foarte multe răspunsuri eronate, însă diverse poziții de juniori ar putea fi afectate.

În același timp, în opinia antreprenoarei Roxana Epure, Managing Partener NextUp Solutions, tehnologii avansate, cum este și ChatGPT, reprezintă o manifestare a nevoilor de automatizare a mediului de business.

“ChatGPT poate prelua orice task repetitiv, cum ar fi informări necesare clienților sau sarcini de evaluare cum sunt sondajele de măsurare a satisfacției clienților. Astfel, îi pot susține pe angajații mei să scape de munca plictisitoare și să aibă timp și energie să fie creativi. Pentru roboți nu este importantă poziția ierarhică, așă că nu m-aș responsabiliza să îl promovez, ci să îl încarc cu cât mai multe sarcini de comunicare interdepartamentală sau cu clienții”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions, una dintre cele mai mari companii românești de soluții software.

Și Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital, punctează că, dacă ChatGPT ar fi un angajat, ar primi un post pentru suport pentru ajutarea angajaților, pentru a putea învăța și optimiza fluxurile din fiecare departament.

De asemenea, Elena Georgescu, fondator al companiei de headhunting True People, consideră că joburile de analiză a datelor, programare, cercetare sau administrare de date pot fi îndeplinite parțial de tehnologii ca ChatGPT. În schimb, joburile care necesită creativitate, interacțiune umană și inteligență emoțională ridicată nu vor fi ușor de replicat de astfel de tehnologii.

Ar putea ChatGPT înlocui managerii în companii?

Potrivit reprezentanților companiei METAMINDS, deși ChatGPT poate îndeplini diverse sarcini și roluri într-o organizație, nu are aceleași abilități și calități pe care le au oamenii și care sunt necesare pentru pozițiile de conducere. “Prin urmare, ChatGPT ar fi mai potrivit ca instrument sau asistent decât ca angajat sau manager într-o organizație. ChatGPT poate ajuta în cercetare, analiză, raportare, comunicare și rezolvare de probleme, dar nu poate înlocui judecata umană, creativitatea, empatia, etica și viziunea”, explică Marius Marinescu, CTO METAMINDS. Specialistul în securitate cibernetică subliniază că ChatGPT poate fi folosit și pentru activității distructive, de către infractorii cibernetici, pentru a genera e-mailuri de phishing sau cod malițios pentru atacuri malware pe scară largă, atacuri ce pot ocoli metodele tradiționale de detectare.

Și reprezentanții companiei de IT Thoughtworks România subliniază că aplicația GhatGPT nu ar putea îndeplini responsabilități importante într-o companie și nici nu ar putea înlocui angajații. Potrivit Inei Iovițoiu, Lead Data Scientist la Thoughtworks România, tehnologia ChatGPT nu are capabilități de a lua decizii logice care implică critica fiindcă momentan nu excelează la acest capitol, motiv pentru care nu ar putea ajunge foarte sus în ierarhie. Astfel, în opinia specialistului, un rol potrivit ar putea fi acela de asistent inteligent pentru departamentul de Customer Support, unde poate îndruma clienții în diferite procese operaționale sau furniza informații de bază.

ChatGPT, soluție de bază în industria de marketing?!

Având în vedere că principala abilitate a ChatGPT este crearea de text, acesta ar putea avea un rol important în activitățile de marketing, aducând schimbări mari în industria creativă.

Potrivit specialiștilor de la White Image, cea mai mare agenție de email marketing din România, ChatGPT poate fi folosit parțial în activități de creație și de SEO în agenții de publicitate, de marketing digital sau în departamentele de marketing ale companiilor. “Nu cred că ChatGPT ar putea fi o tehnologie de bază în marketing, în condițiile în care toate informațiile pe care le furnizează trebuie verificate și nu poate analiza situații complexe. Oricât se speculează pe această temă suntem departe de acest punct”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Totodată, Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, subliniază că o aplicație ca ChatGPT nu va putea înlocui un om sau un departament în industria de marketing digital, însă posibilitățile sunt nelimitate.  În opinia specialistului în marketing digital, ChatGPT poate crea anunțuri, genera idei de conținut și texte pentru site-uri și bloguri, căuta cuvinte-cheie, genera titluri și descrieri pentru zona de SEO și, implicit, poate genera conținut pentru paginile de produse și paginile de categorii dintr-un magazin online. “Cel mai greu lucru pentru acest tool este partea de SEO pentru un site sau magazin online. Nu vedem să fie posibil acest lucru cel puțin în viitorul apropiat, însă ne poate ajuta foarte mult. Momentan din testele făcute de noi, cel puțin pe România și în limba română, rezultatele nu sunt grozave, însă știm că vor fi mult îmbunătățite în perioade scurte”, conchide Daniel Ene.

