ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Doar o treime dintre români (34%) sunt fericiţi la locul de muncă (analiză)

14 Mai 2024   |   AGERPRES

Anumite grupuri demografice experimentează o mai mare împlinire în mediul lor profesional, în special femeile (37% vs. 31% bărbaţi), persoanele între 35-45 ani (43%), cei care au copii (43% vs. 27% dintre cei fără copii) şi cei cu venituri peste 5.000 de lei (39%).

 
 
Doar o treime dintre români (34%) sunt fericiţi la locul de muncă, aceştia menţionând că desfăşoară activităţi care îi împlinesc personal şi contribuie la o stare generală de bine, arată rezultatele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Anumite grupuri demografice experimentează o mai mare împlinire în mediul lor profesional, în special femeile (37% vs. 31% bărbaţi), persoanele între 35-45 ani (43%), cei care au copii (43% vs. 27% dintre cei fără copii) şi cei cu venituri peste 5.000 de lei (39%).

Potrivit studiului citat, majoritatea românilor (47%) se declară mulţumiţi de locul lor de muncă şi de nivelul de remuneraţie pe care îl primesc, însă fără ca această satisfacţie să fie însoţită de sentimentul de împlinire.


Pe de altă parte, 19% dintre români nu sunt mulţumiţi de locul lor de muncă actual, considerând că nu sunt plătiţi suficient şi că nivelul de stres este ridicat. Această atitudine faţă de locul de muncă este regăsită în special în cazul celor cu vârste cuprinse între 45-55 de ani (24%) şi a celor cu venituri mici, sub 3.000 de lei (33%).

De asemenea, jumătate dintre români (51%) declară că au realizat iniţiative pentru minimizarea nivelului de stres la locul de muncă, în special cei cu vârste între 18-24 ani (58%) şi cei cu venituri mari peste 5.000 de lei (57%).

În prezent, o proporţie semnificativă de 65% dintre români declară că au observat colegi afectaţi de sindromul burnout la locul de muncă, aceştia manifestând simptome de epuizare fizică sau psihică. Acest fenomen este remarcat în mai mare măsură în rândul reprezentanţilor Generaţiei Z, cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (77%), persoanelor mature între 45-55 de ani (71%) şi a celor cu venituri mari peste 5.000 de lei (71%).

Mai mult decât atât, jumătate dintre români (51%) au afirmat că au luat iniţiative de-a lungul timpului pentru a minimiza nivelul de stres cu care se confruntă la locul de muncă. Acest comportament este mai des întâlnit în rândul celor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (58%) şi a celor cu venituri mari peste 5.000 de lei (57%).

"Datele studiului relevă că fenomenul epuizării la locul de muncă este o realitate observată de o parte semnificativă a angajaţilor din România ce necesită măsuri pentru a minimiza stresul la locul de muncă. Factorii precum genul, vârsta, statutul familial şi nivelul de venit influenţează în mod semnificativ percepţia de împlinire la locul de muncă, iar înţelegerea acestor diferenţe este esenţială pentru elaborarea unor strategii de gestionare a resurselor umane şi pentru crearea unui mediu de lucru mai motivant pentru toţi angajaţii", a menţionat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Metodele principale de combatere a stresului la locul de muncă includ luarea concediilor de odihnă (41%), petrecerea timpului în oraş sau sesiuni de shopping (37%) şi relaxarea prin ascultarea de muzică (29%).

În ceea ce priveşte principalele cauze ale nivelului crescut de stres în rândul angajaţilor, acestea includ volumul ridicat de muncă (42%), plafonarea salariului (33%), preluarea excesivă de responsabilităţi (33%), interacţiunea cu clienţi dificili (24%) sau presiunea generată de crize financiare cauzate de fenomene precum inflaţia sau recesiunea (19%).

"La o privire mai atentă, observăm că în cazul persoanelor între 35-55 ani volumul de muncă ridicat generează un nivel de stres mai ridicat (47%), în timp ce plafonarea salariului este o cauză mai des întâlnită în cazul bărbaţilor (35% vs. 30% femei), iar clienţii dificili sunt mai des menţionaţi de tinerii între 25-34 ani (30%)", se mai arată în studiul citat.

În privinţa soluţiilor cele mai frecvent utilizate de către angajaţi pentru a face faţă nivelului ridicat de stres sau epuizării cauzate de volumul mare de muncă, 41% dintre români îşi iau concediu de odihnă, 34% preferă să se relaxeze în timpul liber prin activităţi precum ieşiri în oraş sau shopping, 29% ascultă muzică pentru a se destinde, în timp ce 26% aleg să ia pauze mai lungi şi mai dese pentru a crea un mediu de lucru mai agreabil.

22% dintre respondenţi consideră că schimbarea locului de muncă ar putea fi o modalitate de a face faţă nivelului ridicat de stres, în timp ce 12% au menţionat o creştere a consumului de substanţe precum tutunul sau alcoolul pentru a face faţă stresului, iar 8% au apelat la serviciile unui terapeut sau psiholog.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24 aprilie - 3 mai 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1005 respondenţi (dintre care 895 respondenţi lucrează), iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1556 / 18425
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...