CNIPMMR: Două din zece IMM-uri contractează credite pentru a investi în inovare; majoritatea alocă resurse proprii
06 Martie 2023
AgerpresPeste un sfert dintre afacerile mici şi mijlocii din România (25,33%) alocă între 1 şi 5% din totalul investiţiilor pentru inovare şi doar 2,78% se gândesc la bugete mai mari de 75%.
Şapte din zece (68,41%) întreprinderi mici şi mijlocii din România (IMM) apelează la surse proprii de finanţare a investiţiilor în cercetare-dezvoltare şi inovare, în timp ce aproape 20% se împrumută la bancă şi doar 6,41% accesează fonduri europene, conform rezultatelor unui studiu prezentat, luni, într-o conferinţă de specialitate, de către Florin Jianu, preşedintele Consiliul Naţional al IMM-urilor (CNIPMMR).
În acelaşi context, pentru a investi în cercetare-dezvoltare, dar şi pentru a inova, 1,34% dintre IMM-urile din România iau fonduri de la autorităţile publice centrale, iar 0,60% dintre aceste entităţi apelează la fonduri de la autorităţile publice locale.
Peste un sfert dintre afacerile mici şi mijlocii din România (25,33%) alocă între 1 şi 5% din totalul investiţiilor pentru inovare şi doar 2,78% se gândesc la bugete mai mari de 75%.
Şeful CNIPMMR a evidenţiat, totodată, pe baza rezultatelor studiului de specialitate, că, în 2022, profilul antreprenorului român se prezenta astfel: bărbat, 50 de ani, căsătorit, inginer cu studii universitate şi postuniversitare, unic proprietar al afacerii care alocă 40 pe săptămână muncii şi implică membrii familiei în business.
Potrivit sursei citate, natura activităţilor inovative în cadrul afacerilor mici şi mijlocii se referă la noile produse (36,89% din total), noile tehnologii (35,45%), modernizarea sistemului informatic (27,52%), noile abordări manageriale şi de marketing (25,07%) şi pregătirea resurselor umane (18,01%). De asemenea, 16,71% dintre cei chestionaţi nu au menţionat nicio activitate de inovaţie.
Peste o treime dintre IMM-uri (36,52%) au menţionat ca modalităţi de realizare a inovare în cadrul companiei adaptarea şi modificarea elementelor de noutate dezvoltate iniţial de alte organizaţii.
Ca perioadă optimă de derulare a unui proiect de cercetare-dezvoltare, aproape 31% din totalul respondenţilor au indicat "6-12 luni", în timp ce 28% au menţionat intervalul "1-2 ani", iar 18,07% perioada "3-5 ani". În acelaşi timp, 17,33% dintre cei intervievaţi sunt de părere că un proiect de inovare se poate concretiza în cel mult şase luni, însă 5,63% dintre antreprenori au estimat o perioadă de peste cinci ani.
În ceea ce priveşte durata optimă de recuperare a investiţiilor realizate în cercetare-dezvoltare şi inovare, peste 37% dintre respondenţi au estimat "3-5 ani", 22,55% au previzionat "1-2 ani", circa 18% au menţionat "5-10 ani", iar aproape 11% au înaintat ca termen "6-12 luni". Doar 4,30% s-au declarat mai pesimişti şi au susţinut un interval de peste zece ani.
La capitolul surselor de informare pentru procesele inovaţionale, resursele existente în propria organizaţie (17,79%), respectiv de la clienţi şi consumatori (17,21%) se află pe primele două poziţii. La polul opus se situează datele obţinute de la Guvern sau institutele publice de cercetare (1,91%).
Când vine vorba despre principalele bariere în derularea activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare, mai mult de o treime dintre antreprenori menţionează costul ridicat, urmat de insuficienţa fondurilor proprii (26,18%) şi incertitudinea privind cererea pentru produse inovative (10,80%).
Cercetarea CNIPMMR arată că majoritatea IMM-urilor din România (87,37%) folosesc softuri operare afaceri (program management, Office, contabilitate etc.), dar şi semnătura electronică (80,06%).
De asemenea, e-mailul era cel mai utilizat mijloc de comunicare al unei companii mici şi mijlocii, în 2021 în 2022, cu o pondere de 96,44%, şi doar puţin peste jumătate (56,7%) apelau la site-ul propriu pentru a se promova. În acelaşi sens, 41,03% apelau la reţelele de socializare.
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a organizat, luni, conferinţa de lansare a acordului-cadru al partenerilor sociali pentru digitalizare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5317 / 18289 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...