Cerinţele pentru actualele profiluri profesionale în sectorul producţiei s-ar putea schimba în viitor (studiu)
02 Februarie 2023
AgerpresRaportul "Manufacturing - Global HR Trends 2023" a fost realizat de Istituto Piepoli şi publicat de Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de resurse umane la nivel mondial.
Aproximativ 85% dintre factorii de decizie din sectorul producţiei anticipează că cerinţele pentru actualele profiluri profesionale se vor schimba în viitor, potrivit unui studiu publicat joi.
"Deşi tranziţia către automatizarea proceselor de producţie dintr-o organizaţie poate fi percepută negativ de angajaţi, care prevăd că tot mai multe locuri de muncă vor fi eliminate, unul din doi directori de producţie (51,3%) este convins că forţa de muncă va rămâne crucială în viitor", se menţionează în raport.
În timp ce aproximativ o pătrime dintre aceştia (23,3%) se aşteaptă ca automatizarea să creeze noi locuri de muncă şi oportunităţi de carieră, 20,3% cred că lucrătorii vor fi transferaţi pe noi poziţii.
"Deşi tranziţia către automatizarea proceselor de producţie dintr-o organizaţie poate fi percepută negativ de angajaţi, care prevăd că tot mai multe locuri de muncă vor fi eliminate, unul din doi directori de producţie (51,3%) este convins că forţa de muncă va rămâne crucială în viitor", se menţionează în raport.
În timp ce aproximativ o pătrime dintre aceştia (23,3%) se aşteaptă ca automatizarea să creeze noi locuri de muncă şi oportunităţi de carieră, 20,3% cred că lucrătorii vor fi transferaţi pe noi poziţii.
Raportul "Manufacturing - Global HR Trends 2023" a fost realizat de Istituto Piepoli şi publicat de Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de resurse umane la nivel mondial.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 240 de factori de decizie (manageri de resurse umane, directori de fabrică, manageri de producţie) ai companiilor din industria prelucrătoare, în şase ţări (Brazilia, China, Germania, Italia, Polonia şi Regatul Unit).
Astfel, 84% dintre companii au realizat deja trecerea de la procesele manuale şi analogice la procese digitizate, inclusiv în ceea ce priveşte lanţul de aprovizionare şi producţia. În prezent, cele mai adoptate instrumente sunt cloud computing (27%) şi integrarea digitală (22%), urmate îndeaproape de big data (20%), securitate cibernetică (19%), robotică şi inteligenţă artificială (16%).
Atât din perspectiva companiilor care îşi doresc să crească producţia, cât şi din perspectiva angajaţilor care îşi doresc să rămână competitivi, să îşi îmbunătăţească competenţele şi să crească profesional, automatizarea este văzută ca o oportunitate.
Cu toate acestea, poate reprezenta un risc pentru lucrătorii care nu deţin abilităţile tehnologice adaptate prezentului, ceea ce subliniază rolul decisiv pe care formarea îl va juca în următorii ani.
"Departe de a fi doar un sector solicitant din punct de vedere fizic, producţia oferă o gamă largă de oportunităţi de carieră, atât pentru lucrătorii care au un nivel scăzut sau mediu de calificare, cât şi pentru lucrătorii cu înaltă calificare. Ne îndreptăm către un viitor în care formarea şi învăţarea pe tot parcursul vieţii vor fi mai importante ca niciodată în a-i ajuta pe oameni să-şi atingă obiectivele personale şi de carieră şi pentru a le permite companiilor să depăşească deficitul de forţă de muncă şi să profite, în acelaşi timp, de oportunităţile oferite de avansul tehnologic. Mai mult, în linie cu rezultatele cercetării, necesitatea unei noi atitudini şi creşterea competenţelor STEM - aşa cum sunt gândirea critică, capacitatea de a lua iniţiativă, comunicarea în rândul femeilor ar putea contribui la deschiderea industriei către diversitate, dominată, de-a lungul timpului, de bărbaţi. În această direcţie, 83% dintre respondenţi consideră că numărul de femei va creşte în companiile lor în următorii cinci ani", a declarat Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm.
Lipsa forţei de muncă reprezintă o continuă provocare pentru industria producătoare, ce evoluează într-un ritm accelerat. De aceea, penuria de forţă de muncă are mai multe cauze, inclusiv o percepţie greşită a domeniului producţiei (încă văzut ca o industrie solicitantă din punct de vedere fizic, unde predomină forţa de muncă manuală sau slab calificată) şi o lipsă de competenţe adecvate noilor timpuri.
"Industria prelucrătoare are un rol important în economia şi dezvoltarea ţărilor, valorând la nivel mondial 16,4 trilioane de dolari. Pentru a face faţă penuriei de forţă de muncă, numeroase companii au accelerat procesul de digitalizare, cu speranţa că aceste schimbări vor spori eficienţa şi productivitatea. Din păcate, realitatea augmentată şi IoT sunt încă foarte puţin utilizate în industria producţiei, unde doar 15% dintre companii le-au implementat. Cu toate acestea, piaţa globală de automatizare industrială a crescut constant în ultimii ani şi este de aşteptat ca până în 2025 să ajungă la cel puţin 265 de miliarde de dolari", a precizat Andrei Luca.
Totodată, experţii se aşteaptă la o creştere tot mai mare a competenţelor tehnice, mai ales din partea lucrătorilor sub calificaţi, cărora li se va cere experienţă pentru maşini specializate (68%), precum şi formare specializată (65%), în timp ce pentru angajaţii specializaţi va fi esenţial să posede abilităţi digitale şi de management de proiect (71%) şi abilităţi de vorbire în public (71%).
În ceea ce priveşte competenţele soft skills, lucrătorii care au un nivel minim sau mediu de calificare trebuie să se concentreze pe a-şi dezvolta capacităţile de adaptare şi flexibilitate (84%) şi de a lucra în mod autonom (79%). Pentru poziţiile specializate va fi cu precădere important să înveţe să lucreze în funcţie de priorităţi (87%) şi să îşi dezvolte capacitatea de a lua decizii (87%) şi de a rezolva probleme (81%).
În acelaşi timp, raportul dezvăluie că 85% dintre respondenţi cred că cererea pentru profiluri profesionale specializate se va schimba în următorii ani, odată cu evoluţia producţiei. Când vine vorba de muncitori a căror calificare este medie sau sub medie, companiile vor căuta, în viitorul apropiat, operatori de producţie şi de utilaje sau operatori şi controlori de dispozitive.
În ceea ce priveşte rolurile specializate, cele mai solicitate vor fi planificatorii de producţie, managerii în asigurarea calităţii sau managerii de mentenanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5587 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...