
Divizia de Property Management a Colliers gestionează bugete anuale de peste 26 mil. E. Tot mai mulți investitori imobiliari încep să contracteze servicii profesionale de administrare a proprietăților
29 August 2023
BizLawyerContractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor, generând economii de scară și beneficii precum contribuția semnificativă la implementarea angajamentelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), dar și integrarea de soft-uri și aplicații optimizate și raportarea unitară pe situația financiară coroborată cu situația operațională din site.
Colliers România administrează peste 680.000 de metri pătrați de spații imobiliare în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Arad, din care 590.000 de metri pătrați reprezintă birouri și restul depozite industriale, oferind servicii de administrare și gestionare a activelor aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro. În orașele regionale, consultanții Colliers observă o creștere a numărului dezvoltatorilor și proprietarilor care aleg optimizarea costurilor de administrare și întreținere a clădirilor prin externalizarea serviciilor de acest tip.
„Orașele regionale s-au dezvoltat puternic în ultimii ani, cu un stoc semnificativ de clădiri noi clasa A și cu chiriași obișnuiți cu un standard ridicat de calitate și eficiență, care-și doresc ca echipele lor din Cluj, Timișoara sau Brașov să aibă parte de aceeași calitate a serviciilor și spațiilor de birouri, precum echipele din București, Varșovia, Paris, Londra etc. Astfel, competiția calității pe servicii și eficiență nu este una locală, ci mai degrabă regională sau chiar globală. Aceste componente de confort contează în acest moment, cu atât mai mult cu cât fiecare companie încearca să-și mențină sau să-și îmbunătățească spiritul de echipă, și, implicit, lucrul de la birou, chiar și în paradigma nouă de 2-3 zile de muncă la distanță pe săptămână. În egală măsură, și multinaționalele care se extind în afara pieței de muncă din capitală vor să păstreze standardul pe care îl oferă angajaților”, explică Alexandru Atanasiu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
„Orașele regionale s-au dezvoltat puternic în ultimii ani, cu un stoc semnificativ de clădiri noi clasa A și cu chiriași obișnuiți cu un standard ridicat de calitate și eficiență, care-și doresc ca echipele lor din Cluj, Timișoara sau Brașov să aibă parte de aceeași calitate a serviciilor și spațiilor de birouri, precum echipele din București, Varșovia, Paris, Londra etc. Astfel, competiția calității pe servicii și eficiență nu este una locală, ci mai degrabă regională sau chiar globală. Aceste componente de confort contează în acest moment, cu atât mai mult cu cât fiecare companie încearca să-și mențină sau să-și îmbunătățească spiritul de echipă, și, implicit, lucrul de la birou, chiar și în paradigma nouă de 2-3 zile de muncă la distanță pe săptămână. În egală măsură, și multinaționalele care se extind în afara pieței de muncă din capitală vor să păstreze standardul pe care îl oferă angajaților”, explică Alexandru Atanasiu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
„Astfel - continuă consultantul Colliers -, biroul nu mai este doar un spațiu de lucru, ci o destinație, o experiență, în care calitatea serviciilor, locația, mixul de servicii din zonă și din clădire, dezvoltarea unei comunități sunt elemente esențiale pentru creșterea gradului de utilizare de spații și de creștere a productivității”.
Contractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor, generând economii de scară și beneficii precum contribuția semnificativă la implementarea angajamentelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), dar și integrarea de soft-uri și aplicații optimizate și raportarea unitară pe situația financiară coroborată cu situația operațională din site.
„Trendul observat în orașele regionale, precum Cluj-Napoca și Timișoara, unde există peste 730.000 de metri pătrați de spații în clădiri birouri de clasa A şi B, arată nevoia din ce în ce mai mare a proprietarilor pentru un integrator profesionist de administrare a proprietăților, care vine cu servicii foarte bune și costuri mai mici decât gestionarea proprie. Modul în care ne desfășurăm activitatea generează economii semnificative pentru companiile care au ales să ne externalizeze administrarea proprietăților, având în vedere cunoștințele specializate ale echipei, aptitudinile și experiențele acumulate în peste 12 ani de activitate, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât și regional, și sistemele noastre IT”, completează Alexandru Atanasiu.
În Cluj-Napoca și în Timișoara, orașe în care Colliers administrează aproape 100.000 metri pătrați de spații de birouri și industriale, au ales să-și externalizeze administrarea proprietăților cu precădere companii de IT&C, dar și din zona de servicii profesionale, producție și energie.
Divizia de Property Management a Colliers are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect, acoperind o gama vastă de activități prin serviciile pe care le oferă. Mai exact, asigură un management operațional și tehnic al clădirilor, acoperind totodată nevoile chiriașilor și asigurându-se că aceștia își îndeplinesc obligațiile contractuale. În același timp, compania oferă și servicii financiare pentru administrare (facturare, plăți, cheltuieli și venituri, reconcilieri), precum și raportare către proprietari, asigurând legătura operațională dintre nevoile chiriașilor și cele ale proprietarilor.
Anul trecut, Colliers și-a crescut portofoliul de proprietăți administrate cu 135.000 metri pătrați în 5 noi proiecte de birouri, ajungând la un portofoliu total de 680.000 metri pătrați. În prezent, compania are un total de aproximativ 400 de chiriași în clădirile pe care le administrează în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Arad, iar valoarea proprietăților din portofoliu depășește un miliard de euro.
„Asistăm la o maturizare a pieței locale de property management. Acum 10 ani, România începea să acumuleze stoc de clădiri de birouri clasa A, înalt tehnologizate și eficiente, iar aceste clădiri aveau nevoie de personal calificat pentru exploatare și eficientizare. Noi am început încă de atunci training-ul și specializarea colegilor property manageri prin programe cu focus atât pe înțelegerea în detaliu a elementelor operaționale, tehnice și mai ales comerciale, cât și pe customer service și dezvoltare de activități și sisteme IT care să eficientizeze activitatea. Asta ne face pregătiți pentru continuarea consolidării poziției noastre de lider de piață pe servicii de property management office și pentru creșterea prezenței noastre în orașele regionale. Tot mai multe companii instituționalizate/străine care achiziționează sau caută să achiziționeze proiecte comerciale în orașele regionale vor și acolo să primească aceeași calitate a serviciilor de PM ca în București”, observă Oana Adjudeanu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5318 / 19902 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...