
România, pe primul loc în UE la creşterea shopping-ului online în ultimul deceniu
20 Februarie 2025
AgerpresCele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%).
Achiziţiile online în Uniunea Europeană au continuat să crească în 2024, cele mai frecvente bunuri achiziţionate online fiind hainele (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, arată datele publicate joi de Eurostat.
Potrivit acestor date, anul trecut, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creştere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creştere de 17 puncte procentuale.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online anul trecut (57%), urmată de Italia şi România, ambele cu 60%.
Potrivit acestor date, anul trecut, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creştere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creştere de 17 puncte procentuale.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online anul trecut (57%), urmată de Italia şi România, ambele cu 60%.
Dacă comparăm însă situaţia din 2024 cu cea din 2014, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) şi Lituania (de la 36% până la 72%).
Cele mai frecvente bunuri achiziţionate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziţii în ultimele trei luni. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanţuri fast-food şi servicii de catering (21%), cosmetice şi produse de wellness (20%), mobilă şi accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Următoarea categorie au fost echipamentele sportive, reviste, ziare şi suplimente pentru sănătate precum vitamine, fiecare cu o cotă de 16%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11 / 18548 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...