eJobs: 21.000 de noi locuri de muncă au fost scoase în piaţă de start-up-uri şi companiile mici
25 Octombrie 2023
AgerpresDe la începutul anului şi până acum, 131.000 de joburi noi au fost postate de companiile mici şi nou înfiinţate.
Start-up-urile şi companiile mici, cu maximum 50 de angajaţi, au început toamna cu 21.000 de joburi noi scoase în piaţă pentru candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă, potrivit datelor publicate miercuri de eJobs.
De la începutul anului şi până acum, 131.000 de joburi noi au fost postate de companiile mici şi nou înfiinţate.
Domeniile în care s-a recrutat cel mai mult au fost servicii, retail, transport - logistică, turism, industria alimentară şi construcţii.
"Companiile mici şi start-up-urile rămân active pe piaţa muncii şi deţin aproximativ o treime din numărul total de joburi postate în acest an. Chiar dacă în anumite domenii, cum ar fi retailul, serviciile ori industria alimentară, se luptă cu angajatori mari, cu branduri puternice şi cu acoperire extinsă la nivel naţional, sunt o opţiune foarte bună pentru candidaţii tineri aflaţi la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atraşi de proiectele antreprenoriale", spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Majoritatea locurilor de muncă postate se adresează candidaţilor din segmentul entry level (0 - 2 ani de experienţă), mid level (2 - 5 ani de experienţă) şi fără experienţă. De altfel, comparativ cu luna trecută, pe segmentul "fără experienţă" s-a înregistrat o creştere a numărului de locuri de muncă noi. Cel mai puţin căutaţi sunt seniorii (peste 5 ani de experienţă) şi managerii. Aproape 90% dintre angajatorii mici caută candidaţi care să lucreze full-time. Deschiderea acestora faţă de contractele part time, cele sezoniere sau faţă de internship-uri şi voluntariat este mai mică decât în cazul companiilor mari.
Bucureşti şi Ilfov, Cluj - Napoca, Iaşi, Braşov, Sibiu şi Timişoara sunt oraşele în care există cele mai multe opţiuni pentru candidaţii care vor să lucreze într-un start-up sau într-o companie cu cel mult 50 de angajaţi.
"Aceşti angajatori nu fac recrutări masive, însă este o categorie de companii foarte bine reprezentată pe piaţa muncii. Spre exemplu, în ultimele două luni, aproape 4.000 de companii cu maximum 50 de angajaţi, respectiv start-up-uri şi companii mici, au fost active cu cel puţin un anunţ de angajare pe platformă", adaugă Roxana Drăghici.
Potrivit eJobs, 50% dintre anunţurile postate pe acest segment de companii au salariul afişat, procent care este cu 10% mai mare decât media generală a pieţei.
"Transparenţa, în special cea salarială, este apreciată de candidaţi şi poate fi un argument extrem de convingător pentru a aplica la un anumit angajator. Inclusiv pentru companii este o soluţie pentru a merge mai ţintit către candidaţi şi pentru a evita situaţiile în care pierd aplicanţi în urma unor negocieri salariale eşuate", mai spune Roxana Drăghici.
În acest moment, aproape 30.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro le oferă clienţilor săi cea mai relevantă bază de candidaţi, pe care o pune la dispoziţie prin metode eficiente, utilizând canale de media personale şi cunoştinţe avansate de Performance Marketing şi campanii de Employer Branding, precum şi tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cu peste 5 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi mai mult de 300.000 de companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3103 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...