ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022 (analiză)

20 Ianuarie 2023   |   Agerpres

Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.

 
 
Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive au crescut cu 37% în 2022, comparativ cu anul anterior, sportul rămânând în centrul societăţii din întreaga regiune, potrivit analizei Mastercard Economics Institute.
 
Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni şi publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creştere cu 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, cu 10% mai mult faţă de 2021.
 
Totodată, entuziasmul pentru sport s-a tradus printr-o creştere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector.
 
Raportul Mastercard Sport Economy Index 2023 este publicat la începutul unui an extraordinar la nivelul sportului european, care include competiţiile UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros şi Campionatul European League of Legends - toate sponsorizate de Mastercard.
 
"În ultimele 12 luni, amprenta digitală a sportului a continuat să crească, peste şase din zece europeni (61%) declarând că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele şi concurenţii lor favoriţi", susţin autorii analizei.
 
Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanţă pe reţelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în acelaşi timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiţii de eSports prin intermediul platformelor de streaming şi pentru a asculta podcasturi sportive.
 
Importanţa tehnologiei în sport pare să crească şi mai mult în 2023. Mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deţine cheia unui viitor mai incluziv şi mai profitabil pentru sport - cu VR-ul gata să joace un rol cheie în acest pas următor.
 
Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermedieul VR, iar jumătate dintre respondenţi speră să facă acest lucru în anul următor. VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esenţială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.
 
În timp ce tehnologia oferă divertisment la domiciliu şi în mişcare, magia sportului live continuă să atragă fanii înapoi pe stadioanele de pe întregul continent.
 
Peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 - o creştere de 12% faţă de 2021 - fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul şi ciclismul fiind cele mai populare atracţii sportive.
 
Revenirea pe stadioane şi în locaţii a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacţiei fanilor, şase din zece spunând că experienţa lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.
 
Pe lângă divertismentul sportiv, pasiunea europenilor pentru exerciţii fizice şi jocuri continuă să fie din ce în ce mai puternică.
 
Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciţii fizice în 2022 decât în 2021 - o creştere de 10% faţă de aceeaşi măsurătoare de anul trecut - drumeţiile, înotul, alergarea, fotbalul şi ridicarea greutăţilor fiind cele mai populare activităţi fizice. Jocurile video au prosperat şi anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.
 
Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport şi în centrele de agrement. Peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciţii fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc. Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% faţă de datele din 2021.
 
Europenii au continuat să investească în condiţia lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis şi bicicletele, crescând cu 15% în 2022 faţă de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.
 
"În ultimele 12 luni, pasiunea europenilor pentru sport a luat amploare, iar fanii s-au întors pe stadioane şi în sălile de sport pentru a se bucura de hobby-ul lor preferat în termenii lor. În egală măsură, influenţa tehnologiei în divertismentul sportiv continuă să crească, iar potenţialul captivant al tehnologiilor emergente, precum VR, este acum susţinut de entuziasmul puternic al consumatorilor de a le încerca", a declarat Jeannette Liendo, senior vice president Marketing and Communications, Mastercard Europe.
 
În cele din urmă, pasiunea europenilor pentru sport pare să încurajeze mai mult călătoriile în 2023. O treime dintre oameni intenţionează să călătorească în străinătate pentru a urmări un eveniment sportiv live în acest an.
 
Calendarul sportiv live european a debutat luna aceasta cu cea de-a 83-a ediţie a Cupei Mondiale de schi alpin Hahnenkamm din Kitzbuhel, Austria. Acest lucru pare să inspire 3 din 10 europeni să ajungă pe pârtii pentru a schia sau a face snowboarding în 2023.
 
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Cercetarea Mastercard Sport Economy Index 2023 a fost realizată de Ketchum Research & Analytics pentru Mastercard. Un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, au fost chestionate în Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie în noiembrie 2022. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8025 / 20519
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...