ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ECA dă note de trecere parteneriatelor public-private ale UE, dar avertizează asupra deficienţelor în materie de gestionare

15 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Gardianul finanţelor UE subliniază că este necesar ca proiectele din ciclul de finanţare anterior să fie finalizate, contribuţiile membrilor privaţi să ajungă la nivelul obiectivelor convenite şi unele deficienţe în materie de recrutare şi de gestionare să fie remediate.

 
 
Curtea de Conturi Europeană a dat undă verde tuturor conturilor întreprinderilor comune ale UE pe care le-a examinat anul acesta, confirmând rezultatele pozitive relevate de auditurile anterioare, dar avertizând, de asemenea, că viitorul este ''în ape tulburi'', se arată într-un raport ECA dat publicităţii marţi.
 
Gardianul finanţelor UE subliniază că este necesar ca proiectele din ciclul de finanţare anterior să fie finalizate, contribuţiile membrilor privaţi să ajungă la nivelul obiectivelor convenite şi unele deficienţe în materie de recrutare şi de gestionare să fie remediate.
 
Întreprinderile comune sunt parteneriate între Comisia Europeană, diferite sectoare industriale şi - în unele cazuri - organizaţii de cercetare sau interguvernamentale şi state participante. Ele sunt finanţate prin fonduri din programele pentru cercetare şi inovare ale UE (Orizont 2020, Orizont Europa şi Europa digitală) şi prin contribuţii în natură şi alte contribuţii financiare de la ceilalţi parteneri. Întreprinderile comune îşi pun în aplicare agendele specifice în domenii precum transporturile, energia, sănătatea, bioindustriile, tehnologiile digitale esenţiale, supercalculul şi sistemele de reţea inteligentă.
 
"Parteneriatele public-private sunt esenţiale pentru a stimula descoperirile ştiinţifice şi pentru a asigura locul Europei în avangardă. S-au înregistrat unele succese până acum, deci este cu atât mai important să ne concentrăm asupra sarcinii din prezent şi să fim pregătiţi pentru orice problemă care poate apărea", explică Ildiko Gall-Pelcz, membra Curţii responsabilă de acest audit.
 
Pentru perioada financiară 2021-2027, finanţarea acordată de UE întreprinderilor comune din domeniul cercetării, în valoare de 16,7 miliarde de euro, ar trebui să mobilizeze contribuţii suplimentare în sumă de 21,1 miliarde de euro de la parteneri (industrie, state participante şi organizaţii internaţionale) pentru implementarea unor proiecte de cercetare şi inovare în valoare de aproximativ 37,8 miliarde de euro.
 
Deşi au acordat tuturor întreprinderilor comune o notă de trecere, auditorii şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul pe care gestionarea mai multor proiecte care se suprapun l-ar putea avea asupra efectivului de personal şi asupra rezultatelor proiectelor. Ei atrag atenţia asupra faptului că mai multe întreprinderi comune au reportat proiecte din ciclul bugetar anterior în cel actual şi le îndeamnă să finalizeze aceste proiecte vechi cât mai curând posibil.
 
Întreprinderea comună pentru bioeconomia circulară în Europa (CBE) şi cea pentru calculul european de înaltă performanţă (EuroHPC) nu şi-au atins obiectivele privind contribuţiile în natură ale membrilor privaţi. În cazul EuroHPC, auditorii au constatat că, până la sfârşitul anului 2022, membrii privaţi furnizaseră doar 2,6% din obiectivul minim privind contribuţiile lor la proiectele din cadrul Orizont 2020.
 
Întreprinderea comună pentru dezvoltarea energiei de fuziune (F4E) răspunde de contribuţia Europei la megaproiectul privind reactorul termonuclear experimental internaţional (ITER). Ea este finanţată de Euratom şi de statele membre ale acesteia. Curtea de Conturi Europeană a subliniat că estimarea actuală a întreprinderii F4E pentru finanţarea din partea UE - 19 miliarde de euro - se bazează pe ipoteze referitoare la obiectivele de etapă şi la costuri formulate în 2016 şi va face obiectul unei revizuiri semnificative, odată ce noile obiective de etapă şi cerinţe ale proiectului ITER vor fi fost aprobate de Consiliul ITER.
 
Auditorii subliniază, de asemenea, că este necesar să se stabilizeze structura de gestionare problematică a întreprinderii F4E, care, avertizează ei, prezintă riscuri ridicate pentru integritatea proiectului. Ei mai atrag atenţia şi asupra faptului că, dată fiind durata proiectului, estimările actuale ale costurilor bazate pe obiectivele anterioare de etapă pot face obiectul unei revizuiri substanţiale. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2832 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...