ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Analiză Reuters | Magazinele fizice sunt din nou la modă în Europa

28 Octombrie 2024   |   Agerpres

Suprafaţa totală de vânzare a magazinelor, măsurată în metri pătraţi, a crescut cu aproape 1% şi prognozele arată că ar urma să se majoreze cu 2,7% în 2028, comparativ cu 2022.

 
 
Avansul cumpărăturilor online a dus la închiderea multor magazine fizice, punând sub semnul întrebării viitorul mall-urilor şi arterelor comerciale, însă în Europa există semnale că magazinele fizice sunt din nou la modă şi au un rol importat în stimularea vânzărilor online, arată o analiză Reuters.

Retailerii europeni investesc în magazine fizice pentru a stimula atât vânzările online cât şi cele offline, în contextul în care se confruntă cu o concurenţă sporită din partea giganţilor de comerţ electronic, precum Shein. De asemenea, retailerii europeni vor să profite de revenirea apetitului oamenilor pentru mersul la magazin, după ce s-au încheiat restricţiile introduse în perioada pandemiei, astfel că shopping-ul de sâmbătă după-amiază a devenit din nou ceva la modă.


"Vin la magazin pentru că vreau să văd lucrurile în realitate, să le încerc şi să le am imediat", spune Francesca Marini, o tânără de 28 de ani din Roma, potrivit căreia aşteptarea asociată cu shopping-ul online strică experienţa.

Datele furnizate de compania de cercetare de piaţă Euromonitor arată că numărul total de magazine din Europa este în scădere uşoară, de la 4,92 milioane în 2022, până la 4,90 milioane în 2023. Însă suprafaţa totală de vânzare a magazinelor, măsurată în metri pătraţi, a crescut cu aproape 1% şi prognozele arată că ar urma să se majoreze cu 2,7% în 2028, comparativ cu 2022.

Retailerii şi-au dat seama că este dificil să îşi păstreze clienţii fără o anumită formă de contact direct cu ei, spune Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment, care deţine acţiuni la LVMH şi Adidas. "Asta este mai uşor de făcut dacă ai un magazin fizic şi nu doar comerţ electronic. În cazul e-commerce poţi doar să vezi o poză dar nu poţi să simţi, nu poţi mirosi, nu poţi să vorbeşti cu cineva aşa că este mult mai dificil să fii optimist sau entuziasmat despre o marcă", spune Thomas Joekel.

Un exemplu sunt retailerii de articole sportive, care au înregistrat o cerere crescută pentru produse precum încălţăminte pentru alergare, pe măsură ce oamenii au început să profite de posibilitatea de a ieşi afară din casă după pandemie.

Retailerul francez de articole sportive Decathlon a deschis 80 de magazine în acest an, spune directorul global responsabil de relaţia cu clienţii Celine Del Genes, ceea ce duce numărul total de outlet-uri la aproximativ 1.700 la nivel global.

Cisalfa, un retailer italian care vinde articole sportive precum ghete de fotbal Nike şi tricouri Under Armour în aproximativ 160 de magazine din Italia, are de gând să deschidă sau să modernizeze aproximativ 10 magazine în acest an. Compania s-a extins şi în Germania cu 75 de magazine, odată cu recenta achiziţie a SportScheck, care i-a adus 25 de magazine la reţeaua sa din această ţară.

Analistul Deutsche Bank, Adam Cochrane, estimează că existenţa unui magazin fizic poate creşte vânzările online cu 10% până la 20% într-o zonă care acoperă o călătorie de 20 de minute în jurul magazinului, pentru că majoritatea clienţilor preferă o abordare de tip multi-channel. "Sunt dovezi concrete, în ambele sensuri, că deschiderea unui magazin creşte vânzările online în apropierea magazinului. Şi, invers, dacă închizi un magazin există dovezi că nu recuperezi complet toate acele vânzări, fie online, fie prin transferul către un alt magazin", a precizat Adam Cochrane.

Pentru a-i atrage pe cumpărători, Decathlon are hub-uri dedicate reparării sau închirierii de echipamente în zonele unde clienţii pot practica sporturi. "Magazinele au elemente noi precum showroom-uri sau staţii de descoperire care integrează elemente fizice şi digitale, pentru a facilita explorarea, analiza şi compararea produselor", a spus Celine Del Genes. De exemplu, la un mall din Roma, Decathlon a amplasat două mese de tenis în apropiere de intrarea în magazin unde oamenii pot juca gratuit tenis de masă.

Retailerul spaniol Inditex, proprietarul mărcii Zara, ofere camere de probă pentru grupuri, unde mai mulţi prieteni pot proba haine. Camerele de probă au şi ecrane tactile astfel că clienţii pot solicita personalului articole de diferite mărimi sau stiluri.

În Germania, retailerul online Zalando are deja 15 magazine fizice şi un altul este construit în prezent la Freiburg (sud). La fel ca şi alţi retaileri, Zalando se confruntă cu o concurenţă în creştere din partea grupului chinez Shein. Acest retailer online, cu sediul la Singapore, a adoptat o strategie conform căreia deschide magazine în oraşele din Europa şi Marea Britanie, care se închid însă după câteva zile.

Experţii din industrie cred că cumpărătorii preferă atingerea umană şi comoditatea oferită de faptul că pot cumpăra imediat un articol dintr-un magazin online. "Unii oameni vor doar să cumpere un tricou şi să meargă la o petrecere sau la şcoală. Dacă trebuie să aştepţi două săptămâni pentru asta, este mult prea mult", spune Thomas Joekel.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2010 / 19852
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...