ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CURS:76% dintre românii folosesc zilnic sau aproape zilnic internetul; 3% îl folosesc pentru a achiziţiona produse

15 Octombrie 2020   |   Agerpres

Întrebaţi cât de des îl folosesc, 76% dintre respondenţi au spus că zilnic sau aproape zilnic.

 
 
Trei sferturi dintre români folosesc zilnic sau aproape zilnic Internetul, iar 3% îl folosesc pentru a cumpăra produse, conform datelor unui sondaj al Centrului de Sociologie Urbană şi Regională, prezentate joi de Andrei Tiut, sociolog CURS, la prima ediţie a evenimentului Ziua Naţională a Comerţului Electronic.
 
Potrivit acestuia, la întrebarea "Ce fel de Internet au românii?", răspunsul a fost multiplu: 55% au internet mobil, 41% de mare viteză acasă, 15% la birou, 10% de mică viteză, iar 9% nu ştiu ce fel de acces au, dar ştiu că au.
 
Întrebaţi cât de des îl folosesc, 76% dintre respondenţi au spus că zilnic sau aproape zilnic.
 
În ceea ce priveşte cardurile, 71% dintre cei chestionaţi au răspuns că deţin card bancar, majoritatea unul singur, iar 38% îl folosesc săptămânal pentru plăţi prin POS, 16% zilnic şi 18% lunar.
 
"Aici este reflectat probabil şi obiceiul de cumpărare. Nu toată lumea cumpăra zilnic cu plata la POS, dar foarte multă lume cumpără săptămânal", a explicat Tiut.
 
Potrivit acestuia, cardul se foloseşte ceva mai rar pentru plăţile pe Internet, 49% dintre cei chestionaţi afirmând că nu îl folosesc deloc. Referitor la motivul pentru care nu îl utilizează, 33% dintre participanţii la sondaj au spus că nu au încredere, 31% pentru că nu văd produsul înainte de a-l plăti şi 21% nu ştiu să o facă.
 
Pe de altă parte, întrebaţi din ce motiv este folosit cardul pentru plăţi pe Internet, răspunsurile au fost următoarele: este rapid şi sigur - 32%, e mai simplu online - spun tot atâţia, am bani pe card 11% (ceea ce înseamnă, spune Tiut, că au bani pe card pe care vor să îi folosească sau sau nu au cash), am avut doar experienţe bune - 7%.
 
La întrebarea "Cât de des apelaţi la comerţul electronic pentru a achiziţiona produse?", 3% au răspuns că zilnic, 8% săptămânal, lunar 17%, mai rar 24%, niciodată 46%.
 
Printre avantajele comerţului electronic au fost menţionate livrarea la domiciliu sau la punctele alese de client (33%), existenţa unei game mai variate de produse (19%).
 
La polul opus, în ceea ce priveşte dezavantajele, 15% spun că nu există mecanisme de protecţie a consumatorului, 7% vorbesc despre costul ridicat al livrării, 6% nu au încredere de firmele de curierat şi 3% spun că perioada de aşteptare e prea lungă.
 
Sondajul a fost realizat pe 1.067 de locuitori. Marja de eroare este de 2%, la un nivel de încredere de 95%.
 
Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri au dezbătut pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
 
Evenimentul a cuprins trei paneluri: "Potenţialul şi provocările comerţului electronic în România - cadrul de reglementare naţional şi european", "Plăţile digitale, temelia unei economii sănătoase" şi prezentarea rezultatelor studiului sociologic şi cercetării realizate de Institute for Global Digital Policies (IGDP) şi Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) despre comerţul electronic din România din perspectiva politicilor publice şi percepţia românilor cu privire la digitalizare.
 
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES a fost partener media al evenimentului.
 
Parlamentul României a adoptat, în acest an, Legea nr. 144/2020 prin care data de 15 octombrie a fost instituită drept Ziua Naţională a Comerţului Electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16159 / 19359
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...