
Aproape două treimi dintre români cumpără impulsiv; circa trei sferturi apreciază reducerile şi promoţiile (studiu)
20 Februarie 2025
AgerpresCampaniile promoţionale pot determina schimbarea mărcii obişnuite pentru 55% dintre consumatori (peste 50% în cadrul tuturor categoriilor de vârstă: 57% Gen Y, 56% Gen X, 54% Baby Boomers şi 50% Gen Z).
Aproape trei sferturi dintre români (72%) ţin cont de reduceri şi promoţii atunci când vine vorba să aprecieze cumpărăturile în magazine, în timp ce 64% au declarat că acestea îi determină să facă achiziţii impulsive, atât în cazul plasărilor speciale, cât şi al celor strategice, reiese dintr-un studiu de specialitate, publicat joi.
Potrivit cercetării Highlight Agency, realizată cu sprijinul Reveal Marketing Research, promoţiile sunt căutate de toate categoriile de consumatori. În acelaşi timp, impactul unei promoţii bine comunicate şi semnalizate, care răspunde nevoilor lor, este foarte ridicat şi în ce priveşte loialitatea faţă de brand: 78% dintre ei afirmă că promoţiile sunt unul dintre factorii care influenţează inclusiv decizia de a schimba marca pe care o achiziţionează de obicei.
Potrivit cercetării Highlight Agency, realizată cu sprijinul Reveal Marketing Research, promoţiile sunt căutate de toate categoriile de consumatori. În acelaşi timp, impactul unei promoţii bine comunicate şi semnalizate, care răspunde nevoilor lor, este foarte ridicat şi în ce priveşte loialitatea faţă de brand: 78% dintre ei afirmă că promoţiile sunt unul dintre factorii care influenţează inclusiv decizia de a schimba marca pe care o achiziţionează de obicei.
În acelaşi timp, campaniile promoţionale pot determina schimbarea mărcii obişnuite pentru 55% dintre consumatori (peste 50% în cadrul tuturor categoriilor de vârstă: 57% Gen Y, 56% Gen X, 54% Baby Boomers şi 50% Gen Z).
De asemenea, un român din patru afirmă că premiile instant reprezintă tipologia dorită ca recompensă în cadrul campaniilor promo, fiind preferate în cea mai mare măsură de către consumatorii reprezentativi pentru Generaţia Z (28%). În acest sens, 69% dintre respondenţi consideră că premiile instant influenţează pozitiv decizia lor de a schimba mărcile pe care le folosesc în mod obişnuit.
Campaniile promoţionale atrag atenţia a aproape trei sferturi dintre cumpărători (72%), iar 64% dintre respondenţi au declarat că acestea îi determină să facă achiziţii impulsive, referindu-se atât la plasările speciale cât şi la cele strategice.
Peste jumătate (55%) dintre cei chestionaţi percep plasările speciale din magazine (insule creative, teatralizări etc) ca fiind strategii pentru a promova produsele aflate în ofertă sau promoţie, ceea ce subliniază eficacitatea acestor tactici în atragerea atenţiei consumatorilor. În acelaşi timp, 40% dintre aceştia sunt de părere că acest tip de plasări le influenţează decizia de cumpărare, iar cel mai mare impact îl au asupra Generaţiei Z (45%).
Totodată, elementele de plasare strategică, cum ar fi amplasarea la capetele de raft sau în zona caselor de marcat, nu numai că atrag atenţia, dar şi modelează loialitatea faţă de marcă, încurajând achiziţiile impulsive, 67% dintre respondenţi afirmând că achiziţionează produse din zona caselor de marcat. Acest comportament este mai accentuat în rândul cumpărătorilor mai tineri, din Generaţiile Z şi Y.
Când vine vorba despre înscrierea în campanii promoţionale, mai mult de jumătate dintre români (în special cei din Generaţia X şi Baby Boomers, bărbaţi, cu venit mediu şi ridicat) preferă promoţiile care utilizează şi platforme online, însă promoţiile instore, cu reprezentant prezent, oferă mai multă încredere cumpărătorilor. Locul secund este ocupat de promoţiile cu câştiguri instant cu un procent de 22 %, de data aceasta majoritatea provenind din Generaţia Z (28%), apoi, la distanţă mare, de înscrierile prin WhatsApp (10%) şi SMS (8%).
În acest context, consumatorii români preferă premii utile şi imediat aplicabile în viaţa de zi cu zi, considerând drept cele mai atrăgătoare tipologii de premii voucherele online (47%), electrocasnicele şi obiectele pentru casă (45%).
Conform studiului, consumatorii din Generaţia Z au indicat electrocasnicele şi obiectele pentru casă ca fiind unul dintre tipurile preferate de premii (77%), pe locul secund şi la distanţa mică de premiile de tip experienţă, care ocupă primul loc în preferinţele celor mai tineri consumatori (81%). Baby Boomers (86%), Gen X (89%) menţionează gadgeturile ca tipologia preferată de premii, în timp ce consumatorii din cadrul Generaţiei Y preferă în egală măsură gadgets (79%) şi experienţe (79%).
La polul opus, 6% dintre români nu au participat niciodată la promoţii de vreun fel, principalul motiv fiind neîncrederea în transparenţa acestora (39%), lipsa de interes în privinţa premiilor în general (32%), credinţa că acestea reprezintă doar o modalitate de a aduna date personale (26%), lipsa timpului necesar acestei acţiuni (24%) şi părerea că este prea complicat să participe sau nu au persoana potrivită care să le explice (10%).
Studiul realizat de Highlight Agency cu suportul Reveal Marketing Research a analizat răspunsurile oferite de un eşantion de 1.006 respondenţi din mediul urban (51% femei, 49% bărbaţi), majoritatea angajaţi full-time (76%), cu venituri lunare pe gospodărie mari şi medii, educaţie superioară (60%), căsătoriţi (66%).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 925 / 19463 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...