În cele din urmă, din perspectiva de recrutare de angajați, Elena Georgescu, fondatoarea True People, punctează că inteligența artificială poate înlocui toate rolurile care se bazează pe informații și analiza datelor, însă nu și pe cele care se bazează pe componenta umană, emoțională, pe empatie și pe relația între oameni. Joburi cu componenta tip chatbot pentru customer support, roluri de analist, raportări de date, elemente de comunicare și programare de bază pot fi făcute de tehnologie, însă este puțin probabil ca AI să preia roluri de strategie și de leadership și de comunicare de criză sau chiar comercială.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 106 / 13234
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    PwC și D&B David și Baias au asistat compania Public Power Corporation (PPC) din Grecia în tranzacția de preluare a activelor din România ale grupului Enel
    LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Stratulat Albulescu & Asociații, firmă în care dedicarea, creativitatea, perseverența, mediul de lucru și expunerea la proiecte de anvergură clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre valori, decizii înțelepte și calități care pavează drumul spre succes
    LadyLawyer | Lavinia Nucu, Head of Legal pentru România în cadrul CPI Property Group, avocat cu o carte de vizită impresionantă, trail-blazer pe piața din România în multe tranzacții high-profile din industria de real estate: Orice problemă, indiferent de anvergură, surmontată prin alinierea sinergiilor echipei, este un motiv de satisfacție profesională și întărește sentimentul de apartenență la o organizație de succes
    Filip & Company a asistat grupul Digi la încheierea unui contract cu abrdn pentru finanțarea dezvoltării unei rețele de comunicații în sudul Spaniei. Ce avocați au lucrat în proiect
    Proprietarii Balvanyos Resort au cumpărat hotelul K+K Elisabeta din centrul Capitalei. Avocații Wolf Theiss au asistat vânzătorul
    LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează avocat (Finance & Banking)
    Despre protecția avertizorilor în interes public, garanții și sprijin împotriva represaliilor, dar și despre obligațiile mediului public și privat, pentru efectuarea corectă și rapidă a raportărilor, într-o discuție cu avocații firmei Popescu & Asociații | Circumstanțele în care poate fi clasată o raportare în procedura internă lasă suficient loc de interpretare subiectivă, poate chiar discreționară. Puncte forte și vulnerabilități ale legii
    LegiTeam | Voicu & Filipescu is looking for junior lawyers
    Corporate & Commercial - Powered by CMS | Impactul factorilor ESG asupra proiectelor de fuziuni și achiziții (M&A)
    SIMION & BACIU, reconfirmată ca o firmă-reper în domeniul Proprietății Intelectuale și TMT în ediția 2023 a Chambers and Partners Europe
    Legea avertizorilor, jalon în PNRR și un punct central de atenție în perioada următoare, radiografiată de avocații NNDKP | George Trandafir (Managing Associate): Noua lege a avertizorilor se înscrie, din păcate, sub aspectul tehnicii legislative și al suficienței reglementării, într-un trend regresiv al actelor normative. Textul este redactat într-o manieră care face dificilă stabilirea domeniului său de aplicare
    Popescu & Asociații intenționează să crească și să consolideze echipa din practica Dreptului Concurenței, care acoperă un volum de 30-35% din activitatea firmei | De vorbă cu partenerele Loredana Popescu și Dana Bivol despre modul în care se lucrează și proiectele de referință din această arie. Activitate preponderent preventivă, prin semnalarea potențialelor probleme de risc și găsirea celor mai bune soluții pentru evitarea sancțiunilor. Avocații cu o vastă experiență formează adevărate echipe cu reprezentanții fiecărui client
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...