ANCOM a primit şi soluţionat anul trecut peste 3.800 de reclamaţii pe segmentul de comunicaţii electronice şi servicii poştale
31 Ianuarie 2024
AgerpresDatele arată că Vodafone România a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange România - 20%, RCS&RDS - 11%, Telekom Romania Mobile Communications - 11% şi Orange Communications S.A.- 7%.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat anul trecut 3.835 de reclamaţii din partea utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale în România, din care 70% au vizat sectorul comunicaţiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor poştale.
Potrivit datelor centralizate de ANCOM, transmise miercuri AGERPRES, principalele nemulţumiri din totalul reclamaţiilor care au vizat serviciile de comunicaţii electronice furnizate de operatori s-au referit la probleme legate de relaţia contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicaţii electronice (11%), derularea contractelor la distanţă (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce şi internet (9%).
Potrivit datelor centralizate de ANCOM, transmise miercuri AGERPRES, principalele nemulţumiri din totalul reclamaţiilor care au vizat serviciile de comunicaţii electronice furnizate de operatori s-au referit la probleme legate de relaţia contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicaţii electronice (11%), derularea contractelor la distanţă (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce şi internet (9%).
Un procent de 17% dintre reclamaţiile din domeniul serviciilor de comunicaţii electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe condiţiile de utilizare în Spaţiul Economic European (Roam like at home).
Datele arată că Vodafone România a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange România - 20%, RCS&RDS - 11%, Telekom Romania Mobile Communications - 11% şi Orange Communications S.A.- 7%.
În ceea ce priveşte serviciile poştale, din totalul reclamaţiilor primite anul trecut 24% au privit aceste tipuri de servicii, iar principalele probleme reclamate au fost nelivrarea trimiterilor poştale (24% din totalul reclamaţiilor privind serviciile poştale), deteriorarea trimiterilor poştale (18%), termenul de livrare (16%) şi pierderea sau furtul acestora (13%).
În funcţie de numărul de reclamaţii pe domeniul serviciilor poştale transmise ANCOM, cei mai reclamaţi furnizori au fost Fan Courier (30%), Cargus (23%), Dynamic Parcel Distribution (18%) şi Poşta Română (6%).
De asemenea, 6% dintre reclamaţiile primite anul trecut au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură şi procedurile de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.
Potrivit ANCOM, consumatorii pot adresa reclamaţii când furnizorii de comunicaţii electronice nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislaţia din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informaţii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă.
"Nerespectarea/neexecutarea contractelor de către un furnizor de servicii de comunicaţii electronice poate fi sancţionată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul utilizatorilor care au calitatea de persoane fizice (consumatori). Totodată, utilizatorii (persoane fizice sau juridice) se pot adresa instanţelor de judecată competente", transmit reprezentanţii ANCOM.
În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale. "În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un răspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile. ANCOM nu poate însă stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată", se mai arată în comunicat.
ANCOM a lansat un sondaj de evaluare a satisfacţiei utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii (servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale) faţă de activitatea sa, cu scopul de a înţelege mai bine nevoile şi aşteptările utilizatorilor şi de a asigura o informare corespunzătoare cu privire la piaţa de comunicaţii. Sondajul de opinie poate fi completat până cel târziu 29 februarie 2024.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2081 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...