Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor a anunțat lansarea cursului și a certificării de Evaluator al Riscurilor de Criminalitate Financiară
06 Decembrie 2023
BizLawyerLuna trecută APCF a lansat de asemenea un program menit să sprijine cetățenii care au fost victime ale unei fraude, prin crearea unui asistent virtual (Fraud Assistant Virtual Interaction - FAVI), care oferă asistență 24 de ore din 24 celor care acceseaza site-ul asociației
Pentru a marca Ziua Internațională Anticorupție din 9 decembrie, Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor (APCF) a anunțat că a lansat cursul pentru obținerea certificării de Evaluator al Riscurilor de Criminalitate Financiară. Acesta se adresează angajaților din companii care lucrează în domeniul criminalității financiare și vor să-și îmbunătățească abilitățile în această arie, precum și celor interesați să exploreze acest domeniu.
Organizațiile din orice industrie – de la bănci și instituții financiare, asigurări, tehnologie, energie, retail, real estate, automotive, agribusiness, fintech etc până la instituții ale statului român pot accesa acest tip de formare pentru a-și instrui angajații sau pentru a-i sprijini să își îmbunătățească competențele. Prin intermediul acestei certificari, aceștia vor obține informații aprofundate și relevante din arii precum: managementul riscului de fraudă și de criminalitate informatică, managementul riscului de spălare a banilor și audit.
Organizațiile din orice industrie – de la bănci și instituții financiare, asigurări, tehnologie, energie, retail, real estate, automotive, agribusiness, fintech etc până la instituții ale statului român pot accesa acest tip de formare pentru a-și instrui angajații sau pentru a-i sprijini să își îmbunătățească competențele. Prin intermediul acestei certificari, aceștia vor obține informații aprofundate și relevante din arii precum: managementul riscului de fraudă și de criminalitate informatică, managementul riscului de spălare a banilor și audit.
“Cursul este creat astfel încât să ajute organizațiile și angajații acestora să poată identifica ușor aceste riscuri, să le evalueze și să găsească soluții pentru a le gestiona. În urma parcurgerii fiecăruia dintre cele patru module, redactate de specialiștii APCF – experți din domeniul financiar, economic și juridic – beneficiarii vor ști să elaboreze și să implementeze intern strategii, identificând în același timp și resursele necesare pentru acest scop”, a declarat Alin Becheanu, Președintele APCF.
Lansarea aceastei certificări are loc ca urmare a primului studiu din România menit să evalueze gradul de conștientizare a riscurilor de fraudă din companii, realizat la finalul anului 2021 de APCF și Unlock Market Research. Potrivit resultatelor studiului, 1 din 5 companii a întâlnit o situație de fraudă, 17% dintre companii utilizează serviciile unei firme specializate în prevenirea fraudelor și doar 55% dintre companiile participante au implementat proceduri pentru prevenirea fraudelor, însă fără a implica know-how-ul unor specialiști în domeniu. În acest context, cursul redactat de experții APCF oferă o imagine panoramică a celor patru subdomenii esențiale ale criminalității financiare – prevenirea/gestionarea fraudelor și atacurilor informatice, combaterea spălării banilor și auditul intern - având ca obiectiv principal construirea unui sistem robust de control în cadrul companiilor.
Luna trecută APCF a lansat de asemenea un program menit să sprijine cetățenii care au fost victime ale unei fraude, prin crearea unui asistent virtual (Fraud Assistant Virtual Interaction - FAVI), care oferă asistență 24 de ore din 24 celor care acceseaza site-ul asociației, https://www.apcf.ro/ro. FAVI oferă sfaturi utile privind prevenirea fraudelor de tip phishing, celor din domeniul cryptomonedelor, romance scams, furt de identitate, carauși de bani și alte tipuri de înșelăciuni. Programul a fost lansat în urma unui studiu ING Bank România din decembrie 2022, potrivit căruia cele mai frecvente fraude online în rândul cetățenilor români includ phishing, smishing, malware și vishing, iar 4 din 10 români nu știu cum să acționeze dacă devin victime în astfel de situații.
Despre Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor (APCF):
Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor este o asociație non-profit ce are drept scop sprijinirea organizatiilor în lupta împotriva fraudelor prin crearea unui pol solid de specialiști în domeniul managementului riscului de fraudă, conformității și securității informației și contribuția la dezvoltarea unei solide culturi antifraudă în România. Fondată în urmă cu șapte ani, APCF își propune, pe termen lung: să contribuie la familiarizarea persoanelor fizice și juridice cu privire la riscul de fraudă, al spălării banilor, corupției și conflictului de interese și securitatii informatiei; să sprijine continuu dezvoltarea profesională a specialiștilor în antifrauda, în combaterea spălării banilor, anticorupție și securitatea informației și aderarea la standardele internaționale în domeniu; să dezvolte schimbul de bune practici privind prevenirea și combaterea fraudelor între mediul privat și cel public.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2569 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...