ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022 (analiză)

20 Ianuarie 2023   |   Agerpres

Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.

 
 
Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022, comparativ cu anul anterior, sportul rămânând în centrul societăţii din întreaga regiune, potrivit analizei Mastercard Economics Institute.
 
Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.
 
Totodată, entuziasmul pentru sport s-a tradus printr-o creştere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector.
 
Raportul Mastercard Sport Economy Index 2023 este publicat la începutul unui an extraordinar la nivelul sportului european, care include competiţiile UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros şi Campionatul European League of Legends - toate sponsorizate de Mastercard.
 
"În ultimele 12 luni, amprenta digitală a sportului a continuat să crească, peste şase din zece europeni (61%) declarând că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele şi concurenţii lor favoriţi", susţin autorii analizei.
 
Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanţă pe reţelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în acelaşi timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiţii de eSports prin intermediul platformelor de streaming şi pentru a asculta podcasturi sportive.
 
Importanţa tehnologiei în sport pare să crească şi mai mult în 2023. Mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deţine cheia unui viitor mai incluziv şi mai profitabil pentru sport - cu VR-ul gata să joace un rol cheie în acest pas următor.
 
Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermedieul VR, iar jumătate dintre respondenţi speră să facă acest lucru în anul următor. VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esenţială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.
 
În timp ce tehnologia oferă divertisment la domiciliu şi în mişcare, magia sportului live continuă să atragă fanii înapoi pe stadioanele de pe întregul continent.
 
Peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 - o creştere de 12% faţă de 2021 - fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul şi ciclismul fiind cele mai populare atracţii sportive.
 
Revenirea pe stadioane şi în locaţii a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacţiei fanilor, şase din zece spunând că experienţa lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.
 
Pe lângă divertismentul sportiv, pasiunea europenilor pentru exerciţii fizice şi jocuri continuă să fie din ce în ce mai puternică.
 
Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciţii fizice în 2022 decât în 2021 - o creştere de 10% faţă de aceeaşi măsurătoare de anul trecut - drumeţiile, înotul, alergarea, fotbalul şi ridicarea greutăţilor fiind cele mai populare activităţi fizice. Jocurile video au prosperat şi anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.
 
Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport şi în centrele de agrement. Peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciţii fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc. Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% faţă de datele din 2021.
 
Europenii au continuat să investească în condiţia lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis şi bicicletele, crescând cu 15% în 2022 faţă de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.
 
"În ultimele 12 luni, pasiunea europenilor pentru sport a luat amploare, iar fanii s-au întors pe stadioane şi în sălile de sport pentru a se bucura de hobby-ul lor preferat în termenii lor. În egală măsură, influenţa tehnologiei în divertismentul sportiv continuă să crească, iar potenţialul captivant al tehnologiilor emergente, precum VR, este acum susţinut de entuziasmul puternic al consumatorilor de a le încerca", a declarat Jeannette Liendo, senior vice president Marketing and Communications, Mastercard Europe.
 
În cele din urmă, pasiunea europenilor pentru sport pare să încurajeze mai mult călătoriile în 2023. O treime dintre oameni intenţionează să călătorească în străinătate pentru a urmări un eveniment sportiv live în acest an.
 
Calendarul sportiv live european a debutat luna aceasta cu cea de-a 83-a ediţie a Cupei Mondiale de schi alpin Hahnenkamm din Kitzbuhel, Austria. Acest lucru pare să inspire 3 din 10 europeni să ajungă pe pârtii pentru a schia sau a face snowboarding în 2023.
 
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Cercetarea Mastercard Sport Economy Index 2023 a fost realizată de Ketchum Research & Analytics pentru Mastercard. Un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, au fost chestionate în Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie în noiembrie 2022. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6969 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...