
Cheltuielile familiei cu începerea anului şcolar, aproape 1.600 lei pentru un copil (studiu)
04 Octombrie 2022
AgerpresDupă doi ani de pandemie, revenirea la predarea cu prezenţă fizică în integralitate în învăţământul preuniversitar şi universitar a adus costuri mai mari pentru utilizatorii Revolut pentru aproape toate tipurile de produse şi servicii legate de începerea noului an şcolar şi universitar.
Cheltuielile unei familii cu începerea anului şcolar s-au apropiat de 1.600 de lei pentru un copil, în timp ce, pentru un student, au fost de circa 1.850 lei, potrivit unui studiu Revolut remis, marţi, AGERPRES.
După doi ani de pandemie, revenirea la predarea cu prezenţă fizică în integralitate în învăţământul preuniversitar şi universitar a adus costuri mai mari pentru utilizatorii Revolut pentru aproape toate tipurile de produse şi servicii legate de începerea noului an şcolar şi universitar.
Astfel, din datele Revolut pentru România, rezultă că o familie a cheltuit pentru începerea anului universitar aproximativ 1.850 de lei (fără costurile de întreţinere - chirie şi utilităţi), doar în luna septembrie 2022, în timp ce pentru un copil înscris la şcoala primară sau gimnazială, costurile au fost de aproape 1.600 lei (inclusiv afterschool sau alte servicii educaţionale contra cost).
În 2021, costurile pentru începerea anului universitar au fost de aproximativ 1.512 lei, iar pentru anul şcolar al unui elev, de aproximativ 1.550 lei, în timp ce în 2020 acestea au fost de 1.650 lei pentru un student şi de 1.520 lei pentru un elev.
În acest buget au fost luate în calcul costurile pentru achiziţionarea de cărţi, manuale şi alte suporturi de învăţare tipărite, de produse de papetărie şi birotică, de îmbrăcăminte, precum şi achiziţia de bunuri digitale (aplicaţii/ programe de calculator) şi pentru mentenanţa şi recondiţionarea echipamentelor IT, taxele şi plăţile către instituţiile de educaţie superioară sau servicii de educaţie primară şi gimnazială (afterschool, şcoli private).
Dacă adăugăm şi suma medie cheltuită pentru serviciile de închiriere de apartamente de la agenţiile imobiliare, bugetul pentru un student se ridică la aproximativ 3.000 lei, în septembrie 2022 (faţă de 2.400 lei în septembrie 2021 sau 2.800 lei în septembrie 2020).
"De ani buni, lumea editorilor de carte se plânge că românii nu mai stau cu "burta pe carte", iar datele Revolut ne indică faptul că românii cumpără cărţi mai ales de sărbători şi în contextul evenimentelor comerciale din noiembrie-decembrie (Black Friday sau târgurile de carte). Totuşi, anul acesta, în august şi septembrie, comportamentele de consum specifice întoarcerii la şcoală au condus la creşterea sumelor cheltuite de români pentru cumpărarea de cărţi şi trendul a fost modificat. Suma totală a achiziţiilor de carte din librăriile fizice sau online a crescut cu 24% faţă de 2021, ajungând la peste 5,7 milioane lei", arată studiul.
Astfel, luna septembrie 2022 s-a dovedit a fi cea mai bună pentru vânzările de cărţi, din ianuarie 2020 până în prezent, potrivit datelor agregate şi anonimizate prelucrate de analiştii Revolut.
În acelaşi timp, faţă de septembrie 2020, achiziţiile de carte aproape s-au triplat, deşi valoarea medie a sumei cheltuite/ utilizator a fost în scădere (de la aproape 200 lei/ utilizator la aproape 170 lei/ utilizator).
Şi luna august a fost lună bună pentru industria editorială, în condiţiile în care achiziţiile făcute cu aplicaţia Revolut au ajuns la acelaşi nivel cu luna noiembrie 2021 - peste 4,6 milioane lei.
Aşa cum era de anticipat, produsele de papetărie şi consumabilele pentru birou s-au aflat printre achiziţiile cu cea mai mare creştere în lunile august şi septembrie. În toţi cei trei ani prinşi în analiză, suma cheltuită cu acest tip de produse a crescut, dar cea mai spectaculoasă creştere a fost înregistrată anul acesta, când suma totală a achiziţiilor de produse de papetărie a crescut cu 40% faţă de septembrie 2021. Un client Revolut a făcut achiziţii de rechizite şi papetărie în valoare de cel puţin 70 lei în septembrie 2022, în creştere cu 8% faţă de septembrie 2021.
De asemenea, pregătirile pentru începutul anului universitar şi al celui şcolar aduc o creştere a cheltuielilor cu achiziţiile de haine, dar nu neapărat cu uniforme şi cu echipamente standard. Deoarece uniformele sunt mai puţin populare printre elevii şi studenţii români, această categorie de achiziţii nu prezintă o sezonalitate influenţată de calendarul şcolar.
În schimb, magazinele de vestimentaţie pentru familii au înregistrat, în toţi cei trei ani, un vârf al vânzărilor în luna septembrie, al doilea cel mai important după cel din preajma sărbătorilor de iarnă.
Românii au cheltuit cu 12% mai mult, ca volum total al tranzacţiilor efectuate, în septembrie 2022 faţă de septembrie 2021, pentru hainele necesare noului an şcolar şi universitar. Inclusiv suma medie alocată/ utilizator a fost mai mare cu 7% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ajungând la aproximativ 386 lei/ utilizator.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8423 / 19602 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